توییچ

در چند روز آینده حق اشتراک توییچ کاهش خواهد یافت

توییچ در تلاش است در چند روز آینده در سراسر جهان برای کاهش هزینه اشتراک ماهیانه سرویس خود برای کاربران، تغییراتی را روی قیمت‌ها اعمال کند.

به طور معمول کاربران توییچ می‌توانند برای حمایت از استریمر مورد علاقه خود، آن‌ها را در سه سطح مختلف سابسکرایب کنند و هزینه‌ی آن نیز در تمام کشورها برابر است، برای مثال اشتراک‌های Tier 1 در Twitch معادل 4.99 دلار برای کاربران هزینه دارد. اکنون، توییچ در تلاش برای مقرون‌به‌صرفه کردن هزینه اشتراک ماهیانه سرویس خود است و قصد دارد در قیمت‌ها تغییراتی اعمال کند.

توییچ در‌ این‌باره می‌گوید: « قیمت 4.99 دلار برای بسیاری از بینندگانی که می‌خواهند از استریمر مورد علاقه خود حمایت کنند زیاد است، به همین ترتیب خیلی از استریمرها از حمایت طرفداران خود محروم می‌شوند.»

توییچ سعی دارد با بومی‌سازی کردن قیمت‌ها، هزینه را برای کاربران بعضی از کشورها کاهش دهد. ازاین‌رو، از تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه (۲۰ می) هزینه‌ی سابسکرایب به ۹.۹ لیر و در مکزیک به ۴۸ پزو تغییر پیدا می‌کند. همچنین در ادامه در کشورهای آمریکای لاتین، آفریقا، اروپا و خاورمیانه تا انتهای سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ هم تغییرات مشخص شده اعمال خواهند شد. از نکات مثبت این تغییرات افزایش تعداد سابسکرایب‌های کانال استریمرهاست، این تغیرات برای استریمرها بسیار خوب است زیرا خیلی از کاربران در کشورهای دیگر به دلیل بالا بودن هزینه‌ی سابسکرایب قادر به حمایت از استریمر مورد علاقه‌ی خود نبودند. اما از طرفی این بومی‌سازی قیمت‌ها، می‌تواند روی درآمد سایر استریمرها تأثیرگذار باشد، توییچ در این رابطه اعلام کرد که در کوتاه‌ترینزمان ممکن مقداری از هزینه‌ها ناشی از این اتفاق را پوشش خواهد داد.

توییچ در این‌باره می‌گوید: «توییچ ۱۰۰ درصد درآمد حاصل از سابسکرایب‌های پایه کانال‌ها و سابسکرایب پرایم را به مدت سه ماه پوشش خواهد شد. این مدت زمان شامل ماه ابتدایی شروع تغییرات قیمت‌ها هم می‌شود. در ادامه، پرداخت‌های تشویقی را هر سه ماه ۲۵ درصد کاهش می‌دهیم و تا ۹ ماه این اتفاق رخ می‌دهد تا در مجموع، در یک بازه ۱۲ ماهه، واریزی‌های تشویقی را تنظیم کنیم.»

در پایان، هنگامی که قیمت‌های محلی سابسکرایب برای تمامی مناطق در دسترس قرار گرفت، توییچ به استریمرها واجد شرایط توصیه می‌کند که از بخش Creator Dashboard خود برای مشاهده درآمد حاصل از سابسکرایب‌ها و پیش‌نیازهای استریم کردن، استفاده کنند. اگر تمایل دارید که بیشتر بدانید، می‌توانید برنامه‌های Twitch را به طور کامل در صفحه راهنمای اختصاصی آن در اینجا مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا