شیائومی پرفروش‌ترین برند تلفن هوشمند در جهان

شیائومی با گذر از سامسونگ پرفروش‌ترین برند تلفن هوشمند در جهان شد

شیائومی بالاخره توانست با عبور از سامسونگ برای نخستین‌بار به پرفروش‌ترین برند تلفن هوشمند در جهان تبدیل شود.

سامسونگ طی سالیان گذشته همواره خطر شیائومی را احساس کرده بود. گفتنی است سه سال پیش شیائومی با شکست سامسونگ عنوان پرفروش‌ترین برند تلفن هوشمند در هند را تصاحب کرد. طبق آخرین آمارهای Counterpoint Research، سامسونگ در ژوئن 2021 (خردادماه – تیرماه 1400) در رتبه دوم فهرست جهانی تولیدکنندگان تلفن هوشمند قرار گرفته است. گفتنی است در این ماه سامسونگ، شیائومی و اپل به ترتیب توانستند 15.7، 17.1 و 14.3 درصد از بازار تلفن‌های هوشمند را به خود اختصاص دهند. میزان فروش شیائومی در مقایسه با ماه می 2021 (اردیبهشت‌ماه – خردادماه 1400) 26 درصد رشد داشته است که بیشترین میزان در بین تمامی برندهای موبایل به حساب می‌آید. جالب است بدانید از بدو تأسیس شرکت در سال 2011، مدیرعامل شیائومی بارها اشاره کرده بود که می‌خواهد با شکست سامسونگ به پرفروش‌ترین برند تلفن هوشمند در جهان تبدیل شود. اکنون به نظر می‌رسد این تولیدکننده چینی به هدف دیرینه خود دست‌یافته است.

تارون پارک، مدیر تحقیقات Counterpoint Research، در این باره می‌گوید:

از زمانی که افول هواوی آغاز شد، شیائومی تلاش‌های جدی و مستمر خود را به منظور پرکردن خلا ناشی از این افول آغاز کرد. این شرکت توانست حضور خود در بازارهای سنتی هواوی و آنر نظیر چین، اروپا، خاورمیانه و آفریقا را گسترش دهد. [همچنین] در ماه ژوئن بهبود وضعیت بازار چین و هند و افت [میزان فروش] سامسونگ به دلیل بحران کمبود قطعات الکترونیکی به شیائومی کمک مضاعفی کرد.

شیائومی پرفروش‌ترین برند تلفن هوشمند در جهان

با این حال، سامسونگ طی سه ماهه آینده می‌تواند با حل مشکلات زنجیره تأمین خود که به دلیل شکل‌گیری موج جدید کووید-19 در ویتنام میزان تولید گوشی‌های این شرکت را با مشکل مواجه کرده بود، جایگاه نخست را از شیائومی بازپس گیرد. این موضوع تاحدی بود که خلا برخی از مدل‌های سری A سامسونگ به وضوح در برخی از خرده‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های آنلاین احساس شد. همچنین این غول فناوری کره‌جنوبی می‌تواند با راه‌اندازی دستگاه‌های Galaxy A52s، Galaxy S21 FE، Galaxy Z Flip 3 و Galaxy Z Fold 3 باری دیگر عنوان پرفروش‌ترین برند تلفن هوشمند در جهان را به خود اختصاص دهد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا