FidelityFX

تکنولوژی FidelityFX برای کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس/اس فعال خواهد شد

در جدیدترین اخبار صنعت گیم، AMD در آپدیت جدید پردازنده‌های گرافیکی خود، فناوری‌ FidelityFX رادر اختیار توسعه‌دهندگان کنسول ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس قرار می‌دهد.

AMD در حال پیمودن مسیر خود در راه تبدیل شدن به تأمین‌کننده اصلی پردازنده‌های مورد استفاده در کنسول‌های بازی است. آن‌ها، این کار را با کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس شروع کردند که هر دو از پردازنده‌های AMD Zen2 و گرافیک RDNA2 پشتیبانی می‌کنند. توسعه‌دهندگان اکنون قادر به استفاده تکنولوژی‌های اوپن سورس مجموعه‌ی FidelityFX مانند Image Sharpening و Variable Shading یا Ray Traced Shadow Denoiser برای بهبود جلوه‌های بصری بازی‌های خود در کنسول‌ها مایکروسافت هستند.

از امروز AMD FidelityFX با دریافت جدیدترین نسخه GDK یا Game Development Kit در ایکس‌باکس سری ایکس و اس در دسترس قرار خواهد داشت. این قابلیت انعطاف‌پذیری بیشتری را در توسعه ویژگی‌های موجود در نسخه‌های PC دارد و بازیسازان اجازه می‌دهد تا برخی از ویژگی‌هایی که پیش از این تنها برای پلتفرم PC در دسترس بوده را در کنسول‌های ایکس‌باکس نیز پیاده‌سازی کنند. همچنین اولین قدم قبل از معرفی فناوری Super Resolution AMD است. FSR همچنین بخشی از مجموعه FidelityFX خواهد بود، AMD قبلاً تأیید کرد که برنامه‌های آن‌ها ارائه فناوری FSR را به‌صورت کراس پلتفرم است، این به بدان معناست که هم بازیکنان PC و هم ایکس‌باکس پس از در دسترس قرار گرفتن این فناوری، می‌توانند همزمان از فناوری‌های بهبود ویژگی‌های بصری بهره‌مند شوند.

FidelityFX

در متن معرفی این قابلیت نوشته شده: «برای گیمرها نیز خبر اضافه شدن AMD FidelityFX در کنسول‌های Xbox Series X/S را داریم. یعنی بازی‌های آینده ‌باکس می‌توانند از تمامی بهینه‌سازی‌های خاص پلتفرم خود درکنار بهبود قابل‌توجه کیفیت تصاویر با FidelityFX بهره‌مند شوند. قابلیتی که پیش از این برای پلتفرم PC فراهم شده بود.»

متأسفانه فعلاً مشخص نیست که آیا AMD قصد دارد تکنولوژی FidelityFX را برای پلتفرم پلی‌استیشن معرفی کند یا خیر.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا