Mi 10T

سری Mi 10T معرفی شد؛ پرچمدارهای اقتصادی جدید شیائومی

شیائومی به طور رسمی از سری Mi 10T رونمایی کرد، برخلاف سری Mi 9T که با عنوان شرکت ردمی روانه بازار شده بود، دستگاه‌های این سری مشخصات پریمیوم بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهند و با تلفن‌های هوشمند Mi 10 موجود در یک خانواده قرار می‌گیرند.

هر سه مدل سری Mi 10T از مشخصات سخت‌افزاری پریمیوم مجهز شده‌اند و از نسل پنجم شبکه تلفن همراه پشتیبانی می‌کنند. این درحالی است که در مقایسه با دستگاه‌های پرچمدار Mi 10، برچسب قیمت مقرون به صرفه‌ای برای این امکانات از شما درخواست می‌کند. گوشی‌های این سری همچنین قابلیت‌هایی را در اختیار شما قرار می‌‌دهند که در پرچمدارهای Mi نخواهید یافت.

سری جدید پرچمدار شیائومی شامل سه دستگاه می‌باشد: Mi 10T، Mi 10T Lite و Mi 10T Pro. همانطور که انتظار داشتیم، مدل لایت برترین برچسب قیمت را در اختیار شما قرار خواهد داد، این درحالی است که مدل پرو بالاترین پیکربندی را به شما پیشنهاد می‌دهد. در مجموع، این سه تلفن هوشمند طوری طراحی شده‌اند که مشخصات یک پرچمدار را به ازای مبلغی قابل پرداخت در اختیار شما قرار دهند. شیائومی Mi 10T و Mi 10T Pro به تراشه پرچمدار کوالکوم Snapdragon 865 مجهز شده‌اند، درحالی که Mi 10T Lite از تراشه میان‌رده Snapdragon 750G بهره می‌برد. هر سه مدل از صفحه نمایش IPS LCD استفاده می‌کنند و با نرخ تازه‌سازی 144 هرتزی به نمایش محتوای بصری می‌پردازند که بیشتر حال و هوای دستگاه‌های مخصوص بازی را تداعی می‌کند. البته این موضوع به هیچ عنوان استفاده از پنل IPS را توجیه نمی‌کند. به این موارد باتری حجیم 5000 میلی آمپر ساعتی و رابط کاربری MIUI 12 را نیز اضافه کنید.

طراحی و صفحه نمایش

Mi 10T

Mi 10T و Mi 10T Pro از نظر طراحی بسیار به هم شبیه‌اند و به نوعی دوقلو محسوب می‌شوند. همچنین از نظر مشخصات سخت‌افزاری نیز تمایز زیادی بین آنها مشاهده نمی‌شود. اما اوضاع در مورد Mi 10T Lite اندکی متفاوت است. گفتنی است طراحی پنل جلویی و محل قرارگیری بریدگی سوراخ پانچ در نسخه لایت Mi 10T همانند  Poco X3 می‌باشد و با سایر دستگاه‌های این سری متفاوت است. همچنین مدل مورد بحث از فریم پلاستیکی بهره می‌برد، این درحالی است که دو مدل به فریم آلومینیومی مجهز شده‌اند.

Mi 10T و Mi 10T Pro از یک صفحه نمایش 6.67 اینچ IPS LCD با وضوح تصویر 1080 در 2400 و نرخ تازه‌سازی 144 استفاده می‌کنند. گفتنی است نمایشگر مورد بحث از فناوری +HDR10 برای نمایش محتوای ویدیویی پشتیبانی می‌کند و روشنایی 500 نیت را در اختیار شما قرار می‌دهد که روی کاغذ برای استفاده زیر نور مستقیم خورشید نیز کافی به نظر می‌رسد. همچنین در گوشه راست صفحه نمایش دو دستگاه یک بریدگی سوراخ پانچ برای قرارگیری دوربین سلفی تعبیه شده است. نرخ تازه‌سازی هردو نمایشگر روی 144 هرتز تنظیم شده است که برای دستگاهی که برای بازی اختصاصی نشده، خارق‌العاده است و سبب روان شدن پیشمایش‌ها در هنگام وبگردی و انجام کارهای روزمره می‌شود. البته این میزان به طور پیش‌فرض متناسب با محتوای نمایش داده تغییر می‌کند تا سبب ماندگاری بیشتر باتری شود. به عنوان مثال شما می‌توانید نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش را هنگام استریم ویدیو و بازی به ترتیب روی 60 و 144 هرتز تنظیم کنید. Mi 10T Lite نیز از این نمایشگر بهره می‌برد، با این تفاوت که نرخ تازه‌سازی آن به 120 هرتز کاهش یافته است. بر خلاف Mi 10 Pro ،Mi 10 و Mi 10 Ultra سری T از صفحه نمایش‌های OLED بی‌بهره مانده است، با این حال، نمایشگر‌ IPS LCD استفاده شده کیفیت قابل قبولی را به شما ارائه خواهد داد. اگر به دنبال یک حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر هستید، ناامید خواهید شد؛ زیرا به دلیل استفده از صفحه نمایش IPS LCD امکان بکارگیری حسگر اپتیکال زیر نمایشگر به منظور انجام شناسایی بیومتریک فراهم نیست. بنابراین این قابلیت تنها سری Mi 10 در دسترس خواهد بود و سری Mi 10T از یک سنسور خازنی که در کنار دستگاه تعبیه شده بهره می‌برد. همچنین تمام گوشی‌های این خانواده از ویژگی بازگشایی چهره (face unlock) نیز به عنوان یک گزینه اضافی پشتیبانی می‌کنند.

عملکرد

Mi 10T

در مرکز، تراشه کوالکوم Snapdragon 865 تمام عملکردهای منطقی و گرفیکی دستگاه‌های Mi 10T و Mi 10T Pro انجام می‌دهد. گفتنی است پردازنده مورد بحث از نسل پنچم شبکه تلغن همراه و قابلیت ضبط ویدیو 8K نیز پشتیبانی که از این منظر امکاناتی در حد یک پرچمدار تمام عیار را در اختیار شما قرار می‌دهد، البته در مقایسه با سایر رقبا برچسب قیمت دوستانه‌تری را از شما طلب می‌کد. همچنین شیائومی در تراشه کوالکوم از حافظه رم UFS 3.1 و فضا ذخیره‌سازی LPDDR5 بهره گرفته است که با انتظارات ما از یک تلفن هوشمند پریمیوم کاملا مطابقت دارد. نسخه حافظه رم و فضا ذخیره‌سازی موردی است که کمتری افرادی به آن توجه می‌کنند، این در حالی است که این دو عامل در واقع یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمند تلفی می‌شوند. UFS 3.1 جدیدترین نسخه از فناوری حافظه ذخیره‌سازی سریع جهانی (Universal Flash Storage) می‌باشد که در سال 2020 معرفی و عرضه شده است. نسخه‌های دیگر این فناوری در بیشتر در تلفن‌های هوشمند شاهد آن بودیم شامل UFS 2.1 و UFS 3.0 می‌باشد (نرخ تبدیل داده در UFS 3.0 و UFS 3.1 دو برابر UFS 2.1 می‌باشد). تا سال گذشته بیشتر دستگاه‌های هوشمند از نسخه UFS 2.1 در تراشه‌های خود بهره می‌برند و تنها برخی گوشی‌های پریمیوم به UFS 3.0 مجهز شده بودند. این در حالی است که بیشتر دستگاه‌های پرجمدار 2020 از جدیدترین نسخه این فناوری استفاده می‌کنند که خبر خوشحال‌کننده‌ای است. Mi 10 Lite نیز به تراشه کوالکوم Snapdragon 750G مجهز شده که به نوعی چیپست سطح ورودی این شرکت برای بهره‌مندی از نسل پنجم شبکه تلفن همراه تلقی می‌شود و جدیدترین پردازنده میان‌رده این تولیدکننده امریکایی نیز به حساب می‌آید.

نسخه پایه Mi 10T Pro از8 گیگابایت و 128 گیگابایت فضا ذخیره‌سازی بخوردار خواهد بود. البته اگر این میزان فضا ذخیره‌سازی برای شما کافی نیست، می‌توانید نسخه 256 گیگابایتی را سفارش دهید. همچنین Mi 10T نیر با 6 و 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضا ذخیره‌سازی در اختیار خرده‌فروشی‌ها قرار خواهد گرفت. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که فضا ذخیره‌سازی 128 گیگاباتی در سال 2020 و با ظهور دوربین‌های 108 مگاپیکسلی و ویدیوهای 8K، اندکی کمتر چیزی خواهد بود که به آن نیاز خواهید داشت. متاسفانه هیچ اطلاعاتی از میزان حافظه رم و فضا ذخیره‌سازی Mi 10 Lite در دسترس نیست و اطاعات ما از سخت‌افزار این تلفن هوشمند به تراشه Snapdragon 750G خلاصه می‌شود. در صورتی که نمی‌دانید، پردازنده مورد بحث یک چیپست سطح ورودی به منظور پشتیبانی از فناوری 5G می‌باشد که بیشتر در دستگاه‌های میان‌رده‌ای از قبیل OnePlus Nord ،Redmi K30 و LG Wing مورد استفاده قرار گرفته است.

دوربین

Mi 10T

یکی از شاخص‌ترین قابلیت‌های Mi 10T Pro پیکربندی دوربین سه‌گانه این دستگاه می‌باشد که از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی بهره می‌برد. این سنسور با استفاده از فناوری pixel-binning چهار پیکسل را در کنار هم قرار داده و یک ابر پیکسل به اندازه 1.6 میکرون تشکیل می‌دهد که منحر به ثبت خروجی‌های 27 مگاپیکسلی می‌شود. شیائومی همچنین بیان کرده است، هنگام ضبط ویدیو 8K توسط این تلفن هوشمند می‌توانید عکس‌های 33 مگاپیکسلی نیز ثبت کنید. از دیگر دوربین‌های موجود در قاب پشتی می‌توانیم به سنسور 13 مگاپیکسلی فوق عریض و یک سنسور 5 مگاپیکسلی به منظور ثبت تصاویر ماکرو اشاره کنیم. بریدگی جلویی این تلفن هوشمند نیز میزان یک دوربین عریض 20 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم  f/2.2 و فاصله کانونی 27 میلی‌متری می‌باشد. متاسفانه در Mi 10T خبری از سنسور 108 مگاپیکسلی نخواهد بود و این دستگاه از حسگر 64 مگاپیکسلی IMX 686 سونی بهره می‌برد که به خروجی‌های 16 مگاپیکسلی می‌انجامد. سایر دوربین‌های موجود در قاب مستعطیلی در مقایسه با مدل پرو تغییری را به خود ندیده‌اند. شما در این سری با حالت ویدیویی جدید با نام Video Clones آشنا خواهید شد که توانایی شناسایی دو شخص را در یک ویدیو و در حالت ویدیو دوگانه دارا می‌باشد و به شما امکان می‌دهد که همزمان از طریق دوربین‌های جلو و پشت به ضبط ویدیو بپردازید. درحالی که Mi 10T Pro و Mi 10T از دوربین دوربین سه‌گانه بهره می‌برند، برادر کوچکتر آنها به پیکربندی چهارگانه مجهز شده است. Mi 10T Lite از دوربین واید 64 مگاپیکسلی، فوق عریض 8 مگاپیسکلی استفاده می‌کند. همچنین در کنار دو دوربین مورد بحث دو سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان نیز تعبیه شده است که مورد دوم به تشخیص هرچه بهتر سوژه از پس‌زمینه در ثبت تصاویر سلفی کمک شایانی می‌کند. در پنل جلویی نیز یک دوربین واید 16 مگاپیسکلی به منظور ثبت تصاویر سلفی به چشم می‌خورد. در نظر داشته باشید که هیچ‌کدام از تلفن‌های هوشمند سری Mi 10T از دوربین تله‌فوتو بهره نمی‌برند، بنابراین اگر می‌خواهید احساس عکسبرداری با بزرگنمایی اپتیکال یا حتی دیجیتال را تجربه کنید، باید یکی از دستگاه‌های گران قیمت Mi 10 Pro و Mi 10 Ultra را انتخاب کنید. شما می‌توانید مشخصات کامل سری Mi 10T را در این لینک مشاهده کنید.

همچنین بخوانید:

منبع: androidauthority

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا