سامسونگ در سری Galaxy Note 20 از تراشه Exynos 990 استفاده می‌کند

سامسونگ در سری Galaxy Note 20 از تراشه Exynos 990 استفاده می‌کند

تاکنون بیشتر اطلاعاتی که از سری Galaxy Note 20 افشا شده بود مربوط به نسخه محهز به تراشه Snapdragon 865 Plus می‌شد. در صورتی که نمی‌دانید، سامسونگ همواره در معرفی تلفن‌ها هوشمند پرچمدار خود از یک طرز فکر خاص پیروی می‌کند و آن عرضه دو نسخه متفاوت از تراشه است. به این صورت که دستگاهایی که قرار است در آمریکا شمالی (ایالات متحده و کانادا) و کره‌جنوبی روانه بازار شوند از تراشه‌ها ساخت کوالکوم بهره می‌برند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که گوشی‌ها هوشمند عرضه شده در سایر بازارها به چیپست اختصاصی سامسونگ یعنی سری Exynos مجهز خواهند شد. طی چند هفته گذشته و همزمان با نشر خبر استفاده از تراشه Snapdragon 865 Plus در سری Galaxy Note 20 بسیاری از کاربران از عرضه نسخه دیگر این دستگاه با تراشه Exynos 990 ناراضی بودند، زیرا پردازنده مورد بحث در مقایسه با مدل پلاس چیپست Snapdragon 865 عملکرد ضعیف‌تری از خود نشان داده بود. اما طی چند روز گذشته اخبار جدیدی در مورد نسخه اگزینیوس Galaxy Note 20 منتشر شده است.

یکی از افشاگران شناخته شده حوزه گوشی‌ها هوشمند در صفحه توییتر خود نوشت:

امیدوارم همه این موضوع را درک کنند که سری Note 20 مجهز به تراشه Exynos 990 یک نسخه بهبود یافته نسبت به سری قبلی محسوب می‌شود و در مقایسه با Snapdragon 865 Plus از بهینه‌سازی بهتری برخوردار است. همچنین همانند رقیب امریکایی خنک می‌ماند و با همان سرعت به پردازش داده‌ها می‌پردازد. در حقیقت می‌توان این نسخه را +Exynos 990 به حساب آورد. گفتنی است که سامسونگ قصد دارد در بازاریابی که برای سری Galaxy Note 20 انجام می‌دهد، روی مدل مجهز به Exynos 990 تمرکز بیشتری کند

Anthony @TheGalox_
سامسونگ در سری Galaxy Note 20 از تراشه Exynos 990 استفاده می‌کند

این گزارش مشخص می‌کنندکه سامسونگ بهینه‌سازی‌ها بسیار خوبی را بر مدیریت گرما، مصرف انرژی و عملکرد کلی دستگاه انجام داده است. اگر به یاد داشته باشید، بسیاری از کاربرانی که گوشی‌ها هوشمند مجهز به تراشه اگزینیوس این شرکت را خریداری کرده بودند از گرما بیش از حد تولید شده ابراز نارضایتی کرده بودند. اینطور به نظر می‌رسد که این غول فناوری کره‌ای بالاخره توانسته یکی از ایرادات اساسی چیپست‌ها اختصاصی خود را بهبود بخشد.

سامسونگ قرار است در 5 اوت (15 مرداد) و طی رویداد آنلاین Unpacked به طور رسمی از پنج محصول جدید خود رونمایی کند که شامل سری پرچمدار جدید Galaxy Note 20، دستگاه تاشو Galaxy Fold 2، تبلت سری Galaxy Tab S7 Plus، ساعت هوشمند Galaxy Wach 3 و ایرفون تمام بی‌سیم Galaxy Buds Live می‌باشد. همچنین شرکت کره‌ای قرار بود از Galaxy Z Flip 5G نیز در این مراسم رونمایی کند، اما به دلایلی نامعلوم تصمیم گرفت که دستگاه مورد بحث را پیش از رویداد Unpacked معرفی کند.

همچنین بخوانید:

Black Shark 3S از انعکاس صفحه نمایش مبتنی بر USB پشتیبانی می‌کند

Red Magic 5S با خنک‌کننده پیشرفته و نرخ تازه‌سازی 144 هرتز معرفی خواهد شد

تیزر رسمی رویداد Galaxy Unpacked سامسونگ منتشر شد

منبع: gsmarena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا