تلگرام

تلگرام در زمان اختلال فیسبوک توانست 70 میلیون کاربر جدید جذب کند

پاول دورف، مدیر عامل تلگرام، می‌گوید در زمان اختلال 6 ساعته سرویس‌های فیسبوک پیام‌رسان تلگرام توانسته 70 میلیون کاربر جدید جذب کند. پیام‌رسان سیگنال نیز اعلام کرد در همان روز “میلیون‌ها” کاربر جدید داشته است.

دو پیام‌رسان تلگرام و سیگنال رقابت تنگاتنگی با واتس‌اپ فیسبوک دارند. این درحالی است که اختلال روز دوشنبه دیگر سرویس‌های فیسبوک نظیر مسنجر و اینستاگرام را نیز از دسترس خارج کرد. 70 میلیون کاربر جدید در مقایسه با 500 میلیون کاربر فعال روزانه تلگرام (تا ژانویه 2021) از افزایش 10 درصدی کاربران این پیام‌رسان خبر می‌دهد. این اتفاق از زمان راه‌اندازی تلگرام تاکنون بی‌سابقه بوده است. این درحالی است که دی‌ماه سال گذشته واتس‌اپ با اعمال خط‌مشی حفظ حریم خصوصی جدید سبب نگرانی کاربران از بابت اشتراک‌گذاری داده‌های شخصی‌شان با شرکت مادر فیسبوک شد.

گرچه دورف ادعا می‌کند تلگرام در مواجه با “رشد بی‌سابقه” بی‌عیب‌ و‌ نقص عمل کرده است، اما اذعان داشت “برخی از کاربران قاره آمریکا نسبت به حالت معمول از سرعت پایین‌تری برخوردار بودند، زیرا میلیون‌ها کاربر از این قاره به طور همزمان درخواست ثبت‌نام در تلگرام را داشتند.” کاربران سیگنال نیز با مشکل مشابهی مواجه شده و قادر به مشاهده تمامی لیست مخاطبانشان نبوده‌اند. دورف خطاب به کاربران جدید تلگرام نوشت “می‌خواهم به کاربران جدید بگویم به تلگرام، بزرگترین پلتفرم پیام‌رسان مستقل، خوش آمدید. ما شما را همانند دیگران ناامید نخواهیم کرد.” تلگرام در اوایل سال جاری، امکان بازیابی سابقه گفت‌وگوها از واتس‌اپ را ارائه کرد تا به نوعی امکان خروج کاربران از سرویس‌های تحت مالکیت فیسبوک را فراهم سازد. این پیام‌رسان در طول سال جاری نیز قابلیت‌هایی نظیر تماس ویدیویی و استریم زنده را به پلتفرم خود اضافه کرده است. هرچند که هنوز مانند واتس‌اپ و سیگنال به صورت پیش‌فرض رمزگذاری سرتاسری را ارائه نمی‌دهد.

ادوارد اسنودن در زمان اختلال سرویس‌های فیسبوک نوشت “قطع دسترسی به واتس‌اپ تحت مالکیت فیسبوک بدان معناست که شما و دوستانتان به هرحال باید از یک جایگزین خصوصی مانند اپلیکیشن سیگنال استفاده کیند. یک اپلیکیشن رایگان که ایجاد حساب کاربری در آن کمتر از 30 ثانیه به طول می‌انجامد.” گفتنی است اسنودن از طرفداران سیگنال است و طی مصاحبه‌ای در سال 2015 اظهار کرده بود هر روز از این پیام‌رسان استفاده می‌کند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا