تاریخ انتشار و مشخصات PS5 اعلام شد

هر آنچه که لازم است از PS5 بدانید؛ مشخصات و تاریخ انتشار

PS5 به زودی منتشر خواهد شد و کنسول پلی استیشن بهتر، بزرگتر و قدرتمندتر از PlayStations ها قبل از خود خواهد بود.

مهم نیست که شما آن را Playstation 5 ، PS5 یا هر چیز دیگری بنامید، این کنسول مطمئناً در راه است. تقریباً نیم دهه از زمان معرفی Playstation 4 می گذرد. از آن زمان ، هیچ سخت افزار جدیدی وجود ندارد. اما مدیرعامل این شرکت تأیید کرده است که به زودی دستگاه جدید رها خواهد شد.

PlayStation 5

ما می خواهیم مشخصات مورد تایید و همچنین مواردی را که اثبات نشده است به شما ارائه دهیم.

مشخصات PS5

انتظار می رود این کنسول پیشرفت های زیادی به همراه داشته باشد. قرار است که یک درایو حالت جامد (SSD) با قابلیت “افزایش حافظه سیستم” داشته باشد، که مشخصات آن هنوز معلوم نیست. مزیت SSD، افزایش زمان پخش و همچنین صفحه نمایش بارگذاری کمتری است. با استفاده از این ویژگی، می توانید در کسری از زمان Red Dead Redemption 2 و Spider-Man را ارائه دهید. یکی از ویژگی های بارز این ویژگی این است که می تواند بسیار پرهزینه باشد و این می تواند هزینه کنسول را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. سایر مشخصات تأیید شده PS5 عبارتند از: واحد پردازش گرافیکی (GPU) و واحد پردازش مرکزی (CPU). این دو توسط کمپانی AMD ساخته می شوند. انتظار می رود که GPU از “ردیابی پرتو” پشتیبانی کند. مزیت فناوری «ردیابی پرتو» این است، که باعث می شود بازی های استاندارد و VR بسیار واقعی به نظر برسند. آخرین مشخصات تأیید شده، نشان دهنده ارتقاء معمولی CPU است. این به روز رسانی بر اساس نسل سوم خط Ryzen AMD خواهد بود که شامل هسته هایی است که از قدرت 7 نانومتری microarchitecture Zen2 این شرکت استفاده می کنند.

مشخصات تأیید نشده PS5

برخی از مشخصات فاش شده از PS5 تأیید نشده است، اما آنها هنوز هم می توانند صحیح باشند، زیرا بیشتر مشخصات تایید نشده، در واقع بخشی از انتظارات مردم هستند. یکی از این مشخصات تأیید نشده این است که PS5 با گرافیکی که دو برابر PS4 می باشد، عرضه خواهد شد. به این معنی که کنسول جدید دارای ظرفیت Pro است که حداکثر 14 teraflops دارد. این بدان معنی است که کنسول جدید قادر به انجام 14 تریلیون عملیات در یک ثانیه خواهد بود. در حال حاضر، واحد پردازش گرافیکی PS4 قادر به 4.2 teraflops  است. این به روز رسانی گسترده توسط یک کارشناس صنعت پشتیبانی شد. دو جزئیات دیگر که هنوز تأیید نشده اند به شرح زیر است:
2TB of hard drive Storage
4GB DDR4 and 24GB GDDR6 RAM for the Operating System

قیمت PS5

قیمت PS5 مشخص نشده است. قیمت آن در تاریخ انتشار مشخص می شود. به گفته خبرنگار ارشد The Wired، پیتر روبین، کنسول آینده برچسب قیمت گزافی نخواهد داشت. اگر سونی از استراتژی قیمت گذاری سابق خود منحرف نشود، به دلیل ویژگی های پیشرفته این کنسول، باید انتظار داشته باشید بین 399 دلار و 499 دلار قیمت داشته باشد. سونی احتمالاً همان مسیر را دنبال می کنند زیرا استراتژی قیمت گذاری PS4 تاکنون موفق بوده است. سونی طی تماس ها اخیر خود اعلام کرد که بیش از 96.8 میلیون دستگاه PS4 در سطح جهان فروخته است. با این گفته، ممکن است هزینه کنسول جدید کمی بیشتر باشد. Pastebin leaks اعلام کرد که قیمت PS5 حدود 100 دلار بالاتر از نسخه قبلی خود یعنی PS4 خواهد بود. در سال 2006 ، PS3 در دو نسخه ، 20 گیگابایتی و 60 گیگابایتی عرضه شد که به ترتیب 499 و 599 دلار فروخته شدند. با نگاهی به این روند، حدس و گمان قیمت ها کاملاً بی سابقه نیست.

شایعات PS5

بدون شک شایعات زیادی درباره PS5 شنیده شده است. یکی از این شایعات نشان می دهد که بازی های PS4 با PS5 سازگار خواهد بود. این مبتنی بر چیزی است که توسط سونی ثبت شده است. به این معنی که شما هنوز هم می توانید از تمام دیسک های PS4 خود بر روی کنسول جدید استفاده کنید. اخیراً شایعه ای شنیده می شود، مبنی بر اینکه شما می توانید هر یک از بازی ها PlayStation را بر روی هر یک از کنسول های PS انجام دهید. که این موضوع توسط سونی تأیید شده است، که گیمرهای PS4 همچنین قادر خواهند بود که با گیمرهای PS5 بازی کنند. بنابراین، شما هنوز هم می توانید با دوستانی که به روز نشده اند بازی کنید. علاوه بر این، از سایر نشانه ها بدیهی است که بازی های پخش شده از طریق اینترنت نیز بخشی از تجربه PS5 هستند. صرف نظر از اینکه چه کنسولی می خواهید. شایعات بسیاری در مورد Sony PlayStation 5 وجود دارد. احتمال زیادی وجود دارد که سونی در حال کار بر روی نسخه دوم PlayStation VR headset باشد. انتظار می رود تمام سخت افزارهای لازم در PlayStation 5 ساخته شود، تا یک جعبه اضافی بین کنسول و هدست وجود نداشته باشد.

شبکه PlayStation

تاریخ انتشار PS5

سفر آنلاین شما در شبکه پلی استیشن (PSN) آغاز می شود. با PSN، شما دسترسی نامحدودی به بازی های آنلاین، خرید، سرگرمی و موارد دیگر دارید. تنها کاری که باید انجام دهید ایجاد ID شبکه PlayStation و شروع به لذت بردن از سرگرمی و بازی در کنسول های PS و سایر دستگاه های متصل است.

فروشگاه PlayStation

تاریخ انتشار PS5

شما 24 ساعت شبانه روز به فروشگاه PlayStation دسترسی دارید. این فروشگاه آنلاین است که می توانید برای خرید فیلم ، بازی و بسیاری موارد دیگر خریداری کنید. فروشگاه PlayStation در رایانه های شخصی، مک، موبایل، تبلت و همچنین در کنسول موجود است. یکی از مزایای فروشگاه PlayStation این است که شما را قادر می سازد بازی ها و فیلم ها را از راه دور و از هر نقطه برای PS خود خریداری و بارگیری کنید. در فروشگاه PlayStation می توانید:

  • آخرین بازی ها را بارگیری کنید
  • خرید روی هر دستگاهی
  • از فروش و پیشنهادات لذت ببرید

PlayStation Plus

تاریخ انتشار PS5

اعلام شد که سرویس PlayStation Plus دیگر بازی های PS3 یا PS Vita را به صورت رایگان ارائه نمی دهد و در عوض برای  عناوین PlayStation 4 تمرکز خواهد کرد. این اطلاعیه برخی از گمانه زنی ها را از زوایای مختلف نادیده گرفته است و بسیاری بر این عقیده اند که سونی در تلاش است عنوان نسل قدیمی را حذف کند تا زمینه را برای نسل جدید فراهم کند. اگرچه ممکن است این صرفا حدس و گمان باشد. قابل توجه است که سونی در حال برنامه ریزی است تا بازی ها ارائه شده خود را حداقل به 2 برساند. هنوز مشخص نیست که سونی راهی برای PS5 ارائه می دهد یا بازیهایی با کیفیت بالاتر از PS4، ما باید صبر کنیم تا بفهمیم که سونی واقعاً در این باره چه برنامه ریزی می کند.

تاریخ انتشار PS5

تاریخ انتشار PS5

بر اساس گزارش سونی و یک بیانیه دیگر، PS5 در سال 2020، که سال آینده است، منتشر خواهد شد. سونی به خبرنگار وال استریت ژورنال ، تاکاشی موشی زوکی خبر داد که تا ماه مه سال 2020 هیچ کنسولی جدید راه اندازی نخواهد شد. احتمال زیادی وجود دارد که سونی این کنسول را در طول تابستان منتشر کند سه بازی برای PlayStation 4 در اوایل تا اواسط نوامبر منتشر می شوند، تا از فصل خرید تعطیلات استفاده کنند. سونی ممکن است تصمیم بگیرد که همین روند را دنبال کند. مدیرعامل شرکت، دکتر لیزا سو، شواهد بیشتری را ارائه داد تا ثابت کند که تاریخ انتشار برای سال 2020 ممکن است دیر باشد. شخصی که ادعا می کند، یک توسعه دهنده بازی است که بر روی عناوین PS5 کار می کند، در این نشت گفت: “کنسول جدید یا در ماه سوم سال 2020 یا آخرین ماه همان سال که به ترتیب مارس و دسامبر هستند، راه اندازی می شود.” با قضاوت در مورد تاریخچه راه اندازی سونی و همه اظهارات در مورد تاریخ راه اندازی، پیش بینی می شود که کنسول جدید در نوامبر سال 2020 وارد بازار شود.

جمع بندی

در مجموع، پیش بینی می شود کنسول جدید با تعدادی ویژگی جدید و جالب همراه باشد. یکی از این ویژگی ها بvintage games است. انتظار می رود PS5 load screens را از بین ببرد و همچنین vintage screens را دو برابر کند. همچنین پیشنهاد شد که کنسول جدید با نسل پیش از خود سازگار باشد. که این ویژگی امکان اجرای بازی هایی را که مربوط به PlayStation اصلی هستند، فراهم می می سازد. با استفاده از این ویژگی، بازیکنانی که دارای مجموعه ای از بازیهای قدیمی هستند، می توانند از دیسک های قدیمی خود استفاده کنند، که احساسی نوستالژی را به کاربران می دهند. همچنین، ممکن است سونی از این فرصت برای تسریع تلاش VR خود استفاده کند، زیرا انتظار می رود که کنسول جدید با یک تراشه VR متمرکز برای تجربه همه جانبه بازی همراه باشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا