One UI Watch

رابط کاربری One UI Watch سامسونگ اواخر تابستان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت

سامسونگ روز سه‌شنبه و طی رویداد MWC 2021 از رابط کاربری جدید One UI Watch که به طور اختصاصی برای دستگاه‌های گلکسی واچ توسعه است، رونمایی کرد. اما این شرکت هیچ برنامه‌ای برای رونمایی از مدل جدید گلکسی واچ یا سیستم عامل جدید گجت‌های پوشیدنی خود در رویداد MWC 2021 نخواهد داشت و موارد مورد بحث در اواخر تابستان و جریان رویداد Galaxy Unpacked به طور رسمی معرفی خواهند شد.

اما آنچه سامسونگ در رویداد MWC 2021 به نمایش گذاشت، نگاه اجمالی به One UI Watch جدید و توضیح این موضوع که همکاری گوگل و سامسونگ برای ساعت‌های هوشمند این شرکت چه معنایی خواهد داشت. به زبان ساده، آنچه سامسونگ از One UI Watch در این رویداد به نمایش گذاشت، ظاهر رابط کاربری تمامی ساعت‌های هوشمند مبتنی بر پلتفرم گوگل-سامسونگ نخواهد بود؛ در واقع لایه بالایی رابط کاربری مذکور به طور اختصاصی برای دستگاه‌های سامسونگ طراحی شده است. این دقیقاً مشابه کاری است که این غول فناوری کره جنوبی با رابط کاربری One UI برای تلفن‌های هوشمند خود انجام می‌دهد. هدف کلی این موضوع ایجاد ظاهر و تجربه‌ای پایدار و قابل اطمینان در سراسر سخت‌افزار و نرم‌افزار سامسونگ می‌باشد.

One UI Watch

بخش تنظیمات به منظور شباهت بیشتر با منوی تلفن‌های هوشمند بازطراحی شده و تمامی قابلیت‌ها به راحتی از طریق تلفن هوشمند هماهنگ‌سازی خواهند شد؛ به عنوان مثال، فرض کنید منطقه زمانی جدیدی را به اپلیکیشن ساعت گوشی‌تان اضافه کرده‌اید، این منطقه به برنامه ساعت هوشمندتان نیز افزوده خواهد شد. حتی مخاطبان مسدود شده در تلفن هوشمند نیز در ساعت‌ها مسدود می‌مانند. سامسونگ همچنین از ابزاری جدیدی به منظور طراحی واچ‌فیس‌ها رونمایی کرده است که اواخر سال جاری میلادی در اختیار توسعه‌دهندگان اندروید قرار خواهند گرفت و امکان ساخت واچ‌فیس‌های جدید را برای این پلتفرم جدید فراهم می‌کند. هنوز مشخص نیست که واچ‌فیس‌های کنونی Tizen و Wear OS در سیستم عامل جدید یا One UI Watch کارایی خواهند داشت یا خیر. اما گزینه‌های قابل دسترس فعلی به هیچ عنوان کافی به نظر نمی‌رسد. بنابراین، از هر نوع واچ‌فیس جدید – حتی مواردی که صرفاً توسط توسعه‌دهندگان ایجاد شده – استقبال می‌کنیم.

One UI Watch
Photo By Samsung

از همه مهم‌تر، همانند ساعت‌های هوشمند اپل، هنگامی که اپلیکیشنی سازگار با ساعت‌ هوشمند را در گوشی‌تان راه‌اندازی می‌کنید. نسخه One UI Watch نیز به طور خودکار در گجت پوشیدنی‌تان نصب خواهد شد. بنابراین، دیگر نیازی به نصب دستی اپلیکیشن‌های مورد نیازتان در ساعت‌های هوشمند مبتنی بر Tizen و سروکار داشتن با اپ‌استورهای عجیب و غریب که سبب ناامیدی کاربران از راه‌اندازی برنامه‌ها در Wear OS شده‌اند، نخواهید داشت. تنها کافی است برنامه‌ای را در تلفن هوشمندتان نصب کنید، سپس نسخه One UI Watch اپلیکیشن به صورت خودکار در ساعت هوشمندتان راه‌اندازی می‌شود.

One UI Watch
طراحی جدید ابزار واچ‌فیس سامسونگ / Photo By Samsung

انتظار می‌رود رابط کاربری One UI Watch سامسونگنخستین‌بار در گجت‌های پوشیدنی‌ای که طی رویداد Unpacked رونمایی می‌شوند، مورد استفاده قرار گیرد. همچنین با توجه به شایعاتی که اخیراً در مورد سخت‌افزارهای سامسونگ به گوش می‌رسد، به نظر می‌رسد رویداد Unpacked این غول فناوری کره جنوبی یک غافلگیری بزرگ برای علاقه‌مندان به فناوری خواهد بود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا