توییچ

سرویس استریم توییچ هک شد: افشای کد منبع و درآمد استریمرها

چندی‌پیش پلتفرم توییچ توسط مورد تهاجم یک هکر قرار گرفت و آن‌ها تأیید کردند که این پلتفرم دچار نقص بزرگی به دلیل تنظیمات اشتباه شده بود که این اتفاق موجب شد تا هکر به سرورهای شرکت دسترسی پیدا کند.

روز چهارشنبه، یک هکر ناشناس ادعا کرد که کل پلتفرم توییچ را هک کرده و کلیه اطلاعات آن شامل سورس کدها و داده‌های مربوط‌به مبالغی که این شرکت از سال 2019 به استریمرها پرداخت کرده را فاش کرده است. حال خود توییچ نیز این رخداد را تأیید می‌کند و دلیل آن را به تنظیمات اشتباه در این پلتفرم می‌داند که موجب قرارگیری سرورهای این پلتفرم در دسترس هکر شد. سخنگوی Twitch درباره این اتفاق می‌گوید: «ما می توانیم تأیید کنیم که یک مشکل رخ داده است. تیم ما با فوریت برای درک گستردگی این اتفاق کار می‌کنند. به محض در دسترس بودن اطلاعات بیشتر، آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.»

Twitch اذعان داشت که یک هکر «به دلیل خطایی در تغییر پیکربندی سرور Twitch به وجود آمد و متعاقباً شخص ثالث مخرب (هکر) به آن دسترسی پیدا کرد» قادر به دستیابی به اطلاعات خصوصی این پلتفرم شد. آن‌ها در ادامه می‌گویند: « هیچ نشانه ای مبنی‌بر اطلاعات ورود به سیستم و شماره کامل کارت اعتباری فاش نشده است.»

تاکنون 125 گیگابایت از اطلاعات این پلتفرم در اینترنت آپلود شده و گفته می‌شود که این اطلاعات حتی شامل جزئیاتی درباره رقیب جدید آمازون برای استیم و جزئیات قراردادهای پلتفرم Twitch با استریمرها است. یک پوستر ناشناس در وب‌سایت 4chan ادعا می‌کند که این اطلاعات به‌سرقت رفته شامل کل اطلاعات و اسناد Twitch است. همچنین گفته شد که نشت این اطلاعات برای تضعیف توییچ و افزایش رقابت در حوزه سرویس‌های استریم انجام شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این اطلاعات واقعی است و جدیدترین تغییرات توییچ در یک هفته اخیر را شامل می‌شود. در ادامه مشخص شد که اطلاعات حساب‌های شخصی افراد آدرس حساب‌های ایمیل ، گذرواژه‌ها و اطلاعات شخصی کاربران به سرقت نرفته است. این اتفاق می‌تواند برای توییچ تأثیرات ناگواری در پی دارد که یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها بی‌اعتمادی استریمرها به آن‌ها است.

هرچند هنوز مشخص نیست که هکر به چه میزان داده دسترسی داشته است. Twitch می‌گوید هنوز برای در حال کار روی آن است و به نظر می‌رسد که از برخی کاربران خواسته شد گذرواژه خود را تغییر دهند. در حالی که Twitch هنوز در حال تحقیق است و می‌گوید هیچ نشانه ای مبنی بر افشای اطلاعات ورود به سیستم وجود ندارد، ما توصیه می‌کنیم رمز عبور Twitch خود را تغییر دهید و اگر هنوز این کار را نکرده‌اید، می‌توانید احراز هویت دو مرحله ای را فعال کنید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا