تلگرام

بروزرسانی جدید تلگرام امکان انتقال چت‌ها از واتس‌اپ به این اپلیکیشن را فراهم می‌کند

تلگرام با انتشار یک بروزرسانی امکان وارد کردن تاریخچه چت‌ها شما از سایر پیام‌رسان‌ها به اپلیکیشن خود را فراهم کرده است.

به لطف این قابلیت جدید در صورت تغییر سرویس پیام‌رسان خود مکالمات گذشته‌تان را از دست نخواهید داد. به نقل از رسانه 9to5Mac، نسخه iOS اپلیکیشن تلگرام با دریافت بروزرسانی 7.4 در روز گذشته به این قابلیت دست یافت. تلگرام متعاقبا اعلام کرد که قابلیت مورد بحث برای دستگاه‌های اندروید نیز عرضه خواهد شد. با توجه به تغییرات رخ داده در نسخه iOS تلگرام، به نظر می‌رسد امکان انتقال سابقه‌ چت‌ها از پیام‌رسان‌های KakaoTalk و Line به این اپلیکیشن نیز وجود دارد. طبق آزمایش کارشناسان، کاربران تلگرام می‌توانند در نسخه 7.4.1 این پیام‌رسان، سابقه چت‌های خود از واتس‌اپ را منتقل کنند و همچنان به گفت‌وگو خود ادامه دهند. البته به منظور بهره‌مندی از این قابلیت هر دو کاربر واتس‌اپ می‌بایست حساب کاربری تلگرام داشته و شماره تماس یگدیگر را در فهرست مخاصبان خود ذخیره کرده باشند. این قابلیت درحالی ارائه شده است که تعداد کاربران تلگرام در سراسر دنیا به بیش از نیم میلیارد نفر رسیده است. به نظر می‌رسد علت این موضوع سیاست‌های حریم خصوصی جدید واتس‌اپ ‌باشد که سبب تشدید نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی در پیام‌رسان‌های تحت مالکیت فیس‌بوک شده است – واتس‌اپ در پی مخالفت‌های شدید کاربران با انتشار بیانیه‌ای اجرای خط ‌مشی حریم خصوصی جدید خود را به تعویق انداخت و تاکید کرد این موضوع تاثیری در امنیت چت‌ها و اطلاعات شخصی کاربران نخواهد داشت. برای کابرانی که پلتفرم واتس‌اپ را به منظور پیوستن به تلگرام ترک می‌کنند، امکان انتقال تاریخچه چت‌ها یک مزیت بسیار مهم تلقی می‌شود.

آموزش انتقال چت از واتس‌اپ به تلگرام

انتقال چت‌ها از طریق این قابلیت به صورت مجزا انجام می‌شود. اما به نظر می‌رسد قابلیت مورد بحث علاوه بر انتقال چت‌های فردی، امکان جابجایی مکالمات گروهی را نیز فراهم می‌کند، حداقل در پیام‌رسان واتس‌اپ این‌گونه است. به منظور وارد کردن تاریخچه چت‌ها از پیام‌رسان‌های فیس‌بوک به تلگرام در سیستم‌عامل iOS می‌توانید به صورت زیر عمل کنید:

تلگرام
منبع: Telegram

در مرحله اول، گفت‌وگو مربوطه در واتس‌اپ را باز کنید و روی آیکون نام مخاصب یا گروه که بالا مشاهده می‌کنید، ضربه بزنید تا به صفحه اطلاعات کاربر وارد شوید. سپس گزینه Export Chat را انتخاب کنید تا صفحه اشتراک iOS به نمایش درآید و روی گزینه تلگرام بزنید. سپس تنها باید یک چت تلگرام را انتخاب کنید تا پیام‌ها از واتس‌اپ به چت مورد نظر انتقال یابد.

تلگرام
منبع: Telegram

به منظور انتقال چت‌ها از واتس‌اپ به تلگرام در پلتفرم اندروید نیز کاربران باید روی دکمه‌ سه نقطه که در سمت راست نوار بالای صفحه چت ضربه بزنند و از بین گزینه‌های به نمایش درآمده More را انتخاب کنند تا گزینه Export Chat نمایان شود.

هر پیغامی که از سایر پیام‌رسان‌ها به تلگرام منتقل شود یک برچسب کوچک Imported خواهد داشت که زمان ارسال و انتقال آنها به تلگرام را نشان می‌دهد. در نظر داشته باشید که پیام‌های مورد بحث برای تمامی افراد حاضر در گفت‌وگو قابل مشاهده است. همچنین شما می‌توانید تاریخچه چت‌های واتس‌اپ خود را بدون تصویر یا همراه با تصویر و فایل‌های چند رسانه‌ای به سایر پلتفرم‌ها منتقل کنید. گفتنی است چت‌های انتقالی بر اساس زمان ارسالی مرتب خواهند شد و نه زمانی که ارسال شده‌اند. پشتیبانی تلگرام از انتقال تاریخچه چت‌ها و ارائه قابلیت‌های کاربردی دیگری مانند تنظیم اختصاصی صدای افراد حاضر در گفت‌و‌گوها و گزارش گروه‌ها و کانال‌های جعلی که سعی در جعل هویت سازمان‌ها و افراد شناخته شده دارند، این پیام‌رسان را به یک گزینه ایده‌آل برای کاربران شبکه‌های اجتماعی بدل کرده است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا