تیک‌تاک

بنابر گزارش‌ها مایکروسافت خرید تیک‌تاک را به تعویق انداخته است

روز شنبه وال اتریت ژورنال گزارش داد، مذاکرات بین مایکروسافت و بایت‌دنس، شرکت مادر تیک‌تاک، پس از اینکه رییس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، مخالفت خود را با این قرارداد اعلام کرد، متوقف شد. با توجه به اینکه به نظر نمی‌رسد مذاکرات به طور کامل به بن‌بست رسیده باشد، دو طرف قرارداد در تلاش‌اند تا وضعیت تحریم‌ها ترامپ را بررسی کنند و ببینند که آیا اقدامی علیه این اپلیکیشن ویدیو محور چینی در حال انجام است یا خیر. دونالد ترامپ در روز جمعه در جمع رسانه‌ها اعلام کرده بود که قصد دارد فعالیت‌ها تیک‌تاک را در ایالات متحده تحریم کند. ترامپ به خبرنگاران گفت:”در مورد تیک‌تاک، ما فعالیت آنها را در ایالات متحده تحریم می‌کنیم.” به نقل از بلومبرگ رییس جمهور اعلام کرده که آماده است تا اسناد لازم برای اجرا این تحریم را هرچه زودتر امضا کند یا از طریق دستور اجرایی و قدرت‌ها اضطراری اقتصادی دست به این اقدام بزند. وی روز جمعه اظهار داشت:”من این اسناد را فردا امضا خواهم کرد.”

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده بود که مایکروسافت پیش از اظهار نظر رییس جمهور با بایت‌دیس ملاقات کرده بود. سخنان ترامپ سبب شد تیک‌تاک با ایجاد 10,000 شغل در ایالات متحده موافقت کند. اما هنوز زمان اجرایی شدن این طرح مشخص نیست و باید اندکی بیشتر منتظر بمانیم. طبق گفته‌ها وال استریت ژورنال این توافق‌نامه از روز دوشنبه اجرایی خواهد شد. رویترز روز شنبه گزارشی منتشر کرد که بایت‌‌دنس موافقت کرده است تا امور بازرگانی خود را در ایالات متحده بفروش برساند تا دولت ترامپ از ایجاد ممنوعیت برای این اپلیکیشن در خاک امریکا صرف نظر کند. همچنین مسئولیت حفاظت از داده‌ها کاربران در ایالات متحده را نیز مایکروسافت بر عهده خواهد گرفت. به زبان ساده این طرح به شرکت‌ها امریکایی اجازه می‌دهد تیک‌تاک را در این کشور تصاحب کنند.

همچنین دولت ترامپ یک بیانیه صادر کرده و در آن به صراحت تهدید کرده است که این اپلیکیشن اشتراک گذاری ویدیو را برای چند هفته تحریم می‌کند. وزیر امور خارجه، مارک پمپئو، در 7 ژوئیه (17 تیر) گفت:”ممنوعیت چیزی است که ما به دنبال آن هستم.” رئیس جمهور نیز در روز جمعه اظهار داشت:”ما آنها را در ایالات متحده تحریم می‌کنیم.” اما موارد دیگری از برنامه‌ اقدام‌‌هایی که قرار است در روز شنبه انجام شود را اعلام نکرد. در این میان ونسا پاپاس، مدیر بخش ایالات متحده تیک‌تاک، در کنفرانس ویدیویی که در روز شنبه برگزار شده بود بیان کرد:” ما قصد نداریم به جایی برویم؛ زیرا شرکت برای مدت طولانی است که در امریکا حضور دارد.”

تیک‌تاک یکی از شرکت‌ها تابعه بایت‌دیس است که مقر اصلی آن در پکن می‌باشد و به دلیل شیوه‌ها حفظ حریم خصوصی و روابط بالقوه با دولت چین تحت بررسی قرار گرفته است. مارک پمپئو تیک‌تاک را با هواوی و ZTE که هر دو تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده به حساب می‌آیند، مقایسه کرده است. ماه گذشته کاربران تیک‌تاک و طرفداران K-pop دنبال‌کنندگان این شبکه اجتماعی را تحریک کردند تا بلیط تظاهرات رئیس جمهور ترامپ را در توسلا (Tulsa) خریداری کنند اما آن را به نمایش در نیاورند. اما میزان شرکت در این تظاهرات اعتراض‌آمیز حتی از پیش‌بینی‌ها صورت گرفته توسط کمپین ترامپ نیز کمتر بوده است.

همچنین بخوانید:

گوگل Pixel 4A به احتمال زیاد دوشنبه رونمایی خواهد شد

اپل تایید کرد که آیفون‌ها جدید در ماه سپتامبر روانه بازار نخواهند شد

Black Shark 3S با صفحه نمایش 120 هرتز و Snapdragon 865 معرفی شد

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا