تراشه Exynos 2200 سامسونگ با گرافیک AMD

تراشه Exynos 2200 سامسونگ با گرافیک AMD در 21 دی‌ماه رونمایی می‌شود

جدیدترین گوشی‌های پرچمدار سامسونگ از این پس می‌توانند تحولی در پردازنده گرافیکی خود داشته باشند. تراشه Exynos 2200 سامسونگ با گرافیک AMD در 21 دی‌ماه رونمایی خواهد شد.

تقریباً دو روز قبل سامسونگ از پردازنده پرچمدار انحصاری جدید خود با نام Exynos 2200 در یک پست توییتری صحبت کرد. استفاده سامسونگ از یک پردازنده گرافیکی ساخته شده شرکت AMD در این تراشه، معرفی آن را برای ما هیجان‌انگیزتر و جالب‌تر ساخته است. طبق اطلاعات موجود در این توییت، 21 دی‌ماه، تاریخ مراسم معارفه در نظر گرفته شده و طبق اخبار غیر رسمی این زمان برای معارفه Galaxy S21 FE نیز شایعه شده است.

بر اساس گزارش‌ها، پردازنده به کار رفته در این چیپست، از معماری RDNA 2 کمپانی AMD برخوردار است. شاید اهالی گیم و سرگرمی و طرفداران سری کنسول‌های نسل نهمی ایکس‌باکس و سونی (سری ایکس و پلی‌استیشن 5) بیشتر با این معماری گرافیکی آشنا باشند چرا که زبان طراحی آنها یکسان است و به همین دلیل نام مشابهی دارند.

مشخصاً از آنجایی که قرار است Exynos 2200 یک گوشی را تغذیه کند نیاز به قدرت بسیار بالایی که پردازنده‌ گرافیکی یک کنسول نسل نهمی ارائه می‌دهد، ندارد و البته ما هم انتظار چنین گرافیکی از یک گوشی هوشمند نداریم اما قطعاً با تغییر معماری طراحی، بهبودهایی در گرافیک، همراه با هر ارتقای دیگری که سامسونگ برای آخرین تراشه پرچمدار خود در نظر گرفته است، امکان‌پذیر می‌کند.

احتمالاً به عنوان جانشینی برای Exynos 2100 سال گذشته، تراشه پرچمدار جدید در گوشی‌های پرمیومی که سامسونگ امسال عرضه خواهد کرد، از جمله Galaxy S22 و S22 Ultra تعبیه می‌شود؛ و به روال سابق، احتمالاً تلفن‌هایی که از تراشه انحصاری سامسونگ استفاده می‌کنند به مدل‌های بین‌المللی پرچمداران آتی آن محدود می‌شوند، و نسخه‌های آمریکایی از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام که اخیراً معرفی شده است استفاده خواهند کرد.

خوشبختانه، برای کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر در مورد Exynos 2200 (یا هر چیزی که سامسونگ بخواهد آن را نام‌گذاری کند) نیازی نیست مدت زیادی منتظر بمانیم؛ زیرا، این شرکت قول معارفه رسمی این چیپست را در 11 ژانویه (21 دی‌ماه) می‌دهد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا