Air Charge

شیائومی می‌گوید فناوری “Air Charge” بیش از چندین متر کارایی خواهد داشت

شیائومی از “Mi Air Charge Technology” رونمایی کرد. یک سیستم شارژ بی‌سیم که به گفته این شرکت قادر به شارژ دستگاه‌ها در شعاع چندین متری خواهد بود.

طبق گفته شیائومی سیستم مورد بحث می‌تواند چندین دستگاه را به صورت همزمان و با توان 5 وات شارژ کند و ظاهرا موانع فیزیکی نیز کارایی این فرآیند را کاهش نمی‌‌دهد. این غول فناوری چینی اظهار داشت ردیاب‌ها تناسب اندام و ساعت‌های هوشمند نیز امکان بهره‌مندی از “Mi Air Charge Technology” را دارند. به نظر می‌رسد هدف نهایی شیائومی از این فناوری ایجاد “یک اتاق نشیمن واقعا بی‌سیم” با اسپیکرها، لامپ‌ها و سایر لوازم یک خانه هوشمند که انرژی مورد نیاز همگی آنها توسط یک سیستم بی‌سیم تامین می‌شود، می‌باشد. یکی از نمایندگان این شرکت در مصاحبه با رسانه ورج اظهار داشت امسال هیچ دستگاهی از این فناوری بهره نمی‌برد و از بیان بازه زمانی در مورد نخستین محصول مجهز به فناوری مورد بحث نیز خودداری کرد.

Air Charge

شیائومی در یک بیانه نحوه عملکرد فناوری “Mi Air Charge Technology” را توضیح داده است:

اساس کار “Mi Air Charge Technology” شیائومی در موقعیت‌یابی فضایی و انتقال انرژی نهفته است. ستون‌های شارژ توسعه‌یافته توسط شیائومی به 5 آنتن تداخلی تشخیص فاز مجهز شده که می‌توانند موقعیت مکانی تلفن همراه شما را تشخیص دهد. همچنین یک آرایه متشکل از 144 آنتن، امواجی میلی‌متری را از طریق پرتو به دستگاه شما منتقل می‌کند. شیائومی حتی برای تلفن‌های هوشمند آرایه‌های آنتن کوچک شده “beacon antenna” و “receiving antenna array” را توسعه داده است. آنتن beacon اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی دستگاه را با مصرف انرژی پایین پخش می‌کند و آرایه آنتن گیرنده متشکل از 14 نیز امواج میلی‌متری ساطع شده را از طریق ستون‌های شارژ و یک مدار اصلاح‌کننده به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند.

نیاز به بحث نیست که شما باید در مورد چشم‌انداز این فناوری برای عرضه در بازار تا زمانی که شواهد خلاف این موضوع را نشان دهند، تردیدهایی داشته باشید. شرکت‌هایی مانند Energous چندین سال است که در رویدادهایی نظیر CES اخباری را در مورد “شارژ بی‌سیم واقعی” منتشر کرده‌‌اند. اما این فناوری هنوز به طور جدی مورد توجه شرکت‌های قرار نگرفته است. در نظر داشته باشید شیائومی پیشرفت‌های مهندسی خود در زمینه شارژ بی‌سیم را در گذشته به نمایش گذاشته است. با این حال، این غول فناوری چینی دارای یک اکوسیستم سخت‌افزاری عظیم بوده و از لحاظ تئوری می‌تواند از “Mi Air Charge Technology” بهره گیرد.

همچنین بخوانید:

نسخه پایدار اندروید ۱۱ برای شیائومی می‌۱۰، می‌۱۰ پرو و ردمی کی ۳۰ پرو منتشر شد

سری Mi 10T معرفی شد؛ پرچمدارهای اقتصادی جدید شیائومی

شیائومی طراحی یک تلفن هوشمند با دو نمایشگر و یک مگا دوربین را به ثبت رساند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا