سامسونگ Galaxy S20 FE معرفی شد؛ مشخصات همانند پرچمداران

سامسونگ Galaxy S20 FE معرفی شد؛ مشخصات همانند پرچمداران

Galaxy S20 FE برای طرفداران سامسونگ تولید شده است، در واقع این تلفن هوشمند مشخصات دستگاه‌های پریمیوم سری S20 را با برچسب قیمت دوستانه‌تری در اختیار شما قرار می‌دهد.

شما هم‌اکنون می‌توانید این دستگاه را از طریق وبسایت رسمی سامسونگ پیش‌سفارش دهید. اما عرضه گسترده این گوشی هوشمند برای 2 اکتبر(11 مهر) برنامه‌ریزی شده و از این تاریخ در دسترس شرکت‌ها مخابراتی و خرده‌فروشی‌ها قرار خواهد گرفت. سامسونگ Galaxy S20 FE در ایالات متحده با برچسب قیمت 700 دلار به فروش خواهد رسید، بدین ترتیب 300 دلار از نسخه پایه Galaxy S20 ارزان‌تر می‌باشد. همچنین در نظر داشته باشید، نسخه طرفداران S20، علاوه بر اتصال LTE از نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G) نیز پشتیبانی خواهد کرد.

از زمان انتشار شایعاتی مبنی بر رونمایی سامسونگ از Galaxy S20 FE، بزرگ‌ترین علامت سوال در مورد این تلفن هوشمند، نوع تراشه آن بوده است. با نگاهی گذرا به بنچمارک می‌توانید متوجه این موضوع شوید که سامسونگ هیچ علاقه‌ای به تراشه از خود نشان نمی‌دهد و تمرکز خود را همچنان معطوف تولید پیشرفته‌ترین نمایشگرها می‌کند. Galaxy S20 FE 5G همانند سه‌گانه اصلی سری S20 به تراشه کوالکوم Snapdragon 865 (نسخه غیر پلاس) محهز شده است. اما نسخه LTE این گوشی از پردازنده Exynos 990 بهره می‌برد که قابلیت پشتیبانی از 5G در آن وجود ندارد. به سه تغییر عمده در این دستگاه نسبت به سری S20 قابل مشاهده است: صفحه نمایش، دوربین، باتری.

Galaxy S20 FE به یک صفحه نمایش 6.5 اینچ Super AMOLED مجهز شده که با وضوح تصویر 1080 در 2400 به نمایش محتوای بصری می‌پردازد. این درحالی است که Galaxy S20 و Galaxy S20 Plus به ترتیب از نمایشگرها 6.2 و 6.5 اینچ بهره می‌برند و از رزولوشن 1400 در 3200 پشتیبانی می‌کند. اما نکته قابل توجه پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز می‌باشد که پیشتر در تنها پرچمدارهای سری S20 شاهد آن بودیم. اما این قابلیت تنها زمانی که وضوح تصویر نمایشگر را در حالت 1080 تنظیم کنید، کارایی خواهد داشت. البته در نظر داشته باشید صفحه نمایش Galaxy S20 FE با وجود اندازه کوچکتر (0.2 اینچ)، از یک پنل تخت بهره می‌برد. این درحالی است که جدیدترین سری پرجمدار سامسونگ به نمایشگرهای خمیده مجهز شده‌اند؛ بنابراین در دنیای واقعی نمایشگر نسخه طرفداران S20 به اندازه Galaxy S20 Plus خواهد بود (البته ابعاد دستگاه نیز نسبت به سه‌گانه S20 دو میلی متر کوچکتر و یک میلی متر عریض‌تر شده است). اما خبر خوشحال‌کننده این است که این تلفن هوشمند همانند برادرهای بزرگتر خود در مقابل آب و گرد و غبار مقاوم خواهد و دارای استاندار IP68 می‌باشد.

سامسونگ Galaxy S20 FE معرفی شد؛ مشخصات همانند پرچمداران

در پنل پشتی Galaxy S20 FE یک پیکربندی دوربین سه‌گانه جذاب به چشم می‌خورد. این دستگاه به سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی و 1/1.76 اینچی مجهز شده و برای ثبت تصاویر از پیکسل‌های 1.8 میکرومتری و قابلت فوکوس خودکار دو پیکسلی بهره می‌برد. به موارد ذکر شده یک لنز واید 26 میلی متری با درچه دیافراگم f1.8 را نیز اضافه کنید. همچنین این ماژول از تثبیت‌کننده نوری تصاویر (OIS) نیز برخوردار است، بنابراین هنگام ثبت ویدیو لرزش کمتری احساس خواهید کرد. دوربین تله‌فوتو نیز از یک سنسور 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد و به تثبیت‌کننده نوری نیز مجهز شده است. لنز 73 میلی متری با دیافراگم f/2.4 نیز بزرگنمایی 3 برابری اپتیکال و 30 برابر دیجیتال موسوم به “بزرگنمایی فضایی” را در اختیار شما قرار می‌دهد. برخلاف سه‌گانه سری S20 که از دوربین تله‌فوتو 64 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیوهای 8K بهره می‌برند. Galaxy S20 FE به یک سنسور 8 مگاپیکسلی مجهز شده است، بنابراین خبری از ویدیوهایی با وضوح تصویر 8K نخواهد بود. این موضوع اندکی ناامیدکننده به نظر می‌رسد، اما در مجموع لطمه‌ای به مشخصات دستگاه وارد نمی‌کند. سومین ماژولی که در پشت دستگاه قابلت رویت می‌باشد، یک حسگر 12 اولتراواید است که میدان دید 123 درجه‌ای را در اختیار شما قرار خواهد داد. دوربین سلفی دیگر تفاوت Galaxy S20 FE با سری پرچمدار S20 می‌باشد. S20 FE از یک سنسور 32 مگاپیکسلی در پنل جلویی خود بهره می‌برد؛ این درحالی است که گوشی‌های پریمیوم سامسونگ به یک سنسور 10 مگاپیکسلی مجهز شده‌اند.

سامسونگ Galaxy S20 FE معرفی شد؛ مشخصات همانند پرچمداران

وظیفه تامین انرژی در Galaxy S20 FE را نیز بر عهده یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی می‌باشد که پیشتر در سری S20 شاهد آن بودیم. این باتری از فناوری شارژ سریع 30 وات (USB Power Delivery 3.0 به همراه PPS) پشتیبانی می‌کند. اما اگر می‌خواهید از این قابلیت بهره‌مند شوید باید هزینه‌ای جداگانه پرداخت کنید؛ زیرا آداپتور 30 واتی درون جعبه دستگاه قرار نگرفته و به به عنوان یک اکسسوری مجزا به فروش می‌رسد. گفتنی است Galaxy S20 FE با آداپتور 15 وات در اختیار خرده‌فروشی‌ها قرار گرفته که برای استفاده‌های معمول کافی به نظر می‌رسد. خوشبختانه این گوشی هوشمند نیز همانند برادرهای بزرگتر خود از شارژ بی‌سیم 15 وات و شارژ معکوس 4.5 وات پشتیبانی می‌کند. این مدل همچنین از یک حسگر زیر نمایشگر به منظور انجام شناسایی بیومتریک استفاده می‌کند که قابلیت همگام‌سازی با اپلیکیشن Samsung Pay را به منظور انجام پرداخت‌های مستقیم را نیز دارا می‌باشد. از دیگر قابلیت‌‌های این تلفن هوشمند می‌توانیم به ویژگی MST اختصاصی سامسونگ اشاره کنیم که با پایانه‌هایی که از NFC نیز پشتیبانی نمی‌کنند، کار خواهد کرد. این تلفن هومشند همچنین از اسپیکرهای استریو تنظیم شده با AKG که به فناوری صوتی Dolby نیز مجهز شده‌‌اند، بهره می‌برد. گفتنی است قابلیت مورد بحث تاکنون تنها در تلفن‌های هوشمند سری S مورد استفاده قرار گرفته بود.

Galaxy S20 FE در دو نسخه تک سیم‌کارت و دو سیم‌کارت روانه بازار می‌شود و از درگاه کارت حافظه جانبی نیز برخوردار خواهد بود، اما درگاه مورد بحث محل سیم‌کارت دوم را به خود اختصاص می‌دهد. به هر حال ممکن است استفاده از eSIM در برخی از بازارها به رفع این مشکل بینجامد. Galaxy S20 FE به صورت استاندار با 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضا ذخیره‌سازی روانه بازار خواهد شد، اما گزینه 256 گیگابایتی نیز وجود خواهد داشت. توجه داشته باشید که نسخه 5G این دستگاه تنها از فناوری Sub-6 پشتیبانی می‌کند و خبری از mmWave نخواهد بود. اما نسخه Galaxy S20 FE 5G UW که در ایالات متحده عرضه می‌شود، قابلیت پشتیبانی از نسخه mmWave را نیز دارد – این نسخه مذکور از تاریخ 2 اکتبر (11 مهر) از طریق وبسایت Verizon.com عرضه خواهد شد. خوشبختانه نسخه 5G این تلفن هوشمند همانند نسخه LTE آن کند نیست و پهنای باند 2 گیگابایتی در اختیار شما قرار داد. همچنین هر دو نسخه از Wi-Fi 6 و فناوری screen mirroring بهره می‌برند که در حالت بی‌سیم با وضوح تصویر 1080 با نرخ تازه‌سازی 30 هرتز ودر حالت باسیم (DisplayPort) با وضوح تصویر 4K و نرخ تازه‌سازی 60 هرتز به نمایش محتوای بصری می‌پردازد.

توجه داشته باشید Galaxy S20 FE در رنگ‌های قرمز ابری (Cloud Red)، نارنجی ابری (Cloud Orange)، اسطوخودوس ابری (Cloud Lavender)، نعنایی ابری (Cloud Mint)، آبی تیره ابری (Cloud Navy) و سفید ابری (Cloud White) عرضه خواهد شد. البته توجه داشته باشید که ممکن است برخی از رنگ‌ها و پیکربندی‌ها در تمام کشورها در دسترس نباشند. همچنین گزینه‌های تشویقی نیز به منظور پیش‌خرید دستگاه در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال شما با پیش‌سفارش Galaxy S20 FE از طریق وبسایت سامسونگ به نشانی Samsung.com یک کارت تخفیف 70 دلاری به منظور خرید از اپلیکیشن Shop Samsung دریافت می‌کنید. در انگلستان نیز با پیش‌سفارش این تلفن هوشمند کنترلر بازی MOGA XP5-X یا ردیاب تناسب اندام Galaxy Fit2 هدیه خواهید گرفت. گفتنی است نسخه 5G پرچمداران سری S20 نیز با 5 ماه اشتراک رایگان Xbox Game Pass Ultimate در اختیار کاربران قرار گرفته بودند. شما می‌توانید مشخصات کامل Galaxy S20 FE را در این لینک مشاهده کنید.

همچنین بخوانید:

Demon’s Souls به‌صورت ۴K/60FPS بر روی PS5 اجرا نمی‌شود

EA Sports جواز حضور دو تیم ملی در FIFA 21 را از دست داد

Apple Watch SE : نقد و بررسی

منبع: gsmarena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا