دوربین iPhone SE در مقایسه با iPhone 11 Pro به طرز شگفت انگیزی خوب است

دوربین iPhone SE در مقایسه با iPhone 11 Pro عملکرد شگفت انگیزی دارد

اپل جدیدترین نسخه iPhone SE خود را به بازار عرضه کرده است، کوچکترین و مقرون به صرفه‌ترین iPhone که هم اکنون می‌توانید خریداری کنید. این آیفون جدید دارای ویژگی‌ها مختلفی از جمله پردازنده A13 و شارژ بی سیم است که در iPhone 11 Pro یافت می‌شود، این در حالی است که iPhone SE جدید تنها 399 دلار قیمت گذاری شده است. اما SE تنها از یک دوربین واحد در پشت خود بهره می‌برد. بنابراین چگونه یک دستگاه تک لنز با سه مدل iPhone 11 مقایسه خواهد شد؟؟!!

دوربین iPhone SE بیشتر شبیه به لنزها بزرگنمایی استاندارد 11 Pro است. هر دو دارای وضوح تصویر 12 مگاپیکسلی، دیافراگم گسترده f1.8 برای افزایش میزان دریافت نور، شش عنصر، تثبیت کننده تصویر اپتیکال (OIS) و پوشش کریستال یاقوت کبود (sapphire) هستند.

iPhone SE فاقد بزرگنمایی تله‌فوتو 2 برابر است که در بسیاری از آیفون‌ها اخیر یافت می‌شود. همچنین از دوربین اولتراواید که نسبت به لنزها واید استاندارد صحنه‌ها بیشتری را در مقابل شما قرار می‌دهد، نیز در این دستگاه استفاده نشده است. اگر واقعاً عکاسی را دوست دارید و به فکر عکسبرداری از مناظر به صورت اولتراواید هستید، ممکن است iPhone SE جدید بهترین تلفن هوشمند برای شما نباشد، اما تصور نکنید که این دستگاه قادر به گرفتن عکس‌ها عالی نخواهد بود.

لنزها بزرگنمایی استاندارد iPhone 11 Pro برخی از بهترین عکسهایی را که یک تلفن هوشمند قادر است می‌گیرند. حتی فهمیدم که به قدری عالی است که می‌تواند جایگزین دوربین DSLR من شود و در سفرها جاده‌ای من را همراهی کند. در حالی که ما هنوز دقیقاً نمی‌دانیم که عملکرد دوربین iPhone SE جدید چگونه خواهد بود، اما می‌دانیم به لطف تراشه A13 برخی از پردازش‌ها نرم افزاری آن مشابه iPhone 11 Pro خواهد بود.

دوربین iPhone SE حتی دارای حالت پرتره نیز می‌باشد (البته اثر عمق توسط نرم افزار ایجاد می‌شود نه لنز زوم). همچنین به شما امکان می‌دهد که از حالت‌ها مختلف نورپردازی مانند صحنه و روشنایی کانتور استفاده کنید. ابن دوربین از HDR بروز شده iPhone 11 Pro kdc بهره می‌برد که در ثبت جزئیات در روشن‌ترین و تاریک‌ترین مناطق یک صحنه شگفت انگیز است.

تنها خبر ناراحت‌کننده، عدم پشتیبانی از حالت شب فوق العاده iPhone 11 Pro است. اما از قابلیت‌ها پانورامای 63 مگاپیکسلی، فیلمبرداری با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه و فیلمبرداری با سرعت آهسته 240 فریم در ثانیه با وضوح 1080p پشتیبانی خواهد کرد.
در حالی که ممکن است iPhone SE جدید توانایی‌ها خلاقانه لنزها چندگانه 11 Pro را نداشته باشد، اما دوربین تک آن باید بتواند عکس‌ها شگفت انگیزی بگیرد.

مقایسه مشخصات دوربین iPhone SE و iPhone 11 Pro

iPhone SEiPhone 11 Pro
دوربین پشت12 مگاپیکسل، f1.812 مگاپیکسل، f1.8 (واید)
12 مگاپیکسل (اولتراواید)
12 مگاپیکسل (تله‌فوتو 2 برابر)
دورربین جلودوربین جلو 7 مگاپیکسل با قابلیت Face IDدوربین جلو 12 مگاپیکسل با قابلیت Face ID
فیلمبرداری4K با نرخ 60 فریم در ثانیه4K با نرخ 60 فریم در ثانیه
ویدیو حرکات آهسته1080p با نرخ 240 فریم در ثانیه1080p با نرخ 240 فریم در ثانیه
حالت پرترهبلهبله
حالت شبخیرخیر
پردازندهA13 BionicA13 Bionic

منبع: cnet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا