شیائومی طراحی یک تلفن هوشمند با دو نمایشگر و یک مگا دوربین را به ثبت رساند

شیائومی طراحی یک تلفن هوشمند با دو نمایشگر و یک مگا دوربین را به ثبت رساند

امروزه طراحی یک دستگاه منحصر به فرد برای سازندگان تلفن هوشمند بسیار دشوار شده است. بیشتر پرچمدارها قسمت جلو و صفحه نمایش مشابه دارند و تنها وجه تمایز آنها محل قرارگیری سوراخ پانچ می‌باشد. در پشت گوشی‌ها نیز وضعیت مشابه‌ است با این نکته که تعداد و نحوه قرارگیری ماژول‌ها تفاوت را ایجاد می‌کند. اما به نظر می‌رسد که شیائومی قصد دارد ما را از این روزمرگی رهایی دهد. این شرکت به تازگی یک طراحی منحصر به فرد از یک تلفن هوشمند را به ثبت رسانده که بلافاصله توسط بلاگ TechiesBlog منتشر شده است. در این طرح دو مورد جلب توجه می‌کند: صفحه نمایش و دوربین که به خودی خود تعجب‎‌آور نیستند، اما نحوه بکارگیری آنها توسط شیائومی بسیار منحصر به فرد است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش اصلی روی لبه‌ها دستگاه قرار گرفته و حتی برای رسیدن به پنل پشتی حلقه‌هایی نیز در اطراف آن تعبیه شده است. ما قبلاً مشابه این مفهوم را در طراحی Mi Mix Alpha مشاهده کردیم. در پشت دستگاه یک صفحه نمایش دوم کار گذاشته شده است که فقط چند میلی‎‌متر با جایی که صفحه نمایش اول به پایان می‌رسد، فاصله دارد. این صفحه نمایش حدود دو سوم پنل پشتی را به خود اختصاص می‌دهد و به احتمال زیاد به عنوان منظره‌یاب عمل می‌کند، بنابراین می‌توانید از دوربین اصلی برای ثبت سلفی استفاده کنید.

دوربین

این دستگاه از یک دوربین واحد استفاده می‌کند، اما این دوربین بقیه پنل پشتی را در بر‌می‌گیرد. شیائومی در تلاش است تا بتواند قابلیتی ایجاد کند که لنزها مانند دوربین‌ها عکاسی از بدنه گوشی بیرون بیایند. همچنین به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد که از سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ که در Mi 10 Pro نیز بکار رفته است، در این مدل استفاده کند.

شیائومی طراحی یک تلفن هوشمند با دو نمایشگر و یک مگا دوربین را به ثبت رساند

شیائومی با تولید یک لنز قابل افزایش، جنگ بزرگنمایی را که در بین تولیدکنندگان وجود دارد، وارد مرحله تازه‌ای خواهد کرد. البته این فناوری بلافاصله پرسش‌هایی را در مورد دوام دستگاه و مقاومت در برابر آب ایجاد خواهد کرد. تصاویری که برای ثبت حق اختراع ارائه شده‌اند، دارای جزئیات زیادی می‌باشند که ممکن است نشان‌دهنده این موضوع باشد که این تلفن هوشمند زودتر از آنچه که فکر می‌کنیم به واقعیت تبدیل شود. این مفهوم بسیار جذاب و امیدوارکننده است، ما امیدواریم که نمونه واقعی تا حد ممکن به آن نزدیک باشد.

همچنین بخوانید:

نسخه بتا iOS 14 و iPadOS 14 برای ارزیابی عمومی در اختیار کاربران قرار گرفت

Moto G 5G Plus معرفی شد، ارزان‌ترین تلفن هوشمند مجهز به 5G موتورلا

اولین ویدیو از سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra منتشر شد

منبع: phonearena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا