پیکسل 6

در رویداد پیکسل 6 گوگل چه گذشت

گوگل به‌تازگی رویداد پاییزی پیکسل 6 را به پایان رساند، جایی که از دو دستگاه پرچمدار جدید و قابلیت‌هایی بسیاری که به لطف تراشه جدید تنسور امکان‌پذیر شده است، رونمایی کرد. در این مطلب به معرفی مهم‌ترین مواردی که گوگل در رویداد پیکسل 6 معرفی کرد، خواهیم پرداخت.

گوگل سرانجام از پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو رونمایی کرد

پیکسل 6
Image: Google

سرانجام پس از ماه‌ها انتظار و افشاگری‌ها گوگل سرانجام جزئیات کامل دستگاه‌های سری پیکسل 6 را به اشتراک گذاشت. پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو از تراشه جدید تنسور و دوربین 50 مگاپیکسلی مجهز شده (که تصاویر خروجی با وضوح تصویر 12.5 مگاپیکسلی ذخیره می‌کند) و با برچسب قیمت 599 و 899 دلار به فروش می‌رسند. پرچمدارهای جدید گوگل از دوربین فوق‌عریض نیز برخوردار می‌باشند. البته نسخه “پرو” به دوربین تله‌فوتو و سلفی با لنزهای عریض‌تر و سنسورهایی با وضوح بالاتر مجهز شده است. به‌جز موارد مورد بحث و اندازه صفحه نمایش تفاوت قابل توجه دیگری بین دو نسخه پیکسل 6 به چشم نمی‌خورد.

تلفن‌های جدید گوگل از تراشه تنسور بهره می‌برند

پیکسل 6
Image: Google

بخش قابل توجهی از رویداد پیکسل 6 گوگل بر قابلیت‌های جدیدی که به لطف تراشه تسنور در پرچمدارهای جدید پیکسل پشتیبانی می‌شوند، معطوف شده بود. ساکنین مانتین‌ویو نشان دادند که چگونه مهارت یادگیری ماشین تراشه می‌تواند در کارهایی نظیر تشخیص صدا، کاهش تاری تصاویر (حتی پاک کردن سوژه‌ها ناخواسته از پس‌زمینه) و نمایش زیرنویس‌ها و ترجمه همزمان ‌کمک کند. صرف نظر از یادگیری ماشین، گوگل بیان می‌کند از نظر عملکرد کلی CPU و GPU با آخرین تراشه‌های Snapdragon کوالکوم رقابت می‌کند. همچنین ساکنین مانتین‌ویو توضیح می‌دهند که تراشه اختصاصی تنسور چه نقشی در ایجاد شخصی‌سازی‌های مورد نظر کاربران را برعهده دارند. اما متأسفانه از ارائه جزئیات بیشتری در مورد نحوه عملکرد این تراشه خودداری می‌کند.

دوربین سری جدید پیکسل از قابلیت Real Tone پشتیبانی می‌کند

پیکسل 6

در رویداد Google I/O که در سال 2021 برگزار شد، گوگل اعلام کرد که در حال توسعه و بهبود دوربین‌ها و فرآیند پردازش تصاویر برای افرادی با رنگ پوست تیره‌تر می‌باشد و در رویداد پیکسل نیز برخی از نمونه‌ها ثبت شده از این فناوری را به نمایش گذاشت. فناوری Real Tone که امکان استفاده از آن هم در برنامه دوربین اختصاصی گوگل و هم در اپلیکیشن‌های دوربین شخص ثالث فراهم است، تلاش می‌کند برخلاف گوشی‌های هوشمند نسل گذشته بجای ایجاد تغییرات نامناسب در نوردهی و کنتراست، رنگ پوست افراد را به درستی نشان دهد. تصاویری که گوگل با استفاده از این قابلیت در رویداد پیکسل 6 به نمایش گذاشت به طرز خارق‌العاده‌ای چشمگیر بودند. اما باید منتظر ماند و دید که آیا در دنیای واقعی نیز چنین عملکردی از خود ثبت می‌کنند یا خیر.

اسنپ‌چت جایگاه ویژه‌ای در پیکسل دارد

شما در دستگاه‌های سری پیکسل 6 می‌توانید با دوبار ضربه به پشت دستگاه (حتی در حالت قفل) بلافاصله به دوربین اسنپ‌چت دسترسی پیدا کنید.‌ البته به منظور ارسال اسنپ به دوستانتان بایستی حتماً وارد دستگاه شوید. اما احتمالاً این موضوع سریع‌ترین روشی است که ما تاکنون به منظور اسنپ دیده‌ایم.

گوگل تلاش می‌کند تا کابران مدت زمان کمتری را در صف انتظار خدمات مشتری از دست بدهند

گوگل از قابلیت جدید پیکسل 6 با هدف کاهش مدت زمان انتظار کاربران در صف انتظار خدمات مشتری در نظر گرفته شده است، رونمایی کرد. تماس با خطوط خدمات مشتری بسیار وحشتناک است،‌ شما همواره باید منتظر بمانید، عددی را فشار دهید و مجدداً صبر کنید. اما به لطف قابلیت جدید دستگاه‌های پیکسل می‌توانند به کاربران نشان دهند که در چه ساعتی می‌توانند با کمترین میزان انتظار از خدمات مشتری بهره‌مند شوند.

اشتراک Pixel Pass، دستگاه‌های گوگل و برخی خدمات این شرکت را در اختیارتان قرار می‌‌دهد

گوگل در رویداد روز گذشته سخنی از اشتراک Pixel Pass به‌میان نیاورد، اما این سرویس را در کنار دستگاه‌های جدید پیکسل عرضه کرده است. Pixel Pass به شما امکان می‌دهد یک تلفن هوشمند گوگل (همراه با خدمات تعمیر Preferred Care گوگل)، فضای ذخیره‌سازی ابری، اشتراک یوتوب پریمیوم و Google Play Pass را تنها در یک پرداخت دریافت کنید. گوگل اشتراک Pixel Pass همراه با پیکسل 6 را با برچسب قیمت 45 دلار عرضه می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند با پرداخت 10 دلار بیشتر در ماه (55 دلار) اشتراک Pixel Pass همراه با پیکسل 6 پرو را خریداری کنند. با این اشتراک کاربران می‌توانند برچسب قیمت پرچمدارهای جدید پیکسل را در یک مدت زمان دو سال به طور کامل پرداخت کنند. کاربران همچنین در صورت لغو اشتراک می‌بایست مبلغ باقی‌مانده از گوشی را به طور کامل پردخت کنند. گوگل همچنین بیان می‌کند مشترکان Google Fi نیز می‌توانند با پرداخت 5 دلار در ماه اشتراک Pixel Pass را خریداری کنند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا