رابط کاربری MIUI 13 معرفی شد

رابط کاربری MIUI 13 با تمرکز بر امنیت و حریم خصوصی معرفی شد

در جریان رویداد 7 دی‌ماه نسخه جدید رابط کاربری اختصاصی شیائومی با عنوان MIUI 13 و با ارائه قابلیت‌های امنیتی و حریم خصوصی جدید معرفی شد.

رویداد 7 دی‌ماه شیائومی ساعاتی پیش برگزار و در جریان آن از محصولات جدید این شرکت رونمایی شد. در ابتدا مراسم لی جون، بنیان‌گذار و مدیر عامل شیائومی، با حضور روی صحنه از نسخه جدید رابط کاربری MIUI 13 که با تمرکز بر قابلیت‌های امنیتی و حریم خصوصی توسعه‌یافته است، رونمایی کرد. این رابط کاربری جدید برای اولین‌بار به دستگاه‌های شیائومی شامل تبلت‌ها، گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌ها، گجت‌های پوشیدنی، دستیار صوتی XiaoAI و سایر دستگاه‌های خانه هوشمند اجازه می‌کند از طریق یک شبکه با یکدیگر به تعامل بپردازند. حفظ حریم خصوصی به معضل مهم و اساسی بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند تبدیل شده و شیائومی با پیاده‌سازی فرآیند تأیید هویت سه مرحله که البته تنها در برخی از مناطق در دسترس خواهد بود، گام مهمی در رفع این مشکل اساسی برداشته است. بازبینی امنیتی جدید شامل شناسایی چهره، خواندن شناسه کاربری و “محافظت از کلاه‌برداری الکترونیک” (electronic fraud protection) خواهد بود.

در فرآیند تشخیص چهره، کاربر دوربین گوشی را در مقابل صورت خود تنظیم و دستگاه را از بالای کمر تا چهره او را شناسایی می‌کند؛ بنابراین اشخاصی با چهره مشابه از طریق تفاوت‌های ساختاری بدن شناسایی و اجازه دسترسی‌ به آنها داده نمی‌شود. قابلیت”محافظت از کلاه‌برداری الکترونیک” نیز سابقه وب‌سایت‌ها و دستگاه‌هایی را که ممکن است اقدام به وارد کردن بدافزار کنند، ذخیره می‌کند. همچنین دفترچه تلفن کاملی از شماره‌ها وجود دارد که به عنوان «مزاحم» ذخیره شده‌اند، وجود دارد که قبل از پذیرش تماس، کاربر از آنها مطلع می‌شود. شیائومی در کنار رابط کاربری MIUI 13 از فونت اختصاصی سنس سریف (sans-serif) جدیدی نیز رونمایی کرد که حروف، علائم و اعداد را ساده‌تر می‌کند و کاربران به صورت رایگان می‌توانند آنرا بارگیری و نصب کنند.

یکی دیگر از تغییرات مهم رابط کاربری MIUI 13 که در جریان رویداد 7 دی‌ماه معرفی شد، امکان استفاده گسترده از آن در بسیاری از دستگاه‌ها به حساب می‌آید. شیائومی همچنین رابط کاربری MIUI 13 Pad را نیز برای تبلت‌ها توسعه داده است که تنها در مدل‌های محدودی در دسترس خواهد بود. این رابط کاربری جدید به طور اختصاصی برای دستگاه‌هایی با صفحه نمایش بزرگ ارائه شده است اما هنوز هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد اینکه آیا Mi Mix Fold آنرا دریافت می‌کند یا خیر در دسترس نیست. هرچند از آنجایی که MIUI 13 Pad به طور اختصاصی برای انجام عملکردهای چند‌وظیفه‌گی توسعه‌یافته احتمالاً در آینده‌ای نه‌چندان دور در دسترس کاربران این گوشی تاشو قرار خواهد گرفت. به گفته کمپانی بیش از 3000 اپلیکیشن به منظور سازگاری هرچه بهتر با قابلیت‌های جدید توسعه‌یافته‌اند.

Xiaomi 12 و سری Xiaomi Mi 11 به عنوان اولین گوشی‌های مجهز به رابط کاربری MIUI 13 در ژانویه (دی‌ماه) 2021 روانه بازار خوهند شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا