توئیتر کاربران را از انتشار تصاویر و ویدیوها افراد بدون رضایت آنها

توئیتر کاربران را از انتشار تصاویر و ویدیوها افراد بدون رضایت آنها منع می‌کند

توئیتر پیرو گسترش خط‌مشی محافظت از حریم خصوصی کاربران از انتشار تصاویر و ویدیوهای افراد بدون رضایت آنها ممانعت می‌کند.

توئیتر تاکنون کاربران را از افشای اطلاعات خصوصی افراد نظیر آدرس محل سکونت، اسناد هویتی، اطلاعات تماس غیرعمومی، اطلاعات مالی و پرشکی بدون رضایت آنها منع کرده بود. اما این قانون جدید خط‌مشی‌های این شبکه اجتماعی در قبال محافظت از حریم خصوصی کاربران را به سطح تازه‌ای می‌رساند. توئیتر در این خصوص اظهار داشت:

از امروز، ما اجازه اشتراک‌گذاری رسانه‌های شخصی شامل تصویر و ویدیو از افراد بدون رضایت آنها را نخواهیم داد. انتشار اطلاعات خصوصی افراد نیز طبق خط‌مشی جدید ممنوع می‌باشد. همچنین تهدید یا تشویق افراد به منظور انجام چنین کارهایی نیز از جمله مصادیق مجرمانه تلقی می‌شود.

در نظر داشته باشید این بدان معنا نیست که به منظور اشتراک‌گذاری تصاویر یا ویدیوها در توئیتر بایستی از تمامی افراد حاضر در آن رضایت‌نامه داشته باشید. بلکه اگر شخصی که در تصویر یا ویدیو حضور دارد درخواست حذف آنرا ثبت کند، توئیتر این کار را انجام می‌دهد. توئیتر در این باره گفت:

زمانی که افراد یا یکی از نمایندگان قانونی‌شان به ما اطلاع دهند که از اشتراک‌گذاری تصویر یا ویدیو شخصی‌شان رضایت ندارند، ما بلافاصله آنرا حذف خواهیم کرد. این خط‌مشی جدید برای چهره‌های شناخته‌شده،‌ حساب‌هایی که به منظور مصلحت عمومی فعالیت می‌کنند و گفتمان‌های سیاسی اجرا نخواهد شد.

در مورد چهره‌های شناخته‌شده توئیتر تصریح می‌کند ممکن محتوای به اشتراک گذاشته‌شده را به دلیل آزار و اذیت و مطابق سیاست‌های موجود در برابر رفتارهای توهین‌آمیز حذف کند که این موضوع شامل انتشار تصاویر غیراخلاقی افراد نیز می‌باشد. همچنین این شبکه اجتماعی در زمان حذف پست‌های مرتبط با شخصیت‌های عمومی اطلاعات به اشتراک گذاری شده را با آنچه در سایر رسانه‌های عمومی مانند تلویزیون و روزنامه منتشر شده است، ارزیابی می‌کند.

با این حال، بسیاری از کاربران توئیتر نگرانی‌های خود در ارتباط با خطی‌مشی جدید محافظت از حریم خصوصی این شبکه اجتماعی که امکان انتشار تصاویر و ویدیوهای افراد بدون رضایت آنها را منع می‌کند، اعلام کردند. آنها نگران بودند که از این پس نتوانند تصاویر گرفته شده هنگام تماشای فوتبال را بدون رضایت تمامی افراد حاضر به اشتراک بگذارند و اظهار داشتند که این سیاست جدید می‌تواند به منظور ساکت کردن کاربران نیز مورد استفاده قرار گیرد. حساب رسمی توئیر ساعاتی بعد به منظور رفع نگرانی٬ها موجود بیانیه جدید منتشر کرد:

بیایید ببینیم [خط‌مشی جدید محافظت از حریم خصوصی کاربران] به چه معناست. خطی‌مشی جدید سوء استفاده از رسانه به منظور اذیت‌وآزار، تهدید و افشای هویت اشخاص خصوصی را که به طور نامتناسبی زنان، فعالان [اجتماعی]، مخالفان و اقلیت‌ها را تحت فشار قرار می‌دهند، محدود می‌کند.

توئیتر در ادامه توضیح می‌دهد که تصاویر و ویدیوهایی که افراد را در رویدادهای بزرگ نشان می‌دهد، خطی‌مشی جدید را نقض نمی‌کند. زمانی که این شبکه اجتماعی از سوی شخص حاضر در تصویر یا نماینده قانونی‌اش گزارشی دریافت کند، قبل از هرگونه تصمیم‌گیری در مورد حذف پست، توئیت را از جنبه «گفتمان عمومی» ارزیابی می‌کند. منتقدان نیز از نگرانی‌های خود را بابت مشخص نبودن معیارهای توئیر برای پست‌های «گفتمان‌های عمومی» سخن به‌میان آوردند. توئیتر در این خصوص در پست جداگانه‌ای افزود:

محتوا مهم است. خط‌مشی اطاعات خصوصی حال حاضر نیز شامل استثناهای بسیاری است تا بتواند گزارش‌‌دهی در مورد اتفاقات مهمی را که به کاربران به آنها علاقه‌مند هستند، ممکن سازد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا