سامسونگ برای نخستین‌بار طی سه سال گذشته توانست اپل را در بازار امریکا شکست دهد

سامسونگ برای نخستین‌بار طی سه سال گذشته توانست اپل را در بازار امریکا شکست دهد

سامسونگ همواره به عنوان بزرگترین تولید‌کننده تلفن‌های هوشمند در جهان تلقی می‌شود. این غول فناوری کره‌ای در سه ماهه دوم سال میلادی جاری (هفته اول فروردین‌‌‌ماه تا هفته اول تیرماه) به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده در اثر همه‌گیری جهانی کوویدـ19 جایگاه نخست خود در میزان فروش گوشی‌های هوشمند را به هواوی واگذار کرد. اما این تولیدکننده تلفن هوشمند توانست با یک سیاست‌گذاری‌ حساب‌شده و افزایش تولید و عرضه دستگاه‌های میان‌رده و اقتصادی در سه ماهه سوم امسال (هفته اول تیرماه تا هفته اول مهرماه) باری دیگر توانست رقیب چینی خود را پشت سر گذاشته و بالاترین میزان فروش گوشی‌های هوشمند در بازارهای جهانی را بدست آورد. اینطور به نظر می‌رسد که سه ماهه سوم سال میلادی 2020 برای این برند کره‌ای سرشار از اخبار امیدوارکننده بوده است.

همچنین موسسه استراتژی آنالیستیک (Strategy Analytics) نیز گزارش داده است که سامسونگ در سه ماهه سوم امسال توانسته بالاتر از اپل در رتبه نخست میزان فروش بازار ایالات متحده نیز قرار بگیرد. آخرین باری که این غول فناوری کره‌ای توانسته بود سازنده آیفون را در بازار خانگی خود شکست دهد، به سه ماهه دوم سال 2017 بازمی‌گردد. البته ناگفته نماند شرایط نابسامان اقتصادی‌ای که در اثر همه‌گیری کوویدـ19 در سراسر جهان از جمله ایالات متحده ایجاد شده در ثبت این آمار بی‌تاثیر نبوده است.

به علاوه در گزارش این موسسه آمده است که سامسونگ توانسته 33.7 درصد از سهم بازار ایالات متحده را به خود اختصاص دهد. این درحالی است که اپل و ال‌جی به ترتیب با 30.2 و 14.7 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. بیشتر تحلیلگران بر این باور هستند که دستگاه‌های ارزان قیمت این تولیدکننده کره‌ای در تسخیر بازار ایالات متحده نقش اساسی داشته‌اند. البته نباید نقش دستگاه‌های پرچمداری نظیر سری گلکسی نوت 20 و گلکسی زد فولد 2 را نیز در این موفقیت نادیده گرفت.

همچنین در نظر داشته باشید که به دلیل محدودیت‌های کرونایی، اپل نتوانست سری آیفون 12 را طبق زمان‌بندی از پیش تعیین شده روانه بازار کند و این تلفن هوشمند یک ماه دیرتر از موعد مقرر و در سه ماهه چهارم سال 2020 در اختیار کاربران قرار گرفت. بنابراین این عامل نیز به نوبه خود در افزایش میزان فروش دستگاه‌های سامسونگ تاثیرگذار بوده است. از آنجایی که پرچمدار جدید اهالی کوپرتینو به تازگی روانه بازار شده به احتمال فراوان در سه ماهه آخر سال میلادی جاری شاهد رقابت نزدیک‌تری بین این دو غول فناوری خواهیم بود.

گفتنی است غول فناوری کره‌ای در نظر دارد زمان عرضه پرچمدار سری اس خود را تغییر داده و این تلفن هوشمند را در ماه ژانویه (دی‌ماه) روانه بازار کند تا از این طریق بتواند با سری پی هواوی که در 26 مارچ (هفته اول فروردین‌ماه) هر سال روانه بازار می‌شود به رقابت بپردازد. با این اوصاف تمام نگاه‌ها به گزارش مالی سه ماهه نخست سال 2021 خواهد بود تا ببینیم آیا عرضه زودتر پرچمدار سامسونگ به فروش بیتشر این تلفن هوشمند کمک خواهد کرد یا خیر.

همچنین بخوانید:

منبع: androidauthority

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا