برنامه های stalkerware را از گوشی هوشمند خود حذف کنید

برنامه های stalkerware را از گوشی هوشمند خود حذف کنید

گوگل اخیرا چندین برنامه را به دلیل نقض شرایط سرویس Play Store از این فروشگاه خارج کرده است و جالب تر اینجاست که این برنامه ها  می تواند به عنوان stalkerware مورد استفاده قرار گیرد.

خارج شدن این برنامه ها از Play Store بدان معنا نیست که از دستگاه Android شما نیز حذف شده اند، بنابراین اکنون زمان خوبی برای حذف آنها است. اگر با این عبارت نا آشنا هستید، “stalkerware” شامل دسترسی شخص ثالث به دستگاه کاربر، اطلاعات مکانی و سایر اطلاعات حساس می شود. این برنامه ها اغلب خود را به عنوان ابزار «ردیابی معمولی» برای فعالیت کارکنان در تلفنهای شرکت یا محل نگهداری فرزندان خود (منطقه اخلاقی خاکستری برای شروع) ارائه می دهند، اما همچنین می توانند برای جاسوسی از همسر، هم اتاقی و دوستان شما مورد استفاده قرار بگیرند. برنامه ها stalkerware خطاهای گوگل را برای برنامه های توزیع شده از طریق Play Store اجرا می کنند: “برنامه های نظارت و تجاری جاسوسی به طور صریح در Play Store ممنوع است. فقط برنامه های سازگار با سیاست گوگل که به طور انحصاری برای نطارت و مدیریت والدین (از جمله خانواده) طراحی شده اند، ممکن است در فروشگاه Google Play به جمع آوری داده بپردازند و توزیع شوند. آن هم در صورتی که آنها به طور کامل با شرایط مورد نیاز در زیر مطابقت داشته باشند. “به عنوان بخشی از این الزامات، برنامه های ردیابی باید به وضوح نشان دهند که فعال هستند و نمی توانند کاربر را در مورد هدف خود گمراه کنند. به عبارت دیگر، برنامه هایی که سعی در پنهان کردن خود روی دستگاه کاربر دارند و داده های موقعیت مکانی کاربر را به شخص دیگری ارسال می کنند، هیچ گاه جزء این دسته نیستند. شرکت امنیتی Avast مسئول برجسته کردن این هفت برنامه Stalkerware به گوگل بود که اگر شما این برنامه ها را روی دستگاه Android خود مشاهده کردید، باید آنها را حذف کنید :

  • Employee Work Spy
  • Mobile Tracking
  • Phone Cell Tracker
  • SMS Tracker
  • Spy Kids Tracker
  • Spy Tracker
  • Track Employees Check Work Phone Online Spy Free

اگر شما آنها را نمی بینید، اما شک دارید که برنامه ها Stalkerware حرکات شما را به نوعی ردیابی می کنند، دستگاه خود را به حالت کارخانه بازگردانید. شما باید برنامه های خود را مجددا نصب کنید و از اطلاعات مهم مانند عکس ها و ویدیوهای خود را قبل از شروع ریست، نسخه پشتیبان تهیه کنید. بهترین و ساده ترین راه برای اطمینان از اینکه برنامه های مخفی محل سکونت خود را ردیابی نمی کنند، همین است. هنگامی که دستگاه جدیدتان را تنظیم میکنید، مطمئن شوید که از یک روش بازشدن قوی تر استفاده میکنید، تا کسی نتواندابزار پیگیری را دوباره نصب کند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا