سرفیس جدید مایکروسافت پیش از رویداد افشا شد

سرفیس جدید مایکروسافت پیش از رویداد افشا شد

سرفیس پرو 8 با طراحی Pro X، به همراه قلم باریک و پورت Thunderbolts، برای عرضه در مراسم فردا مشخص شد تا بدین ترتیب سرفیس جدید مایکروسافت پیش از رویداد افشا شده باشد. Surface Pro X ،Surface Pro 8 و Surface Duo 2 مجهز به اندروید همگی در راه هستند.

مایکروسافت قصد دارد فردا جدیدترین تبلت سرفیس پرو 8 خود را روانه بازار کند. منابع آشنا با برنامه‌های مایکروسافت به The Verge گزارش داده‌اند که سرفیس پرو 8 جدید پس از عرضه سرفیس پرو 3 که در بیش از هفت سال پیش، بزرگترین تغییرات سخت‌افزاری و طراحی را داشته است، بیشترین تغییرات را ارائه می‌دهد. سرفیس پرو 8 تغییراتی شبیه به طراحی مجدد سرفیس پرو را تجربه می‌کند، تغییراتی که مدت‌ها منتظرش بودیم. به نظر می‌رسد هر چیزی که مایکروسافت انتظار داشت در رویداد سرفیس خود در روز چهارشنبه رونمایی کند، بیشتر و بیشتر افشا می‌شود. اطلاعات فاش شده مفید امروز نشان می‌دهد که سرفیس پرو X و سرفیس پرو 8 مبتنی بر ویندوز و پرچمدار اندرویدی مایکروسافت؛ یعنی، سرفیس دوئو 2 در افق رویداد هستند. تبلت بسیار قابل حمل مایکروسافت، سرفیس پرو X، اخیراً توسط FCC تأیید شده است و دارای گواهینامه Energy Star است. طبق برگه مشخصات آن، تبلت ویندوزی مایکروسافت دارای پردازنده Qualcomm Snapdragon SQ2 (تراشه سفارشی سرفیس پرو X) و 16 گیگابایت رم است. بر اساس گزارش Gizmodo، هیچ جزئیاتی در مورد طراحی سرفیس پرو X و یا اینکه آیا صفحه نمایش آن طبق شایعات دارای نرخ تجدید 120 هرتز هست یا نه، وجود ندارد.

اما طبق گزارش The Verge مایکروسافت بر آن بوده است تا بیشتر عناصر طراحی و زیبایی به کار رفته در سرفیس پرو X را به سرفیس پرو 8 بیاورد. و لبه تبلت به مراتب گردتر خواهد بود و یک صفحه‌کلید جدید به همراه یک قلم نازک که در داخل آن تعبیه شده است، ترکیب خواهند شد. با اینکه حاشیه‌های صفحه‌نمایش در بالا و پایین سرفیس پرو 8 به طور کامل حذف نمی‌شوند اما بسیار کوچک‌تر و تقریباً لبه به لبه با طرفین تبلت خواهند بود. هرچند سرفیس پرو 8 هنوز کمی ضخیم‌تر از Pro X است.

همچنین انتظار داریم که مایکروسافت صفحه‌نمایش سرفیس پرو 8 را با پنل 120 هرتزی جایگزین کند تا بدین صورت از ویژگی جدید Dynamic Refresh Rate (نرخ نوسازی پویا) ویندوز 11 استفاده کند. نرخ تجدید پویا مشابه نحوه عملکرد نمایشگرهای ProMotion با نرخ تجدید بالا است، که به صفحه‌نمایش اجازه می‌دهد بسته به وظایف اجرایی، بین نرخ‌های تازه‌سازی مختلف جابجا شود. مایکروسافت در درجه اول از این قابلیت جدید برای افزایش عملکرد جوهر در دستگاه و در گام بعدی برای پیمایش هر چه بهتر و روان‌تر در صفحات وب و برنامه‌های خاص استفاده می‌کند. بهبود میزان جوهر در سرفیس پرو 8 به لطف این “نمایشگر جدید” و “قلم سرفیس به‌روز شده” قابل توجه خواهد بود. همان طراحی باریک قلم موجود در Pro X در Pro 8 نیز در دسترس خواهد بود. مایکروسافت در این قسمت پیشرفت‌های قابل توجهی انجام داده است تا قلم جدید سرفیس از بازخورد لمسی پشتیبانی کند و احساسات ظریف از نقاشی دریافت شود، همچنین نوک آن را برای حساسیت بهتر در هنگام فشار، بهبود داده است.

مایکروسافت همچنین در حال عزیمت به سوی Thunderbolt برای سرفیس پرو 8 است، درگاه USB-A را کنار گذاشته و آن را به دو پورت USB-C مجهز می‌کند که بدین ترتیب از انتقال سریع اطلاعات پشتیبانی کند. در این مورد نیز از سرفیس پرو X الگوبرداری کرده است. وقتی دو سال پیش سرفیس پرو 7 عرضه شده بود، انتظارات آن طور بود که “ای کاش این سرفیس شبیه به سرفیس پرو X می‌بود” ولی بألاخره این انتظارات به وقوع پیوست و Pro 8 بیشتر پیشرفت‌های Pro X را کسب کرده است. مایکروسافت از تراشه‌های نسل 11 اینتل در داخل آن استفاده می‌کند، به این معنی که بزرگ‌ترین تفاوت‌ها بین یک سرفیس پرو معمولی و سرفیس پرو ایکس تنها به عمر و عملکرد باتری محدود می‌شود. اگر سرفیس پرو 8 بتواند عمر باتری استوار و قابل قبولی را ارائه دهد، می‌تواند بهترین سرفیس پرو مجهز به اینتل باشد. پس از سال‌ها اصلاح و بازطراحی سرفیس پرو 3، سرفیس پرو 8 برای بازنگری در طراحی و ارائه‌ی یک عملکرد فوق‌العاده، درست به موقع راهی بازار خواهد شد؛ دقیقاً زمانی که ویندوز 11 با رابط کاربری تازه خود در حال راه‌اندازی است و همزمان شدن این اتفاقات بسیار هیجان‌انگیز است.

طبق گزارشات Gizmodo، سرفیس پرو 8 که نسل بعدی سری اصلی سرفیس مایکروسافت است؛ دارای صفحه‌نمایش 13 اینچی با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است. بر پایه این گزارش یک افشاگر مشهور لیستی از جزئیات دستگاه را توییت کرده است؛ در این توییت سرفیس پرو 8 با حاشیه‌های باریک در سمت چپ و سمت راست صفحه‌نمایش و دو درگاه Thunderbolts نشان داده شده است. در این توییت همچنین به پردازنده نسل 11 اینتل در سرفیس پرو 8، البته با جایگاهی برای افزودن SSD اشاره شده است، که در واقع این مورد قبلاً در Surface Pro X ،Surface Laptop 4 و Surface Pro 7 plus استفاده می‌شده است. با توجه به تبلیغات لو رفته مشخص شده است که سرفیس پرو 8، 800 دلار خواهد بود.

در انتها هم Surface Duo 2 وجود دارد که چند روز پیش توسط FCC مشخصات آن ثبت شده است. این اسناد ارتباطات داده 4G و 5G همچنین قابلیت NFC را برای پرداخت‌های بدون تماس، پشتیبانی از Wi-Fi 6 و “شارژ بی سیم” را تأیید می‌کند. با این حال، مکانیزم شارژ به احتمال زیاد برای Surface Pen اختصاصی خواهد بود. هنوز هم به عنوان یک گوشی قابل حمل طبقه‌بندی می‌شود، اگرچه از قابلیت “flip and flat” استفاده می‌کند که احتمالاً به حالت تبلتی Duo 2 اشاره می‌کند. با عنوان شدن قابلیت NFC برای Dou 2، به نظر می‌رسد که مایکروسافت به شکایاتی که مردم نسبت به اولین نسخه Surface Duo داشته‌اند، گوش داده است. ما سعی می‌کنیم تمام اطلاعیه‌ها و اخبار رویداد سرفیس مایکروسافت را که در روز چهارشنبه 22 سپتامبر (31 شهریور) برگزار می‌شود، پوشش دهیم. این سرگرمی از ساعت 19:30 به وقت تهران آغاز می‌شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا