iOS

تغییرات بیشتر iOS 14.5 Beta، شایعات iPhone 13 …

اپل در دوره تست نسخه بتا iOS 14.5 همچنان به اصلاح امور ادامه می‌دهد و به نظر می‌رسد با بروزرسانی‌هایی در یک ماه آینده تغییرات جدید و مورد قبولی در آن ایجاد شود.

این هفته همچنین شاهد به‌روزرسانی‌هایی برای رفع اشکال WatchOS در سری 5 و SE بودیم، که به یک مسئله جدی رسیدگی می‌کردند و آن هم به این صورت بود که برای برخی ممکن بود ساعت‌ها پس از ورود به حالت Power Reserve شارژ نشوند. همچنین در مورد iPhone 12 هم مطلب قابل توجهی نشر داده شده است؛ دیگر برای برخی از تعمیرات سخت‌افزاری iPhone 12 و iPhone 12 mini نیازی به تعویض کل صفحه برد گوشی نیست. برای اطلاعات بیشتر در مورد این اخبار، شایعات مربوط به iPhone 13، نکات و ترفندهای iPhone و موارد دیگر، ادامه مطلب را دنبال کنید.

موارد جدید در iOS 14.5 Beta 2

اپل این هفته دومین نسخه بتا iOS 14.5 و iPadOS 14.5 را به توسعه‌دهندگان و آزمایش‌کنندگان بتا عمومی عرضه کرد. بتای دوم iOS و iPadOS ویژگی‌های جدیدی مثل؛ شکلک‌های (emoji) جدید، گزینه‌ای برای مشترکان Apple Music جهت به اشتراک گذاشتن متن آهنگ در اپلیکیشن‌هایی مانند iMessage و Instagram، ترفندی جدید برای اسکرین‌شات گرفتن دراپلیکیشن‌های میانبر و… اضافه می‌کند. ما همه این ویژگی‌های جدید از جمله تغییرات کدهای مخفی را در این مقاله کنار هم جمع کرده‌ایم.

iOS

iOS 14.5 و iPadOS 14.5 دارای ویژگی‌های جدید بسیاری مانند؛ قابلیت باز کردن قفل آیفون با Apple Watch هنگامیکه پوشیدن ماسک تشخیص چهره را ناممکن می‌کند، پشتیبانی از 5G در حالت Dual-SIM در مدل‌های iPhone 12، ویژگی‌های جدید مشابه Waze در نقشه‌های اپل، و پخش آنلاین AirPlay 2 برای تمرینات Fitness + Apple که در بتا دوم کاربردی شد.
iOS 14.5 و iPadOS 14.5 باید در اواخر ماه مارس یا اوایل آوریل (اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت) برای همه کاربران منتشر شود، اما هر کسی که تمایل دارد می‌تواند برای دسترسی زودهنگام به همه این ویژگی‌ها ثبت نام کند و یک آزمایش‌کننده عمومی نسخه بتا باشد.

watchOS 7.3.1 و رفع مشکل شارژ Apple Watch Series 5 و Apple Watch SE

این هفته در آپدیت پشتیبانی جدید، اپل اعلام کرده است؛ “تعداد بسیار محدودی از مشتریان” که صاحب مدل‌های Apple Watch Series 5 یا Apple Watch SE با سیستم عامل watchOS 7.2 یا 7.3 هستند، با شارژ نشدن ساعت خود پس از ورود به Power Reserve مواجه شده‌اند.

iOS

اپل اذعان دارد، مشتریانی که با این مشکل روبرو شده‌اند می‌توانند با پشتیبانی اپل تماس بگیرند تا ایمیلی محتوی تعمیرات لازم را به صورت رایگان دریافت و راه اندازی کنند. اپل همچنین watchOS 7.3.1 را منتشر کرده است که مانع از بروز این مشکل برای Apple Watch Series 5 یا Apple Watch SEهای آینده می‌شود.
بتای دوم watchOS 7.4 و tvOS 14.5 نیز به توسعه‌دهندگان و آزمایش‌کنندگان بتا عمومی عرضه شده است.

شایعه: iPhone 13 شامل نمایشگر همیشه روشن با نرخ تجدید 120Hz، قابلیت‌های عکاسی نجومی، MagSafe قدرتمندتر و موارد دیگر

در حالیکه هنوز ماه‌های زیادی تا معرفی و عرضه به اصطلاح iPhone 13 فاصله داریم، شایعات در مورد ویژگی‌های بالقوه این پرچمدار جدید اپل شروع به گسترش می‌کنند.

آخرین شایعات از طرف ماکس وینباخ (یوتیوبر معروف و ادمین کانال YouTube AllApplePro در یوتیوب) منتشر شده است؛ او ادعا می‌کند: یک صفحه نمایش همیشه روشن با نرخ تجدید 120 هرتز که مدت‌ها انتظار آن را می‌کشیدیم، قابلیت‌های بهتر دوربین برای عکاسی‌های عالی، آهنرباهای MagSafe قوی‌تر و یک شیشه مات و بهبود یافته برای پشت دستگاه که در مقایسه با iPhone 12 ، “چسبنده‌تر” و در دست گرفتن گوشی با وجود آن “راحت‌تر” است، در انتظارمان خواهد بود.
وینباخ در انتشار شایعات درست در مورد دستگاه‌های اپل، سابقه شگفت‌انگیزی دارد. گرچه او در زمره چندین منبعی بود که به اشتباه ادعا کردند که نسخه‌های مختلف iPhone 12 از صفحه نمایش 120 هرتز بهره خواهند برد و همچنین شایعه وی درباره ضبط ویدیوی 4K با حداکثر 240 فریم بر ثانیه نیز در سال گذشته محقق نشد، اما او به طور دقیق فاش کرده بود، نسخه‌های iPhone 12 در یک رنگ جدید آبی تیره عرضه خواهند شد.

اپل: برای رفع برخی از مشکلات سخت‌افزاری iPhone 12، دیگر نیازی به تعویض کل دستگاه نیست.

در یادداشت داخلی این هفته، که توسط MacRumors به دست آمده است، اپل به ارائه‌دهندگان خدمات اطلاع داده است؛ در حال معرفی یک روش جدید برای تعمیر یک قطعه خاص از گوشی‌های iPhone 12 mini و iPhone 12 است که مشکل سخت‌افزاری خاصی را نشان می‌دهند پیش از معرفی این روش، لازم بود برای تعمیر دستگاه تمام واحد سخت‌افزاری گوشی تعویض گردد.

اپل گفته است، تکنسین‌های کارگاه‌های پشتیبانی می‌توانند از روز سه شنبه ، 23 فوریه، تعمیرات یکسان و از پیش تعیین شده‌ای برای مدل‌های آیفون 12 مینی و آیفون 12 ارائه دهند که با مشکل از کار افتادن صفحه منطق، سیستم Face ID یا مشکلاتی که برای محفظه دستگاه مانند شکستگی و ترک‌خوردگی شیشه عقب گوشی روبرو هستند. روش تعمیر جدید در همه کشورها و مناطقی که آیفون 12 مینی و آیفون 12 به فروش می‌رسد در دسترس خواهد بود.
اپل، مجموعه جدیدی تحت عنوان “iPhone Rear System” را در اختیاز Genius Bars (یک سرویس رایگان است که توسط شرکت اپل ارائه می‌شود تا از محصولات و خدمات خود پشتیبانی کند) و ارائه دهندگان خدمات مجاز اپل قرار خواهد داد که متشکل از محفظه عقب آیفون با تمام اجزای آن (به جز پنل نمایشگر جلویی گوشی و دوربین‌های عقب) از جمله؛ باتری، صفحه منطق، موتور لمس، سیستم تشخیص چهره و غیره است.
به عنوان مثال؛ اگر کاربری مالک آیفون 12 مینی با شیشه پشتی ترک خورده باشد، تکنسین‌ها می‌توانند کل قسمت عقب دستگاه را جایگزین کنند و محفظه جدیدی را که به صفحه اصلی و دوربین عقب چسبیده است، جایگزین کنند به همین دلیل، صفحه نمایش و دوربین عقب گوشی مشتری باید فاقد آسیب یا خرابی عملکردی باشد تا دستگاه وی واجد شرایط شود.

نکات مفیدی درباره آیفون که ممکن است ندانید

در یکی از آخرین ویدیوهای YouTube، برخی از ترفندها و نکات مفید مربوط به گوشی‌های آیفون را گردآوری کرده‌ایم و این بخش هم برای کاربران جدید و هم کاربران قدیمی سودمند خواهد بود.

به عنوان مثال، آیا می‌دانستید وقتی باتری تا درصد مشخصی پایین می‌رود می‌توانید میانبر سریعی برای روشن کردن حالت کم مصرف تعریف کنید؟ یا آیا می‌دانید که اپل واچ می‌تواند به عنوان “نمایشگر منظره عکسبرداری” هنگام ضبط فیلم با آیفونتان استفاده شود؟ لیست کامل نکات و ترفندهای ما را بررسی کنید.

مارک زاکربرگ به کارمندان فیس بوک گفته است “به دلیل اختلاف در مورد حریم خصوصی، به اپل ضربه وارد کنند!”

با انتشار iOS 14.5 iPadOS 14.5 و tvOS 14.5 ، اپل اقدامات جدیدی را برای حفظ حریم خصوصی اِعمال می‌کند؛ بدین صورت که برای پیگیری فعالیت آنها در سایر اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌ها جهت اهداف تبلیغاتی، اپلیکیشن‌ها را (نظیر واتسپ، اینستاگرام، فیسبوک و…) مجبور به درخواست و دریافت اجازه از کاربران می‌کند.

فیسبوک منتقد جدی این اقدام بوده است و ادعا می‌کند که این تغییر در سیاست‌های حریم خصوصی اپل، از نظر مالی به مشاغل کوچک آسیب می‌ساند. در واقع، وال استریت ژورنال در هفته گذشته گزارش داد که مدیر عامل فیسبوک مارک زاکربرگ به دستیاران داخلی و اعضای تیم خود گفته است؛ شرکت وی در پاسخ به این تغییرات از سوی اپل، نیاز به “ضربه زدن” به اپل دارد.
برخی دیگر از شرکت‌های تبلیغاتی اما تصمیم به ادامه کار و پذیرفتن تغییرات سیاست‌های اپل گرفته‌اند و “اتحادیه Post-IDFA” جدیدی را تشکیل داده‌اند تا به تبلیغ دهندگان کمک کند نحوه استفاده از داده‌های کاربر را “به روشی” اپل پسند “درک کنند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا