سرفیس دوئو 2

سرفیس دوئو 2 با صفحه نمایش بزرگتر و دوربین بهبودیافته رونمایی شد

مایکروسافت امروز و طی رویداد سرفیس از سرفیس دوئو 2 رونمایی کرد که دومین تلاش مایکروسافت به منظور ساخت یک تلفن‌هوشمند تاشو اندروید به حساب می‌آید.

سرفیس دوئو 2 همچنان از مکانیزم چرخش استفاده می‌کند، اما مایکروسافت با انجام بروزرسانی‌هایی در جهت رفع بسیاری از مشکلات کاربران گام برداشته‌اند. خوشبختانه سری جدید دوئو از تراشه پرچمدار Snapdragon 855 با پشتیبانی از فناوری 5G، صفحه نمایش بزرگتر و آرایه دوربین سه‌گانه مجهز شده است. مایکروسافت بیان می‌کند دوئو 2 از 13 مهرماه (5 اکتبر) و با قیمت‌گذاری 1.499 دلار روانه بازار خواهد شد. پرچمدار جدید ردموندی‌ها در رنگ‌بندی سفید نسل اول و گزینه جدید مشکی عرضه می‌شود. دوئو 2 از دو صفحه نمایش 5.4 اینج OLED با وضوح تصویر 1892 در 1344 که از طریق لولا امکان نگهداری‌شان به صورت یک کتاب یا چادر فراهم شده‌ است، بهره می‌برند. به طور کلی دو نمایشگر مورد بحث در کنار یکدیگر 8.3 اینچ قطر داشته و از نرخ نوسازی 90 هرتز پشتیبانی می‌کنند. همچنین مایکروسافت در مکان لولاها از یک نمایشگر منحنی استفاده کرده است که هنگام بسته شدن دوئو زمان و اعلان‌های از دست‌رفته را به نمایش می‌گذارد. گفتنی است صفحه نمایش توسط پوشش گوریلاگلس شرکت کورنینگ حفاظت می‌شود.

سرفیس دوئو 2 به تراشه پرچمدار Snapdragon 888 مجهز شده که در مقایسه Snapdragon 855 سرفیس دوئو یک بروزرسانی قابل توجه به حساب می‌آید. همچنین دوئو 2 نخستین دستگاه تاشو مایکروسافت است که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند. این درحالی است که نسل گذشته از اتصال 4G بهره می‌برد. مایکروسافت بیان می‌کند دوئو 2 باریک‌ترین دستگاه 5G موجود در بازار می‌باشد – البته در حالت بازشده. سایر بروزرسانی‌های سخت‌افزاری نیز شامل شارژ بی‌سیم Qi و پشتیبانی از NFC می‌باشد. قابلیت‌هایی که به طرز بی‌رحمانه‌ای در دوئو 1 نادیده گرفته شده بودند. متأسفانه ردموندی‌ها از ظرفیت باتری پرچمدار جدیدشان سخنی به‌میان نیاورده‌ و به بیان عبارت کلیشه‌ای “شارژدهی یک روز کامل” بسنده کرده‌اند. سرفیس دوئو 1 با یک دوربین واحد در در بالای راست پنل پشتی راه‌اندازی شده بود که با اختلاف بسیار ضعیف‌ترین بخش سخت‌افزاری دستگاه محسوب می‌شد. اما مایکروسافت این‌بار از یک آرایه دوربین سه‌گانه شامل دوربین عریض 12 مگاپیکسلی f/1.7، دوربین فوق‌عریض 16 مگاپیکسلی f/2.2 و دوربین تله‌فوتو f/2.4 بهره برده است. به این پیکربندی یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 و لنز 24 میلی‌متری را نیز اضافه کنید. بروزرسانی به همین‌جا ختم نمی‌شود و دوربین‌های عریض و تله‌فوتو به تثبیت‌کننده نوری (OIS) نیز مجهز شده‌اند.

البته نکته اساسی در مورد محصولات سری دوئو به بهره‌وری و عملکردهای چند‌وظیفه‌گی مربوط می‌شود. زیرا پرچمدار تاشو ردموندی‌ها از دو صفحه نمایشی که از یک لولا به یکدیگر متصل شده‌اند، تشکیل شده است. این موضوع همچنان ثابت بوده و مایکروسافت ادعا می‌کند بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری بیشتری را به منظور اشتراک‌گذاری اطلاعات بین دو نمایشگر و پخش یک برنامه واحد در آنها انجام داده است. این شرکت افزود اکنون 150 عنوان بازی از جمله Asphalt Legends 9 ،Modern Combat 5 و Dungeon Hunter 5 به منظور استفاده از یک نمایشگر به عنوان کنترلر درحالی که بازی در صفحه نمایش دیگری اجرا می‌شود، بهینه‌سازی شده‌اند. البته چنین پشتیبانی‌های نرم‌افزاری بی‌سابقه نبوده و ردموندی‌ها پیشتر در زمان معرفی دوئو 1 نیز از چنین بهینه‌سازی‌ها سخن به‌میان آورده بودند. آنچه مایکروسافت طی رویداد شهریورماه از سرفیس دوئو 2 به نمایش گذاشت همانند نسل گذشته بسیار هیجان‌انگیر به نظر می‌رسد. بنابراین تا زمان تست نهایی دستگاه همچنان از کیفیت قابلیت‌های ارائه شده اطمینان نداشته باشید. دوئو 2 با سیستم عامل مبتنی بر اندروید 11 عرضه خواهد شد. این درحالی است که دوئو 1 همچنان از اندروید 10 بهره می‌برد و ردموندی‌ها نیز هنوز تاریخ دقیقی به منظور انتشار نسخه اندروید 11 برای آن ارائه نداده‌اند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا