Returnal

توسعه‌دهندگان بازی Returnal در پی ایجاد «تجربیات بزرگتر» هستند

مدیر فروش استودیوی Housemarque در اظهارات اخیر خود راجب تأثیر موفقیت‌های بازی Returnal در برنامه‌های آینده‌ی این استودیو صحبت کرد.

بازی Returnal برای استودیوی Housemarque، حکم یک تحول بزرگ و ورود به یک فاز جدید را دارد. هاوس مارک رسماً پایان عمر بازی‌های ژانر آرکید خود را اعلام کرد زیرا عناوینی مانند Nex Machina و Matterfall نتوانستند فروش مد نظر سازندگان خود را تأمین کنند. تا اینکه این شرکت از آغاز فرایند توسعه بازی بتل رویال Stormdivers خبر داد؛ پروژه‌ای که به منظور تمرکز روی ساخت بازی Returnal فعلاً متوقف شده است.

اما پس از استقبال مثبت از بازی Returnal، این استودیوی فنلاندی احساس می‌کند که نام Housemarque باید فراتر از چیزی در حد سازندگان بازی Resogun باشد. مدیر بازاریابی میکائیل هاوری کمی درباره آینده با وب‌سایت GameReactor صحبت کرد و خاطرنشان کرد که، «بله، ما قبلاً روی دو پروژه مشغول به کار بودیم، اما اکنون با انتشار بازی Returnal فقط یک پروژه دیگر را در دست ساخت داریم. گفتن اینکه آیا ما در آینده با یک یا دو پروژه ادامه خواهیم داد سخت است، اما مطمئناً بازی Returnal تأثیر زیادی روی ماهیت بازی‌هایی که در آینده روی آن کار خواهیم کرد می‌گذارد.»

وی در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید: «ایده اصلی این است که ما اکنون می‌خواهیم نشان دهیم که فراتر از «استودیوی سازنده Resogun» هستیم و کارهای زیادی از دست ما ساخته است. این موضوع از دیدگاه استودیوی ما بدان معنی است که ما می‌خواهیم در آینده به دنبال خلق تجربیات بزرگتر باشیم. ما هنوز هم عاشق بازی‌های آرکیدی هستیم و هنوز هم بازی‌های کوچکتر را دوست داریم. چه کسی می داند؟ شاید در 26 سال در آینده ما نیز بازی‌های بیشتری بسازیم. اما این اتفاق تا حد زیادی به میزان موفقیت بازی‌هایی مانند Returnal بستگی دارد.»

اظهارات میکائیل هاوری لزوماً به معنای این نیست که استودیوی Housemarque تصمیم به ساخت دنباله Returnal یا یک بازی روگ لایت دیگر گرفنه باشد، اگرچه این استودیو ابراز علاقه کرده است که محتوای اضافی و بروزرسانی‌هایی را برای بازی Returnal منتشر خواهد کرد. درواقع Housemarque به کلی ساخت بازی‌های کوچکتر و کم هزینه‌تر را کنار نخواهد گذاشت، اما می‌توان انتظار داشت که بازی بزرگ بعدی آن‌ها از ارزش تولیدی بالاتری برخوردار باشد. در کل باید منتظر ماند و دید که هاوس مارک چطور می‌تواند چشم انداز پروژه‌های آینده‌ی خود را دستخوش تغییر کند. بازی Returnal در حال حاضر برای PS5 در دسترس است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا