جالب‌ترین گوشی‌های هوشمند معرفی شده در نمایشگاه ایفا 2020

جالب‌ترین گوشی‌های هوشمند معرفی شده در نمایشگاه ایفا 2020

امسال برای بسیاری از صنایع سال سخت و دشواری بوده و صنعت الکترونیک نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. شکسته شدن خطوط زنجیره تامین تولیدکنندگان، میزان فروش ناامیدکننده و تغییرات سرگیجه‌آور در رفتار کاربران نام بازی است که شرکت‌های الکترونیکی در سال 2020 در آن حضور داشتند. در مقابل تمام این موضوعات ناخوشایند شاید تنها کور سوی امید دنیای فناوری، کنفرانس‌ها و نمایشگاه‎هایی باشد که به معرفی محصولات جدید پرداخته و اندکی دوستداران تکنولوژی را به هیجان می‌آورند. هر چند برگزاری از این قبیل نمایشگاه‌ها نیز خارج از حاشیه نبوده و سروصدای زیادی در بین رسانه‌ها به پا کرده است. اما می‌توانیم ایفا 2020 را به عنوان آغازکننده دور تازه‌ای از نمایشگاه‌های فناوری بدانیم؛ رویدادهایی که تا پیش از این به دلیل همه‌گیری کووید_19 یک به یک برگزار نشدند.

ایفا 2020 به هیچ عنوان رنگ و بوی دوره‌های گذشته را نداشته و با کاهش چشمگیر حضار و مخاطبان روبرو شده است. شاید یکی از دلایل این موضوع، کاهش چشمگیر پوشش رسانه‌ای بوده که به نوبه خود سبب شده میزان معرفی دستگاه‌ها بسیار کمتر از حد معمول باشد. حتی با این وجود نیز نمایشگاه برلین به عنوان یک رویداد نیمه رسمی و تعیین‌کننده در اوایل پاییز محسوب می‌شود و بسیاری از شرکت‌ها مراسم ایفا از جدیدترین محصولات خود رونمایی می‌کنند. در ادامه مطلب به بررسی اجمالی مهم‌ترین گوشی‌های هوشمندی که در نمایشگاه برلین یا هفته‌های منتهی به آن از طریق رویدادهای آنلاین معرفی‌ شده‌اند، می‌پردازیم.

سامسونگ Galaxy Z Fold 2

جالب‌ترین گوشی‌های هوشمند معرفی شده در نمایشگاه ایفا 2020

یکی شرکت‌هایی که به دلیل همه‌گیری کووید_19 در نمایشگاه ایفا حضور پیدا نکند سامسونگ بود. این شرکت در یک رویداد آنلاین اختصاصی خود با نام  رویداد آنلاین “زندگی توقف‌ناپذیر” از محصولات جدید خود پرده‌برداری کرد. یکی از جدیدترین گوشی‌های هوشمند سامسونگ که طی هفته اخیر معرفی شده، Galaxy Z Fold 2 می‌باشد. این دستگاه را می‌توانیم پاسخ قاطع سامسونگ به منتقدان خود در ارتباط با گوشی‌‌های هوشمند تاشو این غول فناوری کره‌ای بدانیم. در مقایسه با نسل اول (Galaxy Fold)، سامسونگ Galaxy Z Fold 2 پیشرفت‌ها و بهبودهای خارق‌العاده‌ای به خود دیده است و یک جهش نسل واقعی را برای شما ترسیم می‌کند. در حقیقت اگر به لیست تفاوت‌هایZ Fold 2 و Galaxy Fold نگاهی بیندازید به سختی می‌توانید تصور کنید که دو دستگاه تاشو مورد بحث در فاصله زمانی یکساله روانه بازار شده‌‌اند و باید اذعان کرد سامسونگ در نهایت موفق به تولید یک گوشی منعطف تمام و کمال و قابل اطمینان شده است. البته ما هنوز منتظر انتشار بررسی‌های Galaxy Z Fold 2 هستیم. با این حال به نظر می‌رسد جدیدترین دستگاه قابل انعطاف سامسونگ بزرگترین مشکلات نسل اول خود را بهبود بخشیده و در جهت رفع آنها گام برداشته است. در عین حال این غول فناوری کره‌ای طراحی و ظاهر را نیز فراموش نکرده و در این بخش نیز بهبودهای قابل توجهی به چشم می‌خورد.

پنل جلویی Galaxy Z Fold 2 از یک صفحه نمایش قابل انعطاف 7.6 اینچ Dynamic AMOLED بهره می‌برد که از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر همچنین با وضوح تصویر 1768 در 2208 به نمایش محتوای بصری می‌پردازد و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را نیز در اختیار شما قرار می‌‌‌دهد که سبب تجربه روان‌تر هنگام پایش در صفحه نمایش این دستگاه می‌شود. خوشبختانه در Z Fold 2 خبری از نوار مشکی آزاردهنده نیست و سامسونگ تصمیم گرفته دوربین جلوی نسل دوم تلفن تاشو خود را همانند سایر پرچمدارها در سوراخ پانچ قرار دهد که این موضوع به یک دست شدن نمایشگر این دستگاه کمک شایانی کرده است.

سامسونگ همچنین در پاسخ به نارضایتی کاربران از پوشش پلاستیکی صفحه نمایش Galaxy Fold، مدل جدید این گوشی هوشمند را به یک محافظ شیشه‌ای قابل انعطاف مجهز کرده است. این غول فناوری کره‌ای ادعا می‌کند اولین شیشه قابل انعطاف جهان (UTG یا Ultra Thin Glass) را تولید کرده و آنرا در Galaxy Z Fold 2 بکار گرفته است. همچنین این تولیدکننده تلفن هوشمند اخیرا طی بیانیه‌ای اعلام کرده که به منظور بهبود فناوری با شرکت کورنینگ همکاری خواهد کرد. غول فناوری کره‌ای ضخامت شکاف موجود بین دو صفحه نمایش نیز کاهش داده و میان آنها چندین صفحه سیلیکونی تعبیه کرده که با هر مرتبه باز و بسته شدن سبب زدودگی ذرات گرد و غبار تجمع یافته در این شکاف می‌شود. شاید تنها قابلیت مشترک Galaxy Z Fold 2 با نسل اول خود پشتیبانی از ویژگی “Flex Mode” باشد که امکان کارکردن با دستگاه را در حالت 90 یا 120 درجه فراهم می‌کند و هنگام عکس‌برداری و تماشای محتوای بصری بسیاری کاربردی است. به طور خلاصه، Galaxy Z Fold 2 یک تلفن هوشمند (یا تبلت) با قابلیت‌های جذاب می‌باشد؛ اما برای تهیه این دستگاه باید مبلغ گزافی پرداخت کنید.

ایسوس ZenFone 7 Pro

جالب‌ترین گوشی‌های هوشمند معرفی شده در نمایشگاه ایفا 2020

در سال‌های اخیر، تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند از طریق روش‌های گوناگون اقدام به تولید یک صفحه نمایش تمام صفحه بدون حاشیه‌های آزاردهنده کرده‌اند. به منظور کاهش حاشیه اطراف نمایشگرها شاهد راهکارهای مختلفی بودیم، برخی از شرکت‌ها سراغ استفاده از حاشیه‌های مستعطیلی شکل برای قرارگیری دوربین جلو و سایر سنسورها در پنل جلویی رفته‌اند، برخی ناچ قطره‌ای (Drop Notch) و سایر تولیدکنندگان نیز از طراحی سوراخ پانچ برای دوربین‌های سلفی خود بهره گرفته‌اند. اخیرا نیز گروهی از شرکت‌ها به منظور دستیابی به رویای صفحه نمایش بدون بریدگی، دست به ابتکارهایی نظیر فناوری پاپ‌آپ (بالا جهنده) زده‌اند. ایسوس نیز با طراحی نوآورانه دوربین چرخان (Flip Camera) خود سبب ایجاد یک طراحی جدید و منحصر به فرد در تلفن‌های هوشمند شده است که پرچمدارهای این شرکت تایوانی از دستگاه‌های پریمیوم سایر برندها متمایز می‌کند. در این حال، کمپانی چینی ZTE موفق شده نخستین گوشی با دوربین زیر نمایشگر را تولید کرده و رویا تولیدکنندگان به منظور ساخت دستگاه‌های بدون حاشیه را یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر کند.

ایسوس ZenFone 7 Pro یک تلفن هوشمند با دوربین چرخان نمی‌باشد؛ بلکه جدیدترین پرچمدار این تولیدکننده تایوانی مجموعه‌ای از قابلیت‌های جذاب و کاربردی را در اختیار کابران قرار می‌‌‌دهد. ZenFone 7 Pro بر خلاف مدل قبلی از یک نمایشگر 6.67 اینچ AMOLED با وضوح تصویر 1080 پیکسل بهره می‌برند. این صفحه نمایش از نرخ تازه‌سازی 90 هرتز نیز پشتیبانی می‌کند؛ این در حالی است که بیشتر پرچمدارهای موجود در بازار به نرخ 120 هرتز مجهز شده‌اند. نکته قابل توجه در مورد این دستگاه قرارگیری حسگر اثر انگشت در کنار دستگاه می‌باشد؛ زیرا از آنجایی ZenFone 7 Pro نخستین پرچمدار این شرکت محسوب می‌شود که از صفحه نمایش AMOLED می‌برد و می‌تواند به اسکنر زیر نمایشگر مجهز شود. با این حال، حسکر اثر انگشت مورد بحث عملکرد سریع و قابل اطمینانی را از خود به نمایش می‌گذارد. تلفن هوشمند مورد بحث همچنین از بلندگوهای دوگانه بهره می‌برد که سبب تولید صدای استریو می‌شود. هرچند میزان صدای خروجی نسبت به ZenFone 6 کاهش یافته است. شاید خبر ناامیدکننده در مورد این دستگاه عدم پشتیبانی از جک 3.5 میلی متری صدا باشد، این در حالی است که پرچمدار نسل قبل ایسوس به این درگاه پرطرفدار مجهز شده بود.

در بخش نرم‌افزار نیز ZenFone 7 Pro به رابط کاربری اختصاصی ایسوس با عنوان ZenUI که بر مبنای اندروید 10 توسعه یافته است. یکی از قابلیت جالب توجه گوشی مورد بحث نرم‌افزار Game Genie می‌باشد که در هنگام بازی امکان مدیریت اعلان‌ها و کنترل کامل روی عملکرد سخت‌افزاری دستگاه را فراهم می‌کند. گفتنی است تلفن‌های هوشمند سری ROG Phone این تولیدکننده تایوانی نیز از چنین قابلیتی پشتیبانی می‌کنند. ZenFone 7 Pro به جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکوم snapdragon 865 plus مجهز شده است. البته مدل غیر پلاس میزبان چیپست snapdragon 865 خواهد بود. همچنین وظیفه تامین انرژی این دستگاه را نیز یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی برعهده دارد. همانند بیشتر گوشی‌های هوشمند ZenFone 7 Pro نیز خالی از ایراد نیست و ایسوس به دلیل مکانیسم دوربین چرخان (Flip Camera) نتوانست برای این دستگاه مجوز مقاومت در برابر آب و گرد و غبار دریافت کند. اما شاید بتوانیم بزرگترین نقطه ضعف پرچمدار 2020 ایسوس را عدم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم بدانیم. در حال حاضر حتی برخی از میان‌رده‌های تولیدکنندگان تلفن هوشمند نیز به چنین فناوری کاربردی مجهز می‌شوند. به نظر می‌رسد این شرکت تایوانی در تلفن‌های هوشمند آینده باید تمرکز خود را معطوف فناوری شارژ کند.

ریلمی X7 Pro

ریلمی از محدود تولیدکنندگان تلفن هوشمند محسوب می‌شود که در همایش ایفا 2020 حضور داشت و برای معرفی محصولات جدید خود کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد. این برند چینی نوپا در جریان رویداد خود اظهار داشت به دنبال حضور مؤثر در بازار اروپا می‌باشد و به همین منظور گوشی‌های ریلمی X7 and X7 Pro روانه بازارهای جهانی کرده است. این تولیدکننده چینی در کنار معرفی سری جدید ریلمی X7، از مجموعه جدید لوازم جانبی خود نیز رونمایی کرد.

ریلمی X7 Pro به تراشه +Dimensity 1000 ساخت مدیاتک مجهز شده که یکی از رقبای اصلی چیپست پرچمدار جدید کوالکوم snapdragon 865 به حساب می‌آید. پردازنده تایوانی از چهار هسته قدرتمند Cortex-A77 آرم با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و چهار هسته کم‌مصرف Cortex-A55 آٰرم با فرکانس‌ 2.0 گیگاهرتز بهره می‌برد. این در حالی است که جدیدترین تراشه سری 800 کوالکوم به یک هسته اورکلاک Cortex A77 آرم با فرکانس 2.84 گیگاهرتزِ، سه هسته قدرتمند Cortex A77 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته کم‌مصرف  Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز مجهز شده است. سیستم سه هسته‌ای کوالکوم و تک هسته اورکلاک snapdragon 865سبب برتری تراشه مذکور در مقابل +Dimensity 1000 مدیاتک می‌شود. اما این موضوع سبب خدشه‌دار شدن تجربه کاربری ریلمی X7 Pro نخواهد شد و این گوشی هوشمند همچنان یکی از پرچمدارهای قابل اطمینان موجود در بازار محسوب می‌شود.

ریلمی X7 Pro از نمایشگر 6.55 اینچ Super AMOLED با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز بهره می‌برد که به نمایش روان و باکیفیت محتوای بصری می‌انجامد. این صفحه نمایش همچنین از نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتز پشتیبانی می‌کند که سبب بهبود تجربه ناوبری کاربران به ویژه هنگام انجام بازی‌ها خواهد شد. در گوشه راست پنل جلویی دستگاه نیز یک سوراخ پانچ به منظور قرارگیری دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی تعبیه شده که اندکی آزاردهنده به نظر می‌رسد. در پشت پرچمدار ریلمی نیز پیکربندی دوربین چهارگانه شامل دوربین 64 مگاپیکسلی واید، دوربین 8 مگاپیکسلی اولتراواید، لنز 2 مگاپیکسلی به منظور ثبت تصاویر ماکرو و سنسور 2 مگاپیکسلی عمق تصویر به چشم می‌خورد. در نظر داشته باشید مدل غیر پلاس تلفن هوشمند مورد بحث نیز از این پیکربندی بهره می‌برد. ریملی در X7 Pro از 8 گیگابایت حافظه رم، 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و باتری 4500 میلی آمپر ساعتی نیز استفاده کرده است. به‌طور کلی، این تلفن هوشمند به یک سخت‌افزار قابل اطمینان و قدرتمند مجهز شده و قطعا در مقایسه با گوشی‌های مشابه برچسب قیمت ارزان‌تری خواهد داشت.

زد‌تی‌ای Axon 20 5G

مردم همواره بهترین‌ها را به یاد می‌آورند و این گفته در بیشتر مواقع در مورد اولین‌ها نیز صدق می‌کند. زد‌تی‌ای موفق شد با تولید Axon 20 5G، نخستین گوشی هوشمند جهان با دوربین زیر نمایشگر، نام خود را برای مدت طولانی در ذهن کاربران این گجت هوشمند به ثبت برساند. این یک موفقیت بسیار بزرگ برای این تولیدکننده چینی محسوب می‌شود و به احتمال فراوان طی چند ماه آینده شاهد یک برنامه‌ریزی تبلیغاتی پرسروصدا برای تلفن هوشمند مورد بحث خواهیم بود.

انتقال دوربین‌های سلفی به زیر نمایشگر یک اتفاق مهم تلقی می‌شود و نباید به راحتی از کنار آن عبور کرد. زد‌تی‌ای به منظور دستیابی به این فناوری تلاش بسیاری کرده و از چندین فناوری به صورت همزمان بهره گرفته است. راهکار جدیدی که این تولیدکننده چینی معرفی می‌کند برای همیشه استفاده از سوراخ پانچ یا مکانیسم‌های پاپ‌آپ (بالا جهنده) و دوربین چرخان ( Flip Camera) را که ترفند موقت شرکت‌ها به منظور دستیابی به نمایشگر تمام صفحه بودند را قدیمی جلوه می‌دهد. یکی از مشکلات قرار دادن دوربین جلو در زیر پنل جلویی، عدم وجود نور کافی است که منجر به کاهش چشمگیر کیفیت تصاویر می‌شود. زد‌تی‌ای برای رفع ایراد مذکور یک لایه شفاف مخصوص روی لایه‌های نمایشگر تعبیه کرده که سبب افزایش میزان نور عبوری از صفحه نمایش می‌شود. همچنین این شرکت چینی دوربین سلفی این دستگاه را به یک سنسور حساس به نور محهز کرده که وظیفه ننظیم میزان نور را انجام می‌دهد.

زد‌تی‌ای Axon 20 5G به یک صفحه نمایش 6.92 اینچ OLED با نرخ تازه‌سازی 90 هرتز محهز شده که با وضوح تصویر 1080 در 2460 و نسبت تصویر 20.5:9 به نمایش محتوای بصری می‌پردازد. همچنین در زیر نمایشگر یک حسگر اثر انگشت تعبیه شده که وظیفه شناسایی بیومتریک را بر عهده دارد. در پنل پشتی این گوشی نیز یک پیکربندی دوربین چهارگانه قابل مشاهده است. دوربین اصلی از سنسور 64 مگاپیکسلی که یک لنز واید 25 میلی‌تری نیز روی آن قرار گرفه است، تشکیل شده است. همچنین دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی با زاویه‌دید 120 درجه نیز به منظور عکسبرداری فوق عریض در قاب پشتی دستگاه به چشم می‌خورد. در پایان نیز نوبت به دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان می‌رسد. Axon 20 5G از تراشه کوالکوم Snapdragon 765G با لیتوگرافی 7 نانومتری بهره می‌برد و در نسخه‌های 6/8 گیگابایت حافظه رم و 128/256 گیگابایت فضا ذخیره‌سازی روانه بازار خواهد شد. از دیگر مشخصات گوشی هوشمند می‌توانیم به باتری 4220 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 30 وات و رابط کاربری اختصاصی MiFavor 10.5 مبتنی بر اندروید 10 اشاره کنیم. متاسفانه با وجود اینکه Axon 20 5G اولین تلفن هوشمند با دوربین سلفی زیر نمایشگر به حساب می‌آید، اما مشخصات یک دستگاه پرچمدار را در اختیار شما قرار نمی‌‌دهد. هنوز مشخص نیست که دلیل زد‌تی‌ای برای عدم استفاده از تراشه پریمیوم Snapdragon 865 و لنز تله‌فوتو در این تلفن هوشمند چه بوده است. به هر حال، این تولیدکننده چینی تصمیم گرفته فناوری جدید خود را از طریق یک میان‌رده با کاربران به اشتراک بگذارد.

موتورلا Moto One 5G

موتورلا صرف نظر از سری Edge، تمرکز خود را معطوف گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی کرده است. موتورلا Moto One 5G در نگاه اول شبیه مدل ری‌برندشده‌ی Moto One 5G به نظر می‌رسد. این نخستین‌بار است که موتورلا یکی از گوشی‌های سری Moto One خود را به نسل پنجم شبکه تلفن همراه مجهز می‌کند که سبب دسترسی طیف گسترده‌تری از کاربران به شبکه ارتباطی 5G می‌شود.

موتورلا Moto One 5G از یک صفحه نمایش 6.67 اینچ IPS LCD با وضوح تصویر 1080 در 2520 مجهز شده که با پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی 90 هرتز سبب روان‌تر شدن تجربه ناوبری شما هنگام پیمایش در صفحه نمایش این گوشی می‌شود. به دلیل پنل LCD، موتورلا حسگر اثر انگشت Moto One 5G را در کنار دستگاه تعبیه کرده که به هیچ عنوان سبب خدشه‌دار شدن تجربه کاربری شما نخواهد شد و عملکرد قابل اطمینانی را از خود به نمایش می‌گذارد. موتورلا جدیدترین میان‌رده خود را به تراشه کوالکوم Snapdragon 765G 5G مجهز کرده که از هر دو نسخه فناوری 5G (شامل sub-6 و mmWave) پشتیبانی می‌کند. Moto One 5G از 4 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد؛ این میزان حافظه رم برای سال 2020 ناامیدکننده به نظر می‌رسد و سبب ایجاد مشکل در عملکرد دستگاه خواهد شد. به هر حال، تصمیم این تولیدکننده امریکایی مبنی بر استفاده از 4 گیگابایت حافظه رم برای یک تلفن هوشمند میان‌رده منطقی به نظر نمی‌رسد. Moto One 5G با پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا ظرفیت 1 ترابایت، به طور کامل دغدغه پر شدن فضای ذخیره‌سازی گوشی هوشمند را از ذهن شما دور نگه می‌دارد؛ بنابراین با خیالی آسوده می‌توانید به عکسبرداری و ضبط ویدیوهایی با کیفیت بالا بپردازید. در قاب پشتی Moto One 5G یک دوربین چهارگانه قرار گرفته که میزبان دوربین واید 48 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی 26 میلی‌متر، دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی با زاویه‌دید 128 درجه و دو سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق میدان می‌باشد. این گوشی همچنین از دوربین جلو دوگانه (شامل لنز واید و اولتراوید) بهره می‌برد؛ بنابراین به راحتی می‌توانید تصاویر سلفی فوق عریض ثبت کنید و نیازی به افکت‌های نرم‌افزاری نخواهید داشت.

موتورلا جدیدترین تلفن هوشمند سری Moto One خود را به یک باتری حجیم 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز کرده و ادعا می‌کند با یکبار شارژ بیش از دو روز دوام می‌آورد. چنین عملکردی فراتر از حد تصور می‌باشد و شما از شارژ روزانه نیز بی‌نیاز می‌کند. همچنین باتری مورد بحث از فناوری شارژ سریع اختصاصی موتورلا TurboPower نیز پشتیبانی می‌کند و با توان 15 وات به شارژ دستگاه می‌پردازد. به طور قطع سرعت شارژ این دستگاه در مقایسه با سایر رقبا چندان چشمگیر به نظر نمی‌رسد، اما برای یک تلفن هوشمند میان‌رده کفایت می‌کند. Moto One 5G به صورت پیش‌فرض با اندروید 10 روانه بازار خواهد شد، اما موتورلا در کمال تعجب اعلام کرده این دستگاه تنها یک نسل بروزرسانی اندروید گوگل را دریافت خواهد کرد. با توجه به اینکه زمان چندانی تا راه‌اندازی نسخه پایدار اندروید 10 باقی نمانده است، انتظار داشتیم موتورلا حداقل پشتیبانی نرم‌افزاری دوساله را برای جدیدترین میان‌رده خود ارائه دهد. پیش‌بینی می‌شود Moto One 5G با برچسب قیمت کمتر از 500 دلار راهی بازار ایالات متحده شود.

سامسونگ Galaxy M51

هدف سامسونگ از معرفی Galaxy M51 واضح است. جدیدترین تلفن هوشمند میان‌رده این شرکت از یک باتری 7000 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که پرظرفیت‌ترین باتری در بین گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید. سامسونگ ادعا می‌کند Galaxy M51 می‌تواند بیش از دو روز کامل دوام بیاورد. این تلفن هوشمند همچنین از فناوری شارژ سریع 25 وات نیز پشتیبانی می‌کند و خوشحال‌کننده آداپتور 25 واتی نیز درون جعبه دستگاه قرار گرفته است؛ بنابراین لازم نیست به منظور بهره‌مندی از قابلیت شارژ سریع هزینه اضافی پرداخت کنید. به نظر می‌رسد Galaxy M51 سامسونگ برای کاربرانی که اولویت اول و آخرشان باتری است، یک گزینه ایده‌آل محسوب می‌شود.

جدیدترین میان‌رده غول فناوری کره‌ای به یک صفحه نمایش 6.7 اینچ Super AMOLED با وضوح تصویر 1080 در 2340 و نسبت تصویر 19.5:9 مجهز شده است. همچنین شیشه کورنینگ Gorilla Glass 3 نیز به طور کامل پنل جلویی دستگاه را می‌پوشاند تا از نمایشگر در برابر ضربه و خراش محافظت کند. در میانه صفحه نمایش Galaxy M51 یک سوراخ پانچ به منظور قرارگیری دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی تعبیه شده است که اندکی بزرگ به نظر می‌رسد. قاب مستعطیلی پنل پشتی نیز از پیکربندی دوربین چهارگانه شامل سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی مجهز به لنز واید با دریچه دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی 26 میلی‌متر، دوربین اولتراواید 123 درجه‌ای، سنسور 5 مگاپیکسلی به منظور ثبت تصاویر ماکرو و یک سنسور 5 مگاپیکسلی سیاه و سفید تشخیص عمق میدان که در تشخیص پس‌زمینه از سوژه اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد وظیفه پردازش داده‌ها در Galaxy M51 بر عهده برترین تراشه میان‌رده سال گذشته کوالکوم Snapdragon 730 خواهد بود. این گوشی هوشمند با 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی روانه بازار خواهد شد. خوشبختانه Galaxy M51 از حافظه جانبی Micro‌SD پشتیبانی می‌کند و همین موضوع سبب می‌شود نگرانی‌ای به منظور ذخیره‌سازی فایل‌های شخصی‌تان نداشته باشید.

گوشی‌هایی که در این مطلب به معرفی آنها پرداخیتم، همگی جالب و مهم هستند طی چند هفته اخیر رونمایی شده‌اند. البته در نظر داشته باشید تولیدکنندگان دیگر همزمان با نمایشگاه ایفا 2020 از تلفن‌های هوشمند جدید خود رونمایی کرده و حتی برخی مدل‌های جدید خود را روانه بازانه کرده‌اند، به عنوان مثال Realme 7 Pro ،Realme 7، سامسونگ Galaxy A42،‌ نوبیا Red Magic 5S و اوپو F17 Pro.

همچنین بخوانید:

منبع: androidauthority

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا