شایعه: دوربین آیفون‌ 13 به حالت پرتره ویدیویی مجهز خواهد شد

پرچمدارهای نسل آینده اپل که احتمالاً سری آیفون‌ 13 نامیده می‌شوند؛ می‌توانند به عنوان بخشی از حالت تصویری پرتره جدید، پس‌زمینه ویدیوها را به صورت خودکار محو کنند.

براساس گزارش جدید بلومبرگ، قابلیت “Cinematic Video” یکی از سه ویژگی اصلی نسل جدید دوربین‌های اپل است که در آیفون‌ 13 مورد استفاده قرار خواهد گرفت. دو قابلیت دیگر، پشتیبانی از ضبط ویدیو ProRes و گزینه‌های ویرایش جدید تصاویر هستند. پیشرفت‌های مورد بحث به سایر بروزرسانی که اپل برای دوربین پرچمدارهای جدید خود در نظر گرفته است، اضافه خواهند شد. در نوامبر (آبان‌ماه – آذرماه) گذشته، مین‌چی کو، تحلیلگر شناخته‌شده اپل، اظهار داشت دوربین‌های فوق عریض پرچمدارهای جدید به منظور بهبود عکسبرداری در شرایط نوری به دیافراگم‌هایی بزرگتری مجهز خواهند شد. پشتیبانی از فرمت ProRes نیز خصوصاً برای ویرایشگران ویدیو کاربردی بوده و به آنها امکان می‌دهد روی ویدیوهای از پیش ضبط شده کنترل بیشتری داشته باشند. این شایعه زمانی که اپل پشتیبانی از فرمت ProRAW را به آیفون 12 افزود، در میان کاربران منتشر شد – گفتنی است فرمت ProRAW به شما اجازه می‌دهد هنگام ویرایش تصاویر انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشید.

زمانی که صحبت از عکاسی به میان می‌آید، بلومبرگ گزارش می‌دهد آیفون‌ها امسال از قابلیت جدید ویرایش به سبک فیلترها برخوردار خواهند بود که به کاربران امکان می‌دهد فیلتر یک اختصاصی‌شان به منظور اعمال در تصاویر‌شان انتخاب کنند. برخلاف فیلترها، قابلیت جدید بجای گسترش یکنواخت و بی‌قاعده فیلتر در سطح تصویر، تغییرات را بر تمامی عناصر موجود در تصاویر اعمال می‌کند. بلومبرگ همچنین برخی از گزارش‌های قبلی در خصوص آیفون‌ 13 را تکرار می‌کند. این خبرگزاری می‌گوید پرچمدارهای آینده می‌توانند نرخ نوسازی سریعتری داشته باشند. شایعات گذشته از صفحه نمایش LTPO با نرخ نوسازی 120 هرتز برای مدل‌های Pro خبر داده بودند. همچنین تمامی مدل‌های آیفون 13 به بریدگی دوربین جلو کوچکتر و تراشه قدرتمندتر A15 مجهز خواهند شد. با این حال، بلومبرگ بیان می‌کند بروزرسانی پرچمدارها امسال “اندک” و تنوع مدل‌ها و اندازه صفحه نمایش مشابه آنچه در سال گذشته رونمایی شد، خواهد بود.

متأسفانه گزارش جدید مشخص نمی‌کند آیفون‌ها جدید اپل چه زمانی رونمایی می‌شوند. اما اپل همواره پرچمدار جدید خود را در ماه سپتامبر (شهریورماه – مهرماه) معرفی می‌کند – به استثنا سال گذشته که به دلیل همه‌گیری کوویدـ19 محصولات جدیدشان را در اکتبر (مهرماه – آبان‌ماه) راه‌اندازی کرده بودند. سایر محصولات اپل که به نظر می‌رسد طی رویداد آینده این شرکت معرفی شوند، شامل سری جدید MacBook ،Apple Watche ،AirPods و iPads می‌باشند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا