شایعات iPhone 9 ، قیمت، مشخصات و امکان بازگشت Touch ID

شایعات iPhone 9 ، قیمت، مشخصات و امکان بازگشت Touch ID

انتظار می‌رود اپل یک گوشی با بودجه مناسب را در پایان ماه مارس به بازار عرضه کند که می‌تواند اولین نسخه از پنج iPhone پیش بینی شده برای عرضه در سال 2020 باشد.
گمانه‌زنی‌ها گسترده‌ای در مورد نام این دستگاه شده است و به نظر می‌رسد نام این دستگاه ارزان قیمت iPhone 9 یا احتمالا iPhone SE 2 خواهد بود که می‌تواند یک بروزرسانی طولانی مدت برای iPhone SE باشد که در سال 2016 معرفی شد.
اگر شایعات درست باشند، این اقدام اپل نشانگر تعهد تجدید این شرکت به تولید تلفن‌ها کم هزینه یا به اصطلاح اقتصادی است، زیرا فروش جهانی گوشی‌ها هوشمند در حال کاهش است.

همچنین بخوانید:

آیفون 11 با وجود عرضه در ماه سپتامبر، دومین گوشی پرفروش سال 2019 بود

کانسپت ویوو Apex 2020 منتشر شد، دوربین جلو زیر نمایشگر و شارژ 60W

شایعات Huawei P40 Pro: تاریخ انتشار، مشخصات، پشتیبانی 5G، دوربین

دوربین Galaxy S20 Ultra: با سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ آشنا شوید

iPhone 9 ممکن است با قیمت 399 دلار عرضه شود

تحلیلگر مشهور اپل، مینگ چی کو، پیش بینی کرده است که iPhone 9 قیمتی حدود 399 دلار (حدود 300 پوند یا 600 دلار استرالیا) خواهد داشت. با این قیمت، اپل ممکن است به طور بالقوه مشتریان با بودجه کم را که مایل به پرداخت 1000یا حتی 700 دلار برای بک تلفن هوشمند نیستند (مثلاً iPhone 11 Pro یا iPhone 11) را فریب دهد. البته این اولین باری نیست که اپل این بخش از بازار تلفن‌ها هوشمند را مورد هدف قرار می‌دهد.

iPhone SE اصلی با قیمت 399 دلار عرضه شد

iPhone SE در آن زمان صدها دلار از دیگر iPhone‌ ها ارزان‌تر بود و در نهایت با فروش خوبی که به همراه داشت محصول موفقی برای اپل تلقی می‌شد. از آنجا که بازار جهانی تلفن‌ها هوشمند در حال کاهش است و مصرف کنندگان کمتری تمایل به خرید گوشی‌ها دارند، نباید از اهمیت بازار تلفن‌ها ارزان قیمت اما با کیفیت بالا غافل شد. به خصوص اگر اپل بخواهد وارد کشورهای پرمصرف و حساس به قیمت مانند چین و هند شود.

iPhone 9 ممکن است دارای تراشه A13 bionic و 3 گیگابایت رم باشد

طبق گفته Kuo، پیش بینی می‌شود iPhone 9 مانند دستگاه‌ها بعد از iPhone 8 طراحی شود اما بخش داخلی بهبود تلفن بهبود خواهد یافت. اپل ممکن است در این دستگاه از پردازنده A13 استفاده کند. این همان نسخه‌ای است که در سری iPhone 11 وجود دارد. Kuo همچنین اظهار داشت که iPhone 9 با 3 گیگابایت رم عرضه خواهد شد.

ممکن است iPhone 9 دارای یک نمایشگر کوچک با Touch ID باشد

به نظر می‌رسد صفحه نمایش iPhone 9 حدود 4.7 اینچ خواهد بود که از صفحه نمایش 4 اینچی iPhone SE بزرگتر است. این اندازه صفحه نمایش سبب می‌شود که تلفن به طرز باور نکردنی خوش دست باشد و زمانی که آن را در دست دارید به هیچ عنوان احساس ناخوشایندی را منتقل نخواهد کرد. همچنین می‌توانید به راحتی با یک دست از تلفن هوشمند خود استفاده کنید. البته این صفجه نمایش 4.7 اینچی قطعا هنگام تماشا ویدیو یا محتوای آنلاین شما را ناامید خواهد کرد.

همچنین شایعه شده است که در iPhone 9 یک دکمه صفحه اصلی (home button) فیزیکی وجود خواهد داشت که به همراه یک حسگر اثر انگشت، Touch ID را فعال می‌کند. بازگشت Touch ID قطعا بهترین تصمیم اپل در مورد این دستگاه خواهد بود.
 البته این موضوع برخلاف Face ID است که از اسکن صورت استفاده می‌کند و در مدل‌ها فعلی iPhone از این قابلیت استفاده می‌شود. شاید اپل قصد دارد برای پایین نگه داشتن قیمت این دستگاه قابلیت Touch ID را جایگزین Face ID کند.

iPhone 9 می تواند یک دوربین عقب منفرد داشته باشد

از آنجایی که پیش بینی می‌شود iPhone 9 مانند دستگاه‌ها بعد از iPhone 8 طراحی شود، ما انتظار داریم اپل در پشت این دستگاه از یک دوربین منفرد 12 مگاپیکسلی استفاده کند تا هزینه‌ها ساخت آن را پایین نگه دارد.
 علاوه بر این، پیش بینی می‌شود iPhone 9 در سه رنگ خاکستری فضایی (space grey)، نقره‌ای و قرمز عرضه شود.

ممکن است مدل دیگری نیز در کار باشد، iPhone SE 2 Plus

حتی اگر iPhone 9 یا iPhone SE 2 هنوز معرفی نشده باشد، اما به نظر می‌رسد در دنیا اپل هرگز برای صحبت در مورد iPhone زود نیست. در حال حاضر ما می‌دانیم که اپل قرار است در 2021 از گوشی‌ها پرچمدار خود رونمایی کند اما حالا می‌دانیم که دو یا حداقل یک گوشی ارزان نیز در میان آنها خواهد بود.
 طبق گفته MacRumors، دستگاه دوم iPhone SE 2 Plus نامیده می شود و دارای صفحه نمایش LCD با اندازه 5.5 یا 6.1 اینچی است. ظاهراً این تلفن شکل جدیدی از Touch ID را نیز به همراه خواهد داشت که می‌تواند در دکمه روشن و خاموش ادغام شود.

منبع: cnet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا