FIFA

رئیس سابق EA Sports مقایسه FIFA Ultimate Team با قمار را رد می‌کند

پیتر مور، رئیس سابق EA Sports ادعا و مقایسه‌ی FIFA Ultimate Team را با قمار رد می‌کند و می‌گوید فیفا هیچ شباهتی به شرط‌بندی واقعی ندارد.

به نظر می‌رسد که در 5 سال گذشته یا بیشتر، صنعت بازی‌های ویدیویی با یک بحث و جدال متزلزل شده است. یکی از این موارد مانند جعبه‌های لوت‌باکس‌ها و تراکنش‌های درون‌برنامه‌ای بوده است. زیرا هر دو آن‌ها در بازی ریشه دوانده‌اند. یکی از مواردی که مردم از آن انتقاد می‌کنند، سیستم‌هایی مانند حالت FIFA Ultimate Team است. بسیاری معتقدند چیزی بیش از قمار در فوتبال سنتی است که در ظاهر یکی از بیشترین فروش‌های بازی‌های ویدیویی پنهان شده است. حال طبق جدیدترین اخبار دنیای بازی، یکی از افراد سابق و بالارده‌ EA می‌گوید که مقایسه‌ی آلتیمت تیم با شرط‌بندی را قبول ندارد.

رئیس سابق EA Sports پیتر مور اخیراً در مورد FIFA Ultimate Team با GamesIndustry صحبت کرده است. او تا حد زیادی این مقایسه را رد کرد و گفت که او به سادگی مردم به این موضوع نگاه نمی‌کند. از نظر او، جنبه‌های تصادفی بخش آلتیمت تیم تفاوتی با فعالیت‌هایی مانند تاس انداختن یا مثلا جمع کردن کارت‌های سیگار که در دهه‌های ۲۰ و ۳۰ میلادی متداول بود، ندارد. او می‌گوید شما با خرید خود بالاخره صاحب یک آیتم می‌شوید (حتی اگر به‌صورت تصادفی آیتمی که قبلا داشتید را کسب کنید. او همچنین می‌گوید که اکنون، به عنوان کسی از صنعت بازی خارج شده، همچنان به کارفرمای سابق خود اعتماد دارد تا بداند چه زمانی زمان عقب نشینی است.

پیتر مور در ادامه‌ی صحبت‌های مورد FIFA Ultimate Team خود گفت:

این یک دیدگاه شخصی است. اما مفهوم شگفتی و لذت در مقابل قمار … به طور مداوم از آن‌ها فاصله زیادی دارند. شما می‌توانید با خریدن یا با تلاش و زحمت خود یک پک گُلد دریافت و آن را باز کنید. من به خودی خود چنین چیزی را در FIFA قمار نمی‌دانم. اما دوباره، این دیدگاه شخصی من به عنوان یک فرد خارج شده از صنعت بازی است.

انتقادهای وارده به بازی‌های دیگری خارج از آثار ورزشی و به‌طور خاص، یکی از بازی‌های دیگر EA، درباره‌ی استفاده از سیستم لوت‌باکس‌ها را درک می‌کنم. EA درخصوص آن بازی خاص عقب کشید. یکی از مواردی که آن‌ها در انجامش حرفه‌ای هستند، دریافت بازخوردهای بازیکنان و درک این نکته است که مثلا «شاید نباید این کار را انجام می‌دادیم» یا مثلا «این تصمیم اشتباهی بود، چراکه گیمرها را در اولویت قرار نمی‌دهد» در این مواقع است. در این مواقع EA از عمل خود پا پس می‌کشد و تصمیم دیگری می‌گیرد.

صحبت‌های زیادی در مورد کشورهایی شده است که به دنبال قانونگذاری بازی‌ها و خریدهای درون‌برنامه‌ای آن هستند. بعضی مناطق آن را به این ترتیب طبقه‌بندی کرده‌اند و EA برای چنین اقداماتی در صورت وقوع، آماده می‌شود. در بیشتر موارد، خرید‌های درون‌برنامه‌ای عمدتاً هنوز کار می‌کنند و در اکثر مناطق هیچ نظارتی ندارند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا