شیائومی Mi 10 Pro: مشخصات عالی با قیمت بالاتر

شیائومی Mi 10 Pro : مشخصات عالی با قیمت بالاتر

در تاریخ 27 مارس، شیائومی رسماً Mi 10 و Mi 10 Pro را برای عرضه در بازارها جهانی معرفی کرد. این دستگاه‌ها نشان دهنده جهشی بزرگ در قیمت گذاری برای این شرکت چینی هستند، قیمت پایه Mi 10 حدود 799 یورو و Mi 10 Pro حدود 999 یورو می‌باشد. این درحالی است که پرچمدار قبلی این شرکت یعنی Mi 9 حدود 499 یورو قیمت گذاری شده بود و بیشتر یک پرچمدار کش محسوب می‌شد. اما به نظر می‌رسد شیائومی در سیاست خود تغییر ایجاد کرده است. زیرا Mi 10 یک پرچمدار محسوب می‌شود. باید دید که شیائومی در مقابل این قیمت بیشتر چه چیزی را پیشنهاد می‌دهد؟؟!!

طراحی کلاسیک

شیائومی Mi 10 Pro: مشخصات عالی با قیمت بالاتر

شیائومی در طراحی Mi 10 Pro هنوز هم به قواعد خود پایبند بوده است. این دستگاه سعی نمی‌کند با جلوه‌ها رنگارنگ جلوه توجه کند.همچنین هنگام لمس قسمت پشتی دستگاه، به دلیل شیشه بسیار نرم بکار رفته در آن احساس خوشایندی به شما دست می‌دهد. Mi 10 Pro در رنگ‌ها آبی، سبز و صورتی عرضه خواهد شد، این احساس مشابه چیزی است که در زمان دستگاه‌ها وان پلاس احساس می‌کنید، اما به اندازه آن خوب نیست. ما دوست داشتیم شیائومی از رنگ‌ها بیشتری در Mi 10 Pro استفاده کند، اما این موضوع یک نقطه ضعف محسوب نمی‌شود.

آیفون 12 و آیفون 12 پرو نیز ممکن است مشابه آیفون X با تاخیر عرضه شوند

صفحه نمایش Mi 10 Pro دقیقا مانند سایر پرچمدارها 2020 است. این دستگاه از یک صفحه نمایش خمیده 6.67 اینچی AMOLED با قابلیت +FHD و پشتیبانی از + HDR 10 استفاده می‌کند که مناسب به نظر می‌رسد. این نمایشگر همچنین از نرخ تازه سازی 90Hz پشتیبانی می کند که با وجود صفحه نمایش‌ها 120Hz خیره‌کننده به نظر نمی‌رسد. اما قطعا مورد رضایت کاربران خواهد بود. در قسمت بالایی نمایشگر یک punch hole وجود دارد که دوربین جلو 20 مگاپیکسلی را در خود جای داده است.

در عقب Mi 10 Pro چهار دوربین وجود دارد. پورت شارژ USB-C را نیز در پایین و کنار درگاه سیمکارت پیدا خواهید کرد، دکمه‌ها پاور و تنظیم صدا هم در سمت راست دستگاه تعبیه شده‌اند.

مشخصات

شیائومی Mi 10 Pro: مشخصات عالی با قیمت بالاتر

از نظر سخت افزار، Mi 10 Pro چیزهای زیادی برای ارائه دارد، پشتیبانی از شبکه‌ها 5G زیر 6 گیگاهرتز، 8 یا 12 گیگابایت رم و 256 یا 512 گیگابایت فضا ذخیره‌سازی، پردازنده کوالکوم Snapdragon 865 و مودم X55. این همان مشخصاتی است که شما از یک پرچمدار 2020 انتظار دارید و قطعا طرفداران شیائومی را خوشحال خواهد کرد. همچنین Mi 10 Pro از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی استفاده خواهد کرد که قطعا به اندازه باتری 50000 میلی آمپر ساعتی موجود در سامسونگ Galaxy S20 Ultra و LG V60 کارایی نخواهد داشت. اما قابلیت شارژ سریع شیائومی قطعا این کمبود را جبران خواهد کرد.

شیائومی Mi 10 Pro: مشخصات عالی با قیمت بالاتر

Mi 10 Pro از شارژ سریع 65 وات پشتیبانی می کند که باید بتواند در کمترین زمان ممکن دستگاه شما را شارژ کند. اگر شارژ بی‌سیم را ترجیح می‌دهید، دستگاه از شارژ بی سیم 30 وات پشتیبانی می‌کند. همچنین اگر نیاز به شارژ دیگر گجت‌ها دیگر دارید، می‌توانید از فناوری شارژ بی‌سیم معکوس 10 وات نیز استفاده کنید.

دوربین

شیائومی Mi 10 Pro: مشخصات عالی با قیمت بالاتر

دوربین Mi 10 Pro دارای یک سنسور 108 مگاپیکسلی شبیه به آنچه در Xiaomi Mi Note 10 دیدیم، یک سنسور اولتراواید 20 مگاپیکسلی و دو سنسور تله‌فوتو می‌باشد. اولین سنسور تله‌فوتو در درجه اول برای پرتره ساخته شده است و دارای فاصله کانونی 50 میلی متر و وضوح تصویر 12 مگاپیکسل می‌باشد. دومین سنسور تله‌فوتو از فاصله کانونی معادل 94 میلی متر و وضوح تصویر 8 مگاپیکسل استفاده می‌کند. همچنین این دستگاه می‌تواند در حالت crop از بزرگنمایی 50 برابر پشتیبانی کند.

تصاویر اولیه گرفته شده توسط Mi 10 Pro خوب به نظر می‌رسد. همچنین تعادل رنگ‌ها به ویژه رنگ سفید و dynamic range عالی است. در مورد ویدیو، پردازنده کوالکوم Snapdragon 865 به Mi 10 Pro امکان می‌دهد تا فیلمبرداری 8K را تا شش دقیقه انجام دهد. احتمالاً این امر مانع از گرم شدن بیش از حد تلفن می‌شود.

نرم افزار

شیائومی Mi 10 Pro: مشخصات عالی با قیمت بالاتر

شیائومی Mi 10 Pro رابط کاربری MIUI 11 را بر اساس اندروید 10 اجرا می‌کند که خبر خوبی است، زیرا Mi Note 10 بر پایه اندروید 9 از این رابط کاربری پشتیبانی می‌کرد. نکته‌ای که هنگام بوت کردن دستگاه برای ما جلوه توجه می‌کرد این بود که چقدر شیائومی برای اجرا برنامه‌ها از پیش نصب شده خود به گوگل متکی است.

Mi 10 Pro برای پیام کوتاه‌ها خود از برنامه پیام کوتاه Android استفاده می‌کند، همچنین Google Phone را به عنوان برنامه اصلی دستگاه خود قرار داده است و یک پوشه بزرگ از برنامه‌ها Google نیز در صفحه اصلی وجود دارد. در حالی که ما عادت کرده‌ایم برنامه‌هایی مانند Gmail را بصورت از پیش نصب شده در دستگاه‌ها مشاهده کنیم، Mi 10 برنامه‌هایی مانند Google Podcasts و Google News و حتی Google One را نیز بصورت پیش فرض دارا می‌باشد. البته هنوز هم تعداد زیادی برنامه‌ از قبیل Xiaomi و bloatware نیز روی گوشی وجود دارد. علاوه بر این، برنامه‌هایی مانند Facebook و LinkedIn و بازی‌هایی نظیر Bubble Story و Crazy Juicer نیز از پیش نصب شده‌اند. همچنین شیائومی شامل مرورگر و پخش کننده ویدیو اختصاصی خود نیز می‌باشد.

در کل، رابط کاربری MIUI 11 کاملاً ساده و روان است. به نظر می‌رسد شیائومی به سمت رویکرد حداقلی‌تر حرکت می‌کند. امیدوارم شیائومی در آینده نزدیک اندروید 10 را به سایر دستگاه‌ها خود نیز منتقل کند.

آیا ارزش خرید دارد؟؟!!

شیائومی Mi 10 Pro: مشخصات عالی با قیمت بالاتر

شیائومی Mi 10 Pro امکانات زیادی در اختیار ما می‌گذارد. با وجود یک باتری بسیار بزرگ، از فناوری شارژ با سیم 65 وات و شارژ بی سیم 30 وات پشتیبانی می‌کند. این ویژگی برای یک باتری ایده‌آل کافی به نظر می‌رسد. Snapdragon 865 در کنار مقادیر رم و حافظه کافی، یک هیولا به تمام معنا است و دوربین‌ها نیز به سبب امتیاز خوب کسب شده توسط Mi Note 10 امیدوار کننده به نظر می‌رسند.

گفته می‌شود که شیائومی روش سنتی خود را که معرفی دستگاه‌هایی با قیمت پایین و مشخصات پرچمدار یا به اصطلاح پرچمدار کش می‌باشد، تغییر داده است. راه اندازی دستگاه با قیمت 999 یورو مطمئناً کاربرانی را که به ارزش خرید در مقابل رقابت عادت کرده‌اند، خشمگین خواهد کرد.

منبع: androidauthority

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا