اپل

سری جدید اپل واچ و آیپد طی یک رویداد آنلاین در تاریخ 25 شهریور رونمایی می‌شوند

اپل طی رویدادی که به صورت آنلاین در تاریخ 25 شهریور برگزار می‌کند از سری جدید اپل واج و آیپد رونمایی خواهد کرد.

اپل به طور رسمی زمان برگزاری رویداد ماه سپتامبر خود را اعلام کرد و از مردم و اصحاب رسانه برای حضور در کنفرانس آنلاین این شرکت که در تاریخ 15 سپتامبر (25 شهریور) و ساعت 10 صبح به وقت محلی برگزار می‌شود، دعوت به عمل آورد. انتظار می‌رود اپل در این مراسم از محصولات جدید خود از جمله آیپد ایر (iPad Air) و سری جدید اپل واچ (Apple Watch) رونمایی کند. درحالی که گزارش‌های اولیه حاکی از آن بود که کوپرتیونی‌ها قصد دارند در کنار سری آیفون 12 از مدل‌های جدید آیپد و اپل واچ نیز پرده‌برداری کند. اما به نقل از بلومبرگ، رویداد 25 شهریور تنها مربوط به معرفی سری جدید تبلت و ساعت هوشمند این شرکت خواهد بود و کوپرتیونی‌ها قصد دارند سری جدید پرچمدار خود را در یک رویداد جداگانه که به احتمال فراوان در ماه اکتبر (مهر و آبان) برگزار خواهد شد، راه‌اندازی کنند.

جزئیات رویداد سپتامبر اپل:

رویداد ماه سپتامبر نیز مشابه کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (Apple Worldwide Developers Conference 2020) به دلیل همه‌گیری جهانی کووید_19 کاملا مجازی و آنلاین خواهد بود. اگر رویداد WWDC 2020 را به عنوان یک نشانه در نظر بگیریم؛ بنابراین سری جدید پرچمدار اپل به احتمال فراوان در اپل پارک و تئاتر استیو جابز معرفی می‌شود. در حالیکه دعوت عمومی برای رویداد سپتامبر شامل تگ‌لاین نیست. اما در نسخه ارسال شده به مطبوعات تگ‌لاین “Time Flies” به چشم می‌خورد. در سخنرانی اصلی کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل نیز تیم کوک نظرات آغازین خود را در تئاتر استیو جابز بیان کرد و ارائه توضیحات تکمیلی در مورد iOS 14 و watchOS 7 را بر عهده دیگر مدیران اپل گذاشت. انتظار داریم برای رویداد سپتامبر نیز با چنین قالب مشابهی روبرو شویم. هرچند همیشه امکان غافلگیر شدن توسط کوپرتیونی‌ها وجود دارد. کنفرانس آینده اپل توسط وبسایت رسمی این شرکت، اپلیکیشن Apple TV و یوتوب به طور زنده پوشش داده می‌شود.

iPad Air 4

منابع مختلف گزارش داده‌اند که اپل در حال توسعه مدل تازه‌ای از iPad Air با صفحه نمایش خمیده (edge-to-edge) می‌باشد.این دستگاه به عنوان گزینه‌ای بین نسخه پایه 329 دلاری iPad و iPad Pro در نظر گرفته شده که انتخاب‌های کاربران برای تهیه یک تبلت ساخت اپل را گسترش می‌دهد. گفته می‌شود iPad Air جدید برای نخستین‌بار به Touch ID (جاسازی شده در کلید روشن/خاموش) برای احراز هویت بایومتریک مجهز خواهد شد. اما شاید قرار گرفتن درگاه USB-C بجای لایتنینگ جذاب‌ترین بخش ماجرا باشد و در نهایت سبب کاهش اختلاف این دستگاه با نسخه پلاس iPad شود. اگر گزارش‌های منتشر شده صحت داشته باشند، سری جدید iPad Air بروزرسانی‌های زیادی را برای کاربران در نظر گرفته است اما به هر حال در مقایسه با iPad Pro قدیمی به حساب می‌آید. همچنین تصمیم کوپرتیونی‌ها بر ایجاد حاشیه‌های مشکی نازک‌تر در صفحه نمایش سبب می‌شود مدل Air از یک iPad سطح پایین به یک نسخه مدرن و قابل اطمینان ارتقا یابد.

Apple Watch Series 6

همچنین در رویداد سپتامبر امسال ما بی‌صبرانه منتظر رونمایی از اپل واچ سری 6 هستیم. متاسفانه شایعات پیرامون نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل نسبت به سری آیفون 12 ناچیز می‌باشد. اما با این وجود افشاگری‌هایی که در ارتباط با گجت پوشیدنی محبوب کوپرتیونی‌ها انجام شده است. به عنوان مثال، پیش‌بینی می‌شود اپل واچ سری 6 برای اولین‌بار از سنسور تشخیص میزان اکسیژن سطح خون بهره خواهد برد. وبسایت 9to5Mac توانسته بود پس از بررسی کدهای مربوط به iOS 14، این قابلیت جدید را در سیستم عامل جدید ساکنین کوپرتینو تشخیص دهد. همچنین این رسانه معتبر بیان می‌کند اپل ویژگی‌های بیشتری را نیز به منظور نظارت بر سلامت اشخاص به سری جدید اپل واچ می‌افزاید.

اپل

کوپرتیونی‌ها همچنین در حال توسعه و بهبود الکتروکاردیوگرام‌های اپل واچ سری 6 می‌باشند تا عملکرد و کارایی این سنسور را تا حد امکان افزایش دهند. سنسور ECG قبلی که در اپل واچ سری 5 و 4 بکار گرفته شده بود هنگام ضربان 100 تا 120 نتایج الکتروگرافیکی قابل اطمینانی ارائه نمی‌داد. خوشبختانه با بروزرسانی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و توسعه حسگر الکتروکاردیوگرام این مشکل را مرتفع خواهد کرد. در مورد طراحی نیز گزارش‌ها خبر از هیچ تغییر عمده‌ای نمی‌دهد و اپل واچ سری 6 نیز به احتمال فراوان ظاهری مشابه سری 4 و 5 خواهد داشت. کوپرتیونی‌ها همچنان رغبتی به تغییر طرح کلی ساعت‌های هوشمند خود ندارند و می‌خواهد سری جدید گجت پوشیدنی پرطرفدار خود را نیز با همان طراحی قدیمی و تکراری (و البته خسته‌کننده) روانه بازار کنند.

iPhone 12

اپل

انتظار می‌رود اپل در رویداد اکتبر از چهار مدل سری جدید آیفون 12 خود رونمایی کند: iPhone 12 با صفحه نمایش 5.4 اینچ، iPhone 12 Max با صفحه نمایش 6.1 اینچ، iPhone 12 Pro با صفحه نمایش 6.1 اینچ و iPhone 12 Pro Max با صفحه نمایش 6.7 اینچ. در نظر داشته باشید تفاوت مدل‌های معرفی شده در فناوری دوربین خواهد بود. انتظار می‌رود نسخه‌های غیر پرو (iPhone 12 و iPhone 12 Max) به آرایش دوربین دوگانه مجهز خواهند شد. این درحالی است که مدل‌های پرو (iPhone 12 Pro و iPhone 12 Pro Max) از پیکربندی سه‌گانه به همراه اسکنر جدید LiDAR بهره خواهند برد. همچنین تمام دستگاه‌های سری آیفون به صفحه نمایش OLED مجهز شده و از نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G) نیز پشتیبانی خواهند کرد. البته گفته می‌شود مدل iPhone 12 Pro Max علاوه بر Sub-6 از نسخه mmWave فناوری 5G نیز بهره می‌برد. از نظر طراحی نیز به نظر می‌رسد سری آیفون 12 مشابه iPhone 5 ،iPhone 4 و iPad Pro دارای لبه‌های مسطح خواهد بود.

همچنین بخوانید:

منبع: 9to5mac

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا