جدیدترین به‌ روزرسانی امنیتی اپل اجازه استفاده iOS 14 را به کاربران نمی‌دهد

جدیدترین به‌ روزرسانی امنیتی اپل اجازه استفاده از iOS 14 را به کاربران نمی‌دهد

جدیدترین به‌ روزرسانی امنیتی اپل اجازه استفاده از iOS 14 را به کاربران نمی‌دهد. تا پیش از انتشار این آپدیت امنیتی، چنین محدودیتی از سوی اپل مطرح نشده بود.

حتی پیش از معرفی iOS 15، وبسایت خبری 9to5Mac در مورد روش‌های احتمالی و جدید اپل برای ارائه به‌روزرسانی‌های امنیتی به کاربران آیفون و آی‌پد، گزارشی تهیه کرده بود. این غول فناوری آمریکایی بعداً ضمن بیانیه‌ای تأیید کرد که به‌روزرسانی‌های امنیتی iOS 14 را برای کاربرانی که آمادگی ارتقا به iOS 15 نداشتند، ارائه می‌کند؛ اما به نظر می‌رسد از این پس دیگر این رویه ادامه نخواهد داشت.

به دلایلی نامعلوم، پس از انتشار آخرین به‌روزرسانی‌های امنیتی برای سیستم عامل اختصاصی اپل، این شرکت دیگر به کاربران اجازه ماندن در iOS 14 را نمی‌دهد.به عبارت دیگر کوپرتینویی‌ها روش سنتی و قدیمی به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری را مجدداً پیش گرفته‌اند. به طوریکه کاربران برای دریافت آخرین پیشرفت‌ها و قابلیت‌های امنیتی لازم است آخرین نسخه از سیستم عامل اپل؛ یعنی، iOS 15 را نصب کنند.

همانطور که پیش‌تر در رسانه‌‌های خبری مختلف نیز نقل شده است؛ این تغییر پس از انتشار iOS 15.2 در دسامبر 2021 اجرا شد. به عنوان مثال، اپل iOS 14.8.1 را برای دستگاه هایی که هنوز iOS 15 را اجرا نمی‌کردند، در 26 اکتبر 2021 منتشر کرد اما اکنون دیگر چنین به روز‌رسانی‌هایی برای ارائه محتوای امنیتی جدید در iOS 14 وجود ندارد.

9to5Mac تأیید می‌کند که دستگاه‌های دارای iOS 14.8 یا نسخه‌های قبلی سیستم عامل iOS دیگر نمی‌توانند دستگاه‌های خود را به iOS 14.8.1 به‌روزرسانی کنند. به جای آن، منوی Software Update فقط آپدیت iOS 15.2.1 را نشان می‌دهد. پیش از این، iOS 15 به عنوان یک آپدیت اختیاری نشان داده می‌شد و کاربران می‌توانستند بدون آنکه کل سیستم عامل را به روز کنند، تنها آپدیت‌های امنیتی iOS 14 را نصب کنند.

جدیدترین به‌ روزرسانی امنیتی اپل اجازه استفاده از iOS 14 را به کاربران نمی‌دهد و برای دریافت آخرین آپدیت‌های امنیتی لازم است دستگاه خود را به iOS 15 ارتقا دهید.

البته ممکن است این موارد تنها یک اشکال و باگ نرم‌افزاری باشد که برای کاربران اتفاق افتاده است. امروز، اپل برای اولین بار اعداد مربوط به نسخه جدید iOS 15 را منتشر کرد که این اعداد کمتر از حد معمول هستند. از این اعداد هم می‌توان نتیجه گرفت که اپل همچنان به پشتیبانی از iOS 14 ادامه می‌دهد و به کاربران اجازه می‌دهد در نسخه قبلی سیستم عامل باقی بمانند.

اگرچه اپل هنوز چیزی را تأیید یا رد نکرده است اما ممکن است تصمیم خود را در مورد به‌روز‌رسانی‌های جایگزین برای کاربرانی که نمی‌خواهند به آخرین نسخه iOS ارتقا دهند، تغییر داده و این اتفاقات نشانه‌های این تصمیم‌گیری باشد. در حال حاضر، اگر می‌خواهید آخرین به‌روزرسانی‌های امنیتی را در آیفون یا آیپد خود داشته باشید، باید iOS 15 را نصب کنید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا