شیائومی بزرگترین عرضه‌کننده تلفن هوشمند در اروپا

شیائومی با عبور از سامسونگ بزرگترین عرضه‌کننده تلفن هوشمند در اروپا شد

شیائومی برای نخستین‌بار بالاتر از سامسونگ در صدر فهرست عرضه‌کنندگان تلفن هوشمند به اروپا قرار گرفت. این سازنده گوشی‌های هوشمند چینی پس از پشت سر گذاشتن اپل به عنوان دومین عرضه‌کننده تلفن هوشمند در سه ماهه دوم سال 2021،‌ اکنون و برای اولین‌بار عنوان بزرگترین عرضه‌کننده تلفن هوشمند در اروپا را به خود اختصاص داده است.

شیائومی با عرضه 12.7 میلیون دستگاه در سه ماهه دوم 2021 و رشد سالانه 67.1 درصد توانست با پیشی گرفتن از سامسونگ بزرگترین عرضه‌کننده تلفن هوشمند در اروپا لقب گیرد. این درحالی است که محموله‌های سامسونگ با کاهش 7 درصدی به 12 میلیون دستگاه رسیده است. گرچه این تولیدکننده کره‌ای همچنان بزرگترین عرضه‌کننده تلفن‌هوشمند در جهان به حساب می‌آید. به گفته محققان Strategy Analytics،‌ میزان عرضه گوشی‌های هوشمند به بازار اروپا در سال 2021 به لطف همه‌گیری کووید-19 افزایش‌یافته است – میزان رشد اپل در سال جاری نیز تأییدی بر این موضوع است. تولیدکننده آیفون نیز به لطف علاقه شدید به iPhone 12 در مقایسه با سه ماهه گذشته رشد 15.7 درصدی را تجربه کرده است.

شیائومی بزرگترین عرضه‌کننده تلفن هوشمند در اروپا
Image: Strategy Analytics / آمار عرضه تلفن‌ها هوشمند در اروپا در سه ماهه دوم 2021

با این حال به نظر می‌رسد تمرکز شیائومی بر قیمت‌گذاری دستگاه‌ها در کسب عنوان بزرگترین عرضه‌کننده تلفن هوشمند در اروپا بی‌تأثیر نبوده است. بوریس متودیف، مدیر عامل Strategy Analytics، در مصاحبه‌ای مطبوعاتی اظهار داشت “شیائومی در روسیه، اوکراین، اسپانیا و ایتالیا موفقیت‌های چشمگیری داشته و توانسته برای سری‌های Mi و Redmi مشتریان پرشوری پیدا کند.” رشد شیائومی همچنین با سقوط هواوی که از سال 2019 و به دنبال عدم دسترسی دستگاه‌های این شرکت به سرویس‌ها و خدمات گوگل آغاز شده بود، همراه شده است. سم بایفورد، منتقد شناخته شده رسانه ورج، اظهار می‌کند در بررسی‌های اخیر خود در مورد سخت‌افزار شیائومی (به طور خاص Mi 11) بسیار تحت تأثیر قرار گرفته است. وی اظهار داشت “این دستگاه در بازارها ارزان‌تر از Galaxy S21 با برچسب قیمت 799 دلار به فروش می‌رسد. اما در بسیاری از جهات عملکردی مشابه S21 Ultra (با قیمت‌گذاری 1,199 دلار) را از خود به نمایش می‌گذارد. بزرگترین برداشت من از Mi 11 این است که سامسونگ به دلیل عدم فروش دستگاه‌های شیائومی در بازار ایالات متحده بسیار خوش‌سانس می‌باشد.” شاید شیائومی اکنون با موفقیت حاصل شده در بازار اروپا به فکر تصاحب بازار ایالات متحده باشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا