شیائومی سیوی

شیائومی سیوی با صفحه نمایش 120 هرتز و شارژ 55 وات معرفی شد

شیائومی امسال تصمیم به تغییر نام تجاری سری تلفن‌های هوشمند خود گرفت و در نخستین اقدام پیشوند “Mi” را از سری گوشی‌های پرچمدار کنار گذاشت. حال اینطور به نظر می‌رسد که غول فناوری چینی تصمیم به بازسازی سری CC گرفته است؛ با سیوی، جدیدترین تلفن هوشمند میان‌رده شیائومی، آشنا شوید.

شیائومی سیوی تاکنون تنها در یک مدل رونمایی شده و در حال حاضر خبری از مدل “Pro” یا “e” از دستگاه اطلاعاتی در دسترس نیست. شیائومی در میان‌رده جدید خود برخلاف Mi CC9 Pro که از سنسور اصلی 108 مگایپکسلی و دروبین تله‌فوتو با بزرگنمایی 5 برابری بهره می‌برد، علاقه چندانی به عکاسی از خود نشان نمی‌دهد و تمرکز خود را معطوف طراحی دستگاه کرده است. تراشه Snapdragon 778G که یکی از هیجان‌انگیزترین چیپست‌های به‌تازگی معرفی شده نیز به حساب می‌آید، وظیفه انجام کارها در سیوی را بر عهده خواهد داشت. این تراشه بر اساس لیتوگرافی 7 نانومتری TSMC ساخته شده و جایگزین ایده‌آلی برای Snapdragon 780G (با لیتوگرافی 5 نانومتری سامسونگ) محسوب می‌شود. همچنین از چهار هسته بزرگ Cortex-A78 (به منظور انجام کارهای سنگین)، پردازنده گرافیکی پیشرفته Adreno 642L و مودم X53 5G (پهنای باند 3.3 گیگابیت و پشتیبانی از Wi-Fi 6E با پهنای باند 3.6 گیگابیت) بهره می‌برد. TSMC به منظور خنک‌سازی تراشه از 9 لایه گرافین استفاده کرده است. به موارد مورد بحث پشتیبانی از قابلیت Variable Rate Shading که امکان افزایش عملکرد دستگاه با حداقل افت کیفیت تصویر را فراهم می‌کند، نیز اضافه کنید. پردازنده گرافیکی Adreno 642L برای اجرای بازی در نرخ 90 فریم در ثانیه به اندازه کافی سریع می‌باشد (به عنوان مثال بازی Honor of Kings). اما در نظر داشید صفحه نمایش از نرخ نوسازی 120 هرتز (نمونه‌برداری لمسی 240 هرتز) پشتیبانی می‌کند. سیوی به یک صفحه نمایش 6.55 اینچی خمیده OLED با وضوح تصویر +1080p و پشتیبانی از قابلیت +HDR10 و Dolby Vision به همراه کالیبراسیون عالی (دلتا E نمایشگر به حدود 0.36 می‌رسد) که می‌تواند به حداکثر روشنایی 950 نیت دست یابد، مجهز شده است. شیائومی ادعا می‌کند نمایشگر سیوی کمترین حاشیه پایینی را در میان تمام دستگاه‌های این شرکت تابه‌امروز داشته و فاصله پیکسل‌های ردیف پایینی صفحه نمایش با فریم فلزی تنها 2.55 میلی‌متر می‌باشد.

حال نوبت به آرایه دوربین می‌رسد؛ شیائومی سیوی از دروبین اصلی 64 مگاپیکسلی با حسگری به ابعاد 1.20 اینچ بهره می‌برد. این دوریبن درحالت طبیعی پیکسل‌هایی به اندازه 0.7 میکرومتر ثبت می‌کنند، اما در شرایط نوری کم با ادغام پیکسل‌ها به 1.4 میکرومتر می‌رسد که به جذب بیشتر نور و افزایش وضوح تصویر می‌انجامد. متأسفانه در پشت لنز عریض f/1.8 خبری از تثبیت‌کننده نوری تصویر نخواهد بود. دوربین دوم به یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز فوق‌عریض و دریچه دیافراگم f/2.2 مجهز شده که امکان ثبت تصاویر 120 درجه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. آخرین دوربین پنل پشتی نیز یک سنسور دو مگاپیکسلی ماکرو می‌باشد. به منظور ثبت تصاویر سلفی نیز سیوی از یک دوربین عریض 32 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار استفاده می‌کند. یک باتری 4.500 میلی‌ آمپر ساعتی وظیفه تأمین انرژی در میان‌رده جدید شیائومی را بر عهده خواهد داشت که طبق گفته این شرکت بیش از 24 ساعت شارژدهی خواهد داشت. البته به لطف شارژ باسیم سریع 55 وات نیز می‌توانید تنها در مدت زمان 45 دقیقه دستگاه را به صورت کامل شارژ کنید. میان‌رده جدید شیائومی از اسپیکرهای استریو با پشتیبانی از Dolby Atmos و گواهی‌نامه Hi-Res بهره می‌برد. متأسفانه در بخش پایینی دستگاه خبری از درگاه جک 3.5 میلی‌متری صدا نبوده و تنها درگاه USB-C به چشم می‌خورد. شیائومی در معرفی و بازاریابی‌های تجاری سیوی بر المان‌های طراحی دستگاه تمرکز ویژه‌ای کرده است. شیائومی ادعا می‌کند ضخامت سیوی تنها 7 میلی‌متر و وزنش تنها 166 گرم می‌باشد. گفتنی است پنهای 71.5 میلی‌متری و پنل پشتی از جنس شیشه مات سبب سهولت نگهداری سیوی در دست می‌شود.

شیائومی سیوی 30 سپتامبر (8 مهرماه) روانه بازار چین خواهد شد. نسخه پایه سیوی با 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی با قیمت 2.600 یوان (400 دلار) به فروش خواهد رسید. همچنین کاربران با پرداخت 300 یوان بیشتر می‌توانند نسخه 256 گیگابایتی دستگاه را خریداری کنند. قوی‌ترین پیکربندی گوشی با 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیز با قیمت‌گذاری 3.200 یوان (495 دلار) در دسترس خواهد بود. “Mi”

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا