.Galaxy Z Fold 3

Galaxy Z Fold 3 با پشتیبانی از S Pen و مقاومت در برابر آب معرفی شد

طبق روال گذشته سامسونگ در مردادماه آخرین رویداد بزرگ سالانه خود را تحت عنوان Unpacked برگزار می‌کند. به طور معمول، این بدان معناست که زمان رونمایی از سری جدید Galaxy Note فرا رسیده است. اما این‌بار سامسونگ تصمیم گرفته سری جدید Note را معرفی نکند؛ بنابراین،‌Galaxy Note 20 و Note 20 Ultra در خط تولید این شرکت باقی خواهند ماند.

سامسونگ در این تابستان طی حرکتی جاه‌طلبانه تصمیم گرفته تمرکز خود را معطوف چیزی کند که آنرا آینده گوشی‌های هوشمند می‌داند: دستگاه‌های تاشو. سامسونگ به‌تازگی از Galaxy Z Fold 3 و Galaxy Z Flip 3 رونمایی کرده است که قابلیت تاشدن صفحه نمایش را به طریق گوناگون در اختیار کاربران قرار می‌دهند. Z Fold 3 یک گوشی پریمیوم می‌باشد که اکنون از نرخ نوسازی 120 هرتز در نمایش داخلی و خارجی بهره برده و با پشتیبانی از S Pen بخشی از DNA سری Galaxy Note’ را نیز در خود جای داده است. اما شاید چیزی که از ارتقاهای سخت‌افزاری معمول مهم‌تر می‌باشد، پیامی است که سامسونگ در مورد دوام این دستگاه می‌فرستد: Fold 3 نسبت به نسخه‌های قبلی خود بسیار مقاوم‌تر شده است.

.Galaxy Z Fold 3
Image: the verge

به یاد داشته باشید که این چهارمین نسخه از Galaxy Z Fold طی سالیان گذشته می‌باشد و سامسونگ به خوبی می‌داند که هنوز نگرانی‌های بسیاری در خصوص ماندگاری طولانی مدت این دستگاه وجود دارد که باید برآن غلبه کند. گفتی است همچنان برخی از کابران با مشکلاتی نظیر ترک خوردن صفحه نمایش و متوقف شدن صفحه نمایش هنگام استفاده‌های روزمره مواجه می‌شوند. – این موضوع حتی با وجود خدمات مشتریان مناسب سامسونگ نیز به هیچ‌عنوان قابل پذیرش نیست. بنابراین، سامسونگ تغییرات بسیاری را در ساختار و طراحی داخلی Galaxy Z Fold 3 ایجاد کرده است که می‌بایست به تلفن هوشمند تاشو 1,799 دلاری کره‌ای‌ها شانس بیشتری برای ماندگاری طولانی مدت بدهد. این دستگاه تاشو با وجود اینکه از ظاهری مشابه Fold 2 بهره می‌برد، اما اصلاحات در تمامی نقاط آن به چشم می‌خورد. لایه محافظ نمایشگر 80 درصد قوی‌تر شده و به لطف گوریلاگلس Victus گلکسی Fold 3 در مقابل سقوط مقاومت بیشتری از خود به نمایش می‌گذارد. به موارد گفته شده، بهبود کیفیت 10 درصدی لولای آلومینیومی را نیز اضافه کنید. اما شاید هیحان‌انگیزترین قابلیت دستگاه دریافت گواهی‌نامه مقاومت در برابر آب IPX8 باشد؛ بدین معناست که می‌توانید آنرا به مدت 30 دقیقه بدون هیچ‌گونه آسیب درون آب قرار دهید.

.Galaxy Z Fold 3
Image: samsung

Galaxy Z Fold 3 سامسونگ از تراشه Snapdragon 888 به همراه 8 گیگابایت حافظه رم و 256/512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای پردازش داده‌ها بهره می‌برد. Fold 3 از یک آرایه دوربین سه‌گانه متشکل از دوربین عریض 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و دوربین تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4 که امکان بزرگنمایی نوری 2 برابری را فراهم می‌کند، می‌باشد که مشابه چیزی است که پیشتر در Fold 2 مورد استفاده قرار گرفته بود – البته لنز تله‌فوتو اکنون از تثبیت‌کننده نوری بهره می‌برد. به این مجموعه یک دوربین سلفی 10 مگاپیکلسی روی صفحه (هنگام تاشدن) را نیز اضافه کنید. اما تغییری در دوربین اصلی موجود در پنل اصلی Fold 3 رخ داده است. سامسونگ این‌بار دوربین سلفی را بجای سوراخ پانچ در زیر نمایشگر قرار داده است. گفتنی است این اولین‌باری نیست که شاهد چنین رویکردی در قبال یک تلفن هوشمند هستیم. شیائومی نیز روز گذشته از Mi Mix 4 با دوربین زیر نمایشگر معرفی کرده بود. سامسونگ از یک سنسور 4 مگاپیکسلی در زیر پیکسل‌های صفحه نمایش بهره برده است که به نظر می‌رسد برای عکسبرداری چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. هرچند هدف از این دوربین برقراری تماس‌های ویدیویی عنوان شده است. سامسونگ بیان می‌کند سنسور 4 مگاپیکسلی زیر نمایشگر برای زوم و سایر کنفرانس‌های ویدیویی بسیار مناسب می‌باشد – در نظر داشته باشید 4 مگاپیکسل به منظور تولید ویدیو HD به‌اندازه کافی خوب است.

.Galaxy Z Fold 3
Image: samsung

به خاطر داشته باشید که در برخی مواقع می‌توانید دوربین زیر نمایشگر Galaxy Z Fold 3 را تشخیص دهید. سامسونگ در این خصوص می‌گوید “از آنجایی که حداقل پیکسل‌ها در بالای صفحه نمایش مورد استفاده قرار گرفته است.” بنابراین زمانی که به دور دایره نگاه می‌کنید، [دوربین] بسیار قابل توجه است – این موضوع در مورد تصاویر بسیار واضح‌تر است، در نتیجه از تصاویر پس‌زمینه غافل نشوید. نکته این نیست که دوربین را به طور کامل مخفی کنید. بلکه این موضوع سبب می‌شود هنگام استفاده از دستگاه، صفحه نمایش همچون یک بوم نشکن به نظر برسد. البته اگر روی بخش دیگری از صفحه نمایش تمرکز کنید، دوربین زیر نمایشگر به معنای واقعی کلمه ناپدید می‌شود. به نظر می‌رسد این فناوری هنوز راه طولانی برای تبدیل شدن به یک قابلیت کامل را در پیشرو دارد. اما سامسونگ برخی مواقع تنها به انجام بعضی مسائل بسنده می‌کند. متأسفانه چین‌خوردگی‌های وسط صفحه نمایش همچنان وجود دارند. زمانی که نمایشگر روشن است به سختی متوجه آن می‌شوید، اما بسیار زیاد و چشمگیر است.

.Galaxy Z Fold 3
Image: samsung

در مورد S Pen نیز جالب است بدانید که اکنون از تمام صفحه نمایش 6.7 اینچی Fold 3 پشتیبانی می‌کند. سامسونگ نسخه ویژه‌ای از S Pen را تحت عنوان “Fold Edition” تولید کرده که تمامی نسخه‌های پایه و S Pen Pro گران قیمت نیز پشتیبانی می‌کند و برخی جسچرها و ترفندهای بلوتوثی جدیدی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد – البته هر دو آنها به صورت جداگانه از Fold 3 به فروش خواهند رسید. S Pen Pro همچنین از یک کلید تعویض‌کننده‌ خوبی نیز برخوردار است که امکان استفاده از قلم برای سایر دستگاه‌های سامسونگ را فراهم می‌کند. ظاهرا Fold 3 از فرکانس متفاوتی نسبت به سایر دستگاه‌های سامسونگ بهره می‌برد. هر دو S Pens از “یک نوک جمع‌شونده خاص” که نیروی اعمال شده بر نمایشگر Fold 3 را محدود می‌کند، بهره می‌برند. محافظ صفحه نمایش ممکن است که در مقایسه با نسل گذشته 80 درصد تقویت‌شده باشد، اما همچنان شیشه فوق‌العاده نازک در زیر آن تعبیه شده است. هرچند کارشناس ورج هنگام آزمایش .Galaxy Z Fold 3 به شدت روی صفحه نمایش فشار وارد آورد، اما هیچ‌یک از قلم‌ها خط دائمی روی لایه محافظ نازک ایجاد نکردند. هرچند کارشناس ورج بیان می‌کند میزان مقاومت شیشه فوق‌العاده نازک در برابر فشار ناشی از یکسال یادداشت‌برداری، ویرایش PDF و طراحی دوام نخواهد آورد.

به نظر می‌رسد سامسونگ مصمم است تا قابلیت‌ها و امکانات بیشتر و جذاب‌تری را در اختیار صاحبان Fold 3 قرار دهد. ویژگی جدید Labs در بخش تنظیمات به شما امکان می‌دهد هنگام انجام عملکردهای چندوظیفه‌گی هر برنامه‌ای را در حالت اسپلیت‌ اسکرین یا پاپ‌آپ قرار دهید. این شرکت می‌گوید با اصلاح عملکردهای چندوظیفه‌گی تجربه‌ای با احساس انسجام بیشتر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین در حال حاضر می‌توانید به طور دائمی Edge Panel خود را همانند یک داک به کنار صفحه منتقل کنید. پیش‌سفارش .Galaxy Z Fold 3 از امروز و در رنگ‌های مشکی، سبز و نقره‌ای آغاز شده است. پرچمدار تاشو سامسونگ در تاریخ 5 تیرماه (27 آگوست) در کنار Galaxy Buds 2، Galaxy Z Flip 3 و دو ساعت هوشمند جدید سری Galaxy Watch که امروز معرفی شدند، به صورت گسترده روانه بازار خواهد شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا