ویندوز ۱۱ با Steam Deck سازگار

ولو: ویندوز 11 با Steam Deck سازگار خواهد بود

ولو می‌گوید به دلیل استفاده Steam Deck از پردازنده‌های AMD، انتظار می‌رود این دستگاه با ویندوز 11 سازگار باشد.

ولو Steam Deck را به عنوان یک PC گیمینگ قابل حمل معرفی کرده است، دستگاهی که تمام قابلیت‌های یک پی‌سی معمولی از اجرای برنامه‌ها و سیستم‌عامل‌های مختلف تا اجرای انواع و اقسام بازی‌ها را داشته باشد. ویژگی‌هایی نظیر شخصی‌سازی در استیم دک نشان می‌دهد که این کنسول همانند PC از آزادی عمل بالایی برخوردار است. از طرفی ویندوز 11 قرار است در آینده‌ای نچندان دور منتشر شود. حال سوال بسیاری از علاقه‌مندان صنعت گیم این است که آیا ویندوز ۱۱ با Steam Deck سازگار خواهد بود یا خیر؟

نشریه PC Gamer در مصاحبه‌ی اخیر با طراح استیم دک، گرگ کومر، در این رابطه صحبت کرده است. کومر می‌گوید ولو نگرانی‌ای بابت این مسئله ندارد و ویندوز 11 با Steam Deck سازگار خواهد بود. وی در اظهارات خود به این اشاره می‌کند که آن‌ها در حال کار روی ماژول Trusted Compatibility یا TPM و همکاری با AMD هستند و تا مطمئن شوند که استیم دک با ویندوز 11 سازگار خواهد بود.

گرگ کومر می‌گوید:

در حال حاضر داریم در زمینه‌ی TPM کار می‌کنیم. ما تاکنون بیشتر تمرکز خود را روی سازگاری Steam Deck با ویندوز 10 گذاشته بودیم و به همین دلیل خیلی روی ویندوز 11 کار نکرده‌ایم. البته انتظار داریم که ویندوز 11 روی این دستگاه نیز سازگار باشد. همچنین صحبت‌هایی با AMD داشته‌ایم که در سطح BIOS بتوانیم شرایط اجرای ویندوز 11 را محیا کنیم. پس فعلاً مشکل خاصی در این زمینه نداریم.

ولو در گذشته گفته بود، نمی‌خواهد استیم دک به این زودی‌ها به محصولی تاریخ‌مصرف‌گذشته تبدیل شود. بنابراین ممکن است در آینده شاهد ساخت نسخه‌های جدیدتر این دسگاه باشیم. همچنین با توجه به اینکه قرار است ویندوز 11 نقش مهمی در در آینده‌ی پی‌سی گیمینگ داشته باشد، می‌توان انتظار داشت که ولو سازگاری استیم دک با آن را در دستور کار خود قرار دهد.

استیم دک در ماه دسامبر 2021 (آذرماه) با تعداد محدودی در برخی کشورها عرضه می‌شود و موج عرضه‌ی بیشتر آن به سال 2022 موکول خواهد شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا