سرفیس پرو 8

سرفیس پرو 8 با نمایشگر 13 اینچی 120 هرتز و تاندربولت معرفی شد

مایکروسافت روز گذشته و طی رویداد سرفیس از سرفیس 8 پرو پرده‌برداری کرد که بزرگترین بروزرسانی سری سرفیس پرو مجهز به پردازنده اینتل از زمان عرضه سرفیس پرو 3 در سال 2014 به حساب می‌آید.

درحالی که مایکروسافت به مدت 7 سال در حال ایجاد تغییرات گوناگون در طراحی سری سرفیس پرو بوده است، سرفیس پرو 8 از صفحه نمایش 120 هرتز با حاشیه‌های نازک‌تر، پشتیبانی از تاندربولت 4 و صفحه کلید جدید که میزبان قلم هوشمند Slim Pen 2 می‌باشد، بهره می‌برد. مایکروسافت در ساخت سرفیس 8 پرو از سخت‌افزاری مشابه سرفیس پرو X استفاده کرده است که این موضوع سری 8 پرو را به مورد انتظارترین سرفیس پرو کاربران تبدیل می‌کند. صفحه نمایش 13 اینچ PixelSense مطابق گفته‌های ردموندی‌ها بزرگتر از نمایشگر 12.3 اینچی بیشتر دستگاه‌های سری سرفیس پرو می‌باشد و از وضوح تصویر بالاتری نیز پشتیبانی می‌کند. در حقیقت مایکروسافت بیان می‌کند صفحه نمایش جدید در مقایسه با نسل گذشته 11 درصد بزرگتر، 12.5 درصد روشن‌تر و 11 درصد واضح‌تر شده است. نمایشگر جدید حتی از فناوری دالبی‌ویژن و رنگ‌ تطبیقی نیز پشتیبانی می‌کند و مایکروسافت آنرا “پیشرفته‌ترین صفحه نمایش که تاکنون ساخته‌ایم” می‌نامد. نمایشگر بزرگتر به کاهش حاشیه‌های آزاردهنده پرو 8 کمک می‌کند و سبب نزدیکی هرچه بیشتر آن با سرفیس پرو X می‌شود.

Image: Microsoft

اما مهم‌ترین قابلیت صفحه نمایش سرفیس پرو 8 به پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 هرتز مربوط می‌شود. درحالی که نمایشگر به صورت پیش‌فرض با نرخ تجدید 60 هرتز به نمایش تصاویر می‌پردازد، اما هنگام استقاده از قلم هوشمند به صورت پویا به نرخ 120 هرتز جهش می‌کند. پرو 8 همچنین از قابلیت نرخ نوسازی پویا (Dynamic Refresh Rate) ویندوز 11 نیز پشتیبانی می‌کند. نرخ تجدید پویا کارکردی مشابه صفحه نمایش‌های با نرخ نوسازی بالای ProMotion اپل داشته و به نمایشگر امکان می‌دهد مطابق وظایف بین نرخ تجدیدهای گوناگون تغییر کند. مایکروسافت در نخستین گام از صفحه نمایش جدید 8 پرو در جهت افزایش عملکرد جوهر قلم هوشمند استفاده کرده و پیمایش لمسی بسیار روان‌تری را ارائه می‌دهد.

سرفیس پرو 8
Image: Microsoft

صفحه کلیدجداگانه (Signature Keyboard) سرفیس پرو 8 نیز همانند صفحه کلید سرفیس پرو X همراه با قلم هوشمند Slim Pen (البته این‌بار Slim Pen 2) به فروش می‌رسد. قلم هوشمند از طریق پایه صفحه کلید شارژ می‌شود و به لطف موتور هپتیک داخلی احساسی همانند نوشتن روی کاغذ را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. همچنین طراحی مجدد نوک قلم سبب کاهش قابل توجه تأخیر و افزایش دقت شده است.مشخصات داخلی یکی از چشمگیرترین پیشرفت‌ها را به خود دیده است. مایکروسافت سرانجام در سری جدید سورفیس تصمیم به استفاده از درگاه تاندربولت و کنار گذاشتن درگاه قدیمی USB-A گرفت. 8 پرو از دو درگاه USB-C با استاندارد تاندربولت و درگاه شارژ معمول سرفیس برخوردار می‌باشد. این بدان معناست که می‌توانید سری جدید سرفیس پرو را به چندین نمایشگر 4K متصل کنید،‌ از حافظه خارجی با سرعت بالا استفاده کنید یا حتی با اتصال به یک واحد گرافیکی مجزا این تبلت را به یک رایانه مخصوص بازی قابل حمل تبدیل کنید.

سرفیس پرو 8
Image: Microsoft

سرفیس 8 پرو با پردازنده‌های نسل یازدهم Core i5 و Core i7 در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. در نیز بخش تجاری، نسخه Core i3 و LTE نیز به فروش خواهد رسید. پیکربندی حافظه نسخه اصلی شامل 8 گیگابایت رم همراه با 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی می‌باشد. درحالی که حداکثر حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی دستگاه به ترتیب 32 گیگابایت و 1 ترابات خواهد بود. مایکروسافت بیان می‌کند 8 پرو در مقایسه با سرفیس 7 پرو 40 درصد بهبود عملکرد CPU و 74 درصد بهبود عملکرد گرافیکی را تجربه کرده است. اما پرسش بزرگ کاربران در رابطه با سرفیس پرو جدید طول عمر باتری آن می‌باشد. مایکروسافت بیان می‌کند 8 پرو تا 16 ساعت شارژدهی ارائه می‌دهد. اما بعید به نظر می‌رسد چنین برآوردهایی در واقعیت نیز رخ دهد. سرفیس 8 پرو در 13 مهرماه (5 اکتبر) و با قیمت پایه 1.099 دلار روانه بازار خواهد شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا