شایعات Huawei P40 Pro: تاریخ انتشار، مشخصات، پشتیبانی 5G، دوربین

شایعات Huawei P40 Pro: تاریخ انتشار، مشخصات، پشتیبانی 5G، دوربین

ادعاهای هواوی واقعی است: P40 Pro ممکن است اولین تلفن روی کره زمین با بزرگنمایی اپتیکال 10 برابری باشد.

این هواوی Mate 30 پرو است که پارسال عرضه شد. هواوی قصد دارد P40 Pro را در ماه مارچ عرضه کند.

هواوی اجازه نمی‌دهد لغو لحظه آخری کنگره جهانی موبایل (MWC) جلوی برنامه‌های معرفی و عرضه محصولاتش در سال 2020 قرار گیرد.

در میان شرایط استثنایی ناشی از coronavirus که اکنون COVID-19 لقب گرفته است؛ Huawei، غول مخابرات چین، با برنامه‌هایی برای آخرین نسل از گوشی‌های پرچمدار خود یعنی Huawei P40 و P40 Pro که در تاریخ 26 مارس در پاریس رونمایی می شوند، جلو می‌رود. تاریخ انتشار متعاقبا اعلام می‌گردد.
دقیقاً مانند مدل قبلی سری P30، گوشی‌های پرچمدار بعدی هواوی نیز از مجموعه خدمات Google (شاملGoogle Play Store ، Gmail ، Google Maps و موارد دیگر) محروم خواهند بود و همچنین تمام قدرت سیستم عامل اندرویدِ گوگل را پشت خود ندارند.(به دلیل تحریم‌های صورت گرفته از طرف آمریکا)
با این حال، انتظار می‌رود این گوشی‌ها همچنان روی سیستم عامل عمومی اندروید کار کنند و مصرف کنندگان بایستی اپلیکیشن‌ها را از طریق گالری اپلیکیشن Huawei، به عنوان جایگزین Google Play Store، بارگیری کنند. که این موضوع برای دیگر گوشی سازان چینی، مثل Realme، مطرح نیست.
شایان ذکر است که به نظر می‌رسد هواوی قصد دارد این شرکت را از اتکا به گوگل خارج کند. طبق گزارش رویترز، هواوی برای ایجاد یک رقیب در مقابل Google Play Store موسوم به اتحاد جهانی توسعه دهندگان خدمات (GDSA) – با شیائومی، اوپو و ویوو همکاری کرده است.
گوشی‌های P40، دومین و جدیدترین پرچمدار هواوی خواهد بود زیرا ایالات متحده در ماه مه گذشته غول مخابراتی چینی را با ممنوعیت صادرات به آمریکا به نابودی کشاند.
اما تا زمانی که اطلاعیه‌های رسمی در هفته‌های آینده اعلام نشود، ما شما را با معتبرترین شایعات مربوط به مورد انتظارترین گوشی‌های هواوی؛ یعنی، هواوی P40 و P40 Pro تنها می‌گذاریم.

P40 Pro ممکن است یک دوربین، با بزرگنمایی اپتیکال 10 برابری داشته باشد

اگرچه از لحاظ نرم افزار (یا به طور خاص عدم حضور چشمگیر اپلیکیشن‌های Google در آن) ، Huawei ممکن است برای بسیاری از کاربران خارج از چین دلسرد کننده باشد،
اما به نظر می‌رسد این سازنده چینی سعی دارد با تمرکز بر دوربین‌ها همچنان در بازار فروش محبوب باقی بماند.
تصاویر به اشتراک گذاشته شده در توییتر توسط یک افشاگر مطرح (Evan Blass) نشان می‌دهد که P40 Pro در پشت به یک ماژول دوربین مستطیلی شکل که حاوی پنج سنسور است مجهز می‌باشد.

تصاویر افشا شده از P40 Pro در دو رنگ سیاه و سفید

به گفته افشاگر مشهور اپل، مینگ چی کو، یک دوربین با بزرگنمایی اپتیکال 10 برابری می‌تواند به عنوان یکی از سنسورهای موجود در سیستم دوربین P40 Pro گنجانده شود، و این تلفن را به اولین گوشی جهان تبدیل کند که به این مهم دست یافته است.
Mate 30 Pro از یک دوربین چهارگانه برخوردار است و شامل بزرگنمایی دیجیتال 50x و بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری می‌شود که این دو امر آن را به یک گوشی مطرح تبدیل کرده بود.

تفاوت بزرگنمایی اپتیکال و بزرگنمایی دیجیتال

در مورد بزرگنمایی، دو حالت مطرح است: بزرگنمایی اپتیکال و دیجیتال
در بزرگنمایی اپتیکال، این لنز است که جابجا می‌شود و باعث بزرگنمایی می‌شود. بزرگنمایی اپتیکال باعث ثبت تصاویر زوم شده با کیفیت بالا می‌شود.
اما در بزرگنمایی دیجیتال، لنز ثابت است و تصویر زوم می‌شود دقیقا مثل آن است که شما عکسی را بگیرید و بخواهید در آن زوم کنید.

P40 Pro ممکن است به سنسور دوربین 52MP سونی مجهز باشد

طبق گفته GizChina، دوربین پشتی P40 Pro با سنسور 52 مگاپیکسلی سونی IMX700 همراه خواهد بود که 10 مگاپیکسل بالاتر از دوربین عقب P30 Pro است.
سنسور 52 مگاپیکسلی از نظر رزولیشن نسبت به سنسور 108 مگاپیکسلی Galaxy S20 Ultra سامسونگ به میزان قابل توجهی پایین‌تراست،
اما گزارش‌ها حاکی از آن است که این سنسور جدید می‌تواند پیکسل‌های بزرگتر و کیفیت تصویر بالاتری در نور کم داشته باشد.

P40 از شبکه های 5G پشتیبانی می‌کند

هواوی کاملاً تأیید کرده است که هر دو گوشی پرچمدار بعدی آن از 5G پشتیبانی خواهند کرد، این در حالی است که در سال 2019 مدل وانیلی P30 نمی‌توانست از شبکه 5G پشتیبانی کند.
طبق گفته MySmartPrice، در دو لیست جدید منتشر شده است و آنچه که قابل درک است P40 و P40 Pro در وب سایت صدور گواهینامه TENAA (بدنه نظارتی چین برای فناوری تلفن همراه) دستگاه های دارای سازگاری 5G را نشان می دهد.
اگرچه سال گذشته پوشش فناوری 5G کامل نبود و با مشکلاتی روبرو بود اما انتظار می‌رود امسال پوشش 5G گسترش بیابد و مشکلات نیز برطرف گردند.

سری P40 ممکن است در 5 رنگ از جمله طلای سرخ عرضه شود

طبق گفته 91Mobiles، سری P40 در پنج رنگ مختلف در دسترس قرار خواهد گرفت: مشکی، سفید یخی، آبی دریای عمیق، شبنم‌نقره‌ای و طلای سرخ.
طلای سرخ مخصوصا من را به یاد پالت رنگی به کار رفته در مدل‌های جدیدتر آیفون می‌اندازد. همچنین پس از آن اعلام شده است که موتورولا Razr طلای سرخ را به عنوان دومین رنگ برای Razr جدید معرفی کرده است که از بهار امسال عرضه می‌شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا