سونی: براساس تعهدات انتظار داریم، بازی‌های اکتیویژن مولتی پلتفرم باقی بماند

سونی: براساس تعهدات انتظار داریم بازی‌های اکتیویژن مولتی پلتفرم باقی بماند

سونی پس از انتشار خبر خریداری شدن اکتیویژن توسط مایکروسافت اعلام کرد که براساس تعهدات انتظار داریم، بازی‌های اکتیویژن مولتی پلتفرم باقی بماند.

سونی بالاخره به یکی از خریدهای مایکروسافت واکنش نشان داد. خریداری شدن اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت یک اتفاق بزرگ در صنعت گیم بوده و سونی در این رابطه عقیده دارد که بازی‌های این استودیو براساس تعهدات آن‌ها باید مولتی پلتفرم باقی بماند اما بر خلاف آن‌ها عده‌ای نیز بر این عقیده هستند که در آینده شاهد انحصاری شدن بازی‌های اکتیویژن بلیزارد برای ایکس‌باکس خواهیم بود. بر کسی پوشیده نیست که برخی بازی‌های اکتیویژن نظیر Call of Duty روی پلی‌استیشن عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند و حال انحصاری شدن آن‌ها‌ می‌تواند به ضرر سونی تمام شود. بر اساس گزارش NPD، در سال گذشته بازی‌های Call of Duty: Vanguard و Call of Duty: Black Ops Cold War بازی‌های پرفروش پلی‌استیشن در ایالات متحده بوند.

سخن‌گوی سونی (از طریق WSJ) دراین‌باره می‌گوید:

ما انتظار داریم مایکروسافت به قراردادها و تعهدات موجود پایبند بماند و خاطرنشان می‌کند که بازی‌های اکتیویژن مولتی‌پلتفرم هستند

با این حال هنوز آینده بازی‌های اکتیویژن روی کنسول‌های پلی‌استیشن به دلیل خرید 70 میلیارد دلاری این استودیو توسط مایکروسافت در حاله‌ای از ابهام قرار دارد. ازطرفی دیگر باتوجه‌ به قراردادهای میان اکتیویژن و سونی برای Call of Duty، شاهد موافقت طولانی‌مدت آن‌ها برای عرضه محتویات انحصاری این مجموعه برای کاربران پلی‌استیشن هستیم و احتمال می‌رود صحبت‌های سونی، حول این موضوع بوده باشد. البته شایان ذکر است که مایکروسافت در گذشته پس از خرید Bethesda به انحصاری زمانی بودن بازی‌های Deathloop و Ghostwire Tokyo پایبند ماند و احتمال می‌رود شرایط مشابهی را نیز در اینجا شاهد باشیم. همچنین گزارش‌هایی از رسانه‌ی بلومرگ منتشر شده که جدا از تمامی این موارد ذکر شده، نشان می‌دهد مایکروسافت برنامه دارد تا بعضی از بازی‌های اکتیویژن بلیزارد را برای کاربران پلی‌استیشن هم در دسترس قرار دهد. برخلاف این خبر سونی در گذشته حالت‌هایی از بازی Call of Duty: Modern Warfare و حالت Onslaught از Black Ops Cold War را برای پلی‌استشن انحصاری کرده بود. حال آن‌ها اعلام کردند که براساس تعهدات انتظار داریم، بازی‌های اکتیویژن مولتی پلتفرم باقی بماند.

در آخر نیز فیل اسپنسر در گفت‌وگو خود با رسانه‌ی بلومرگ به اظهار داشت:

من می‌خواهم به تمامی کاربران پلی‌استیشن که بازی‌های اکتیویژن بلیزارد را تجربه می‌کنند، بگویم که نیت ما این نیست که جامعه‌ی کاربری را از آن پلتفرم بیرون بکشیم و به این موضوع پایبند هستیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا