Age of Empires 4

تریلر جذاب از گیم‌پلی بازی Age of Empires 4 منتشر شد

چندی پیش مایکروسافت یک رویداد دیجیتالی در کانال یوتیوب ایکس‌باکس برگزار کرد و در آن با انتشار تریلر بازی Age of Empires 4 اطلاعاتی از گیم‌پلی آن، در اختیار گیمرها قرار داد.

Relic Entertainment دوباره آمده است، سازنده‌ای که به دلیل مخلوط کردن سبک RTS با عنواین کلاسیکی مانند Homeworld و Company of Heroes شناخته می‌شود، اما Age of Empires 4 بیشتر از هر چیز به شکل یک بازی کلاسیک از این مجموعه درآمده است. شما یک پایگاه دارید که منابعی مانند چوب و سنگ را جمع آوری می‌کنید، ارتشهای حدود 200 واحدی را آموزش می‌دهید (اگرچه بعضی اوقات این کار باعث می‌شود که از این مقدار هم فراتر بروید) و آن‌ها را برای جدال با دشمنان خود و فتح سرزمین آن‌ها، به بیرون می‌فرستید. به نظر می‌رسد که بازی Age of Empires 4 کاملا به مذاق طرفداران این مجموعه بازی قدیمی خوش می‌آید، زیرا به‌شدت به ریشه‌های آن وفادار بوده است. تیم ساخت بازی توضیح می‌دهد که هر دهقان یا سوارکاری که در بازی Age of Empires 4 می‌بینید، در نوع خود نقشی در قصه‌گویی اثر دارد.

به جای اینکه به زمان جلوتر برویم، Age of Empires 4 به قرون وسطی بازمی‌گردد، تقریباً همان دوره زمانی Age of Empires 2 را پوشش می‌دهد. شما پیشرفت قدم به قدم تمدن خود را دنبال می‌کنید؛ از عصر تاریکی و دوران فئودال تا عصر قلعه‌ها و دوران امپراتوری. تا جایی می‌دانیم در این بازی هشت تمدن وجود دارد که شامل انگلیسی‌ها، سلطان نشین دهلی هند، چینی‌ها و مغول‌ها هستند، چهار تمدن دیگر هنوز معرفی نشدند. سازندگان می‌گویند که چهار تمدن دیگر بازی در روز عرضه قرار نیست همگی در اروپا و آسیا قرار گرفته باشند. تریلر جدید منتشر شده از گیم‌پلی بازی Age of Empires 4 را در اینجا مشاهده کنید.

به نظر می‌رسد سه تمدن از این چهارتا کاملاً مشابه قسمت‌های دیگر مجموعه‌ Age of Empires هستند، اما تمدن مغول واقعا گیم‌پلی را متفاوت با قبل جلوه می‌دهد. آن‌ها یک تمدن عشایری هستند و می‌توانند همه ساختمان‌های خود از جمله مرکز شهر را به دور نقشه جابجا کنند. آنها همچنین دیوار نمی‌سازند، زیرا مدت طولانی در یک مکان نمی‌مانند. به نظر می‌رسد وجود تنها هشت تمدن در زمان عرضه بازی در مقایسه با نسخه‌های گذشته این مجموعه تعداد نسبتاً کمی داشته باشد، ولی سازندگان بخش قابل توجهی از وقت خود را صرف متمایز ساختن جدی تجربه‌ی گیمر موقع رفتن به سراغ هرکدام از این هشت تمدن کرده‌اند تا تجربه‌ی کاملاً متفاوتی ارائه دهند.

مراقبت از هر تمدن فراتر یه سبک بازی متفاوت را از گیمر می‌خواهد، برای مثال علاوه‌بر پیشرفت بصری، زبان واحدهای شما نیز تغییر خواهد کرد. انگلیسی‌ها در عصر تاریکی به زبان انگلیسی قدیمی صحبت خواهند کرد که حتی برای انگلیسی زبانان امروزی حتی قابل درک نیست. در عصر قلعه‌ها، نوعی انگلیسی میانه را می‌شنوید کهزبان انگلیسی مردم تحت تاثیر حمله‌ی نورمن تا حدی مخلوط‌شده با کلمات فرانسوی است. با پایان عصر شاهنشاهی، آن‌ها به شکل انگلیسی اوایل مدرن مانند آنچه شکسپیر صحبت می‌کند، گپ می‌زنند، سخنرانان مدرن احتمالاً بدون دردسر زیادی می‌توانند آن را درک کنند. چنین جزئیاتی را در هر هشت تمدن خواهیم دید و Relic در صورت امکان برای به دنبال استخدام بومیان زبان‌های مورد نظر بود.

در بیشتر قسمت‌های طراحی صدا، شما احساس نزدیک بودن و ارتباط داشتن با مردم تمدن خود را دارید. یکی از دلایل اصلی موفقیت استودیو در ارائه‌ی این تجربه هم دقیقا صداگذاری‌های پرجزئیاتی است که دیالوگ‌های جالبی را به گوش مخاطب می‌رسانند. یکی از مکانیک‌های جدید بازی به شما این امکان را می‌دهد که نیروهای خود را در جنگل‌ها پنهان کنید، دشمن بدون اینکه یک پیشاهنگی از کنار درختان عبور کند قادر به دیدن آن‌ها نخواهد بود. سربازانی که در کمین هستند منتظر می‌مانند و صدایی تولید نمی‌کنند وقتی روی آن‌ها کلیک کنید آن‌ها اقدام به حمله می‌کنند، صدای این سربازها فقط زمانی بلند می‌شود که یا دشمن به داخل جنگل بیاید و آن‌ها را ببیند یا خود آن‌ها از محل مخفی شدن بیرون بیایند و با صدای بلند به سمت دشمن یورش ببرند.

رویکرد این استودیو عمدتاً موجب وفادار ماندن Age of Empires 4 به بازی‌های دیگر این مجموعه بود که برخی می‌گفتند این تصمیم می‌تواند موجب تکراری شدن بازی شود، اما در نهایت، سازندگان بازی تصمیم گرفتند که این کار را انجام دهنند. Age of Empires 4 بیشتر از تلاش برای جلب رضایت طرفداران سایر RTSهای Relic برای جلب رضایت طرفداران Age of Empires طراحی شده است.

سازندگان فعلا فقط به نمایش بخش‌هایی از کمپین Norman بسنده کرده‌اند که به فتح انگلیس می‌پردازد و فرزندان ویلیام فاتح در آن حضور دارند. این کمپین‌ها به جای تمرکز زیاد روی شخصیت‌های منفرد مانند بازی‌های Age of Empires 3 یا Company of Heroes، تقریباً مانند یک مستند تاریخی ارائه می‌شوند که در آن میدان‌های جنگ معروف را می‌بینیم و روایتی جذاب را می‌شنویم. اعضای استودیو Relic باور دارند که مراحل داستانی بازی Age of Empires 4 اصلا روایتی خشک از تاریخ را ارائه نمی‌کنند و واقعا روش هیجان‌انگیز و به‌خصوصی برای قصه‌گویی پیدا کرده‌اند. به نظر می‌رسد فعلاً این بازی به صورت انحصاری برای PC منتشر خواهد شد، ولی شاید مثلا ماه‌ها بعد از عرضه‌ی بازی، سازندگان برنامه‌هایی برای آوردن آن به کنسول‌های ایکسباکس مایکروسافت هم داشته باشند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا