CD Projekt Red

تمام فایل‌های دزدیده شده CD Projekt Red در حراجی فروخته شده است

متأسفانه خبر رسید که چندی پیش فایل‌های دزدیده شده از استودیو بازی‌سازی CD Projekt Red که شامل کدهای بازی‌هایی از جمله سایبرپانک 2077، ویچر 3 و وایلد هانت می‌شد در حراجی به فروش رسیده است.

هکرهایی که دست به سرقت از استودیو بازی‌سازی CD Projekt Red در اوایل این هفته زدند و قصد باج‌گیری از آن‌ها را داشتند، اکنون در حراج دارک وب فایل‌های این استدیو را به فروش رسانده‌اند. سازمان نظارت بر دارک وب یعنی KELA (که قبلا لیست پرونده‌های قانونی خود را از The Red Engine CD Projekt در اختیار Verge قرار داده بود) گزارش داد که اکنون حراجی که برای فروش پرونده‌ها آغاز شده بود به پایان رسیده است. فروشنده پیشنهادی رضایت بخش در خارج از حراجی دریافت کرده است. گفته می‌شود که این پیشنهاد به معنای توزیع و فروش بیشتر کدها نیست. حساب امنیت سایبری vx-underground نیز گزارش داد که شنیده کدها به طور کامل فروخته شده است.

Victoria Kivilevich ، تحلیلگر اطلاعات در KELA ، به وب‌سایت IGN گفت که به نظر می‌رسد تمام پرونده‌های مسروقه که ظاهراً حاوی کد منبع Cyberpunk 2077 و همچنین نسخه‌های متعدد The Witcher 3 و Gwent می‌شود طی یک معامله به فردی ناشناس فروخته شده‌اند. مشخص نیست که خریدار چه کسی است و یا قصد دارد در زمان نوشتن پرونده با آن‌ها چه کند.

همچنین مشخص نیست که این فایل‌ها با چه قیمتی فروخته شد. اما گزارش‌های روز گذشته حاکی از آن است که قیمت خرید 7 میلیون دلار می‌باشد. Kivilevich یک تصویر ترجمه شده، به تاریخ 10 فوریه (22 بهمن)، به IGN ارائه داد که در آن فروشنده گفت که CD Projekt Red به دلیل اطلاعات حساس در پرونده‌ها مجبور به دادن پیش‌پرداخت به هکرها شده است. البته، ما نمی‌توانیم صحت آن را تأیید کنیم.

منابع مختلف می‌گویند که باتوجه‌ به ظاهر ماجرا باید پذیرفت که هک توسط گروه HelloKitty انجام شد و هیچ ارتباط خاصی با خشم برخی از بازیکنان از مشکلات فنی بازی Cyberpunk 2077 نداشت. این یک حمله‌ی سایبری به هدف باج‌گیری و کسب پول است و ارتباطی با چنین مواردی ندارد. گروه هکر تهدید کرده بود که اگر این فایل‌ها و اسناد پخش بشوند، مشکلات زیادی برای CD Projekt Red به وجود می‌آیند و حالا باید صبر کرد و دید که در ادامه چه رخ می‌دهد. شرکت سی‌دی پراجکت هنوز هیچ اظهار نظری راجع به این اخبار بازی جدید نداشته است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا