شیائومی Redmi K30 Pro Zoom از DxOMark امتیاز را 120دریافت کرد

شیائومی Redmi K30 Pro Zoom از DxOMark امتیاز 120را دریافت کرد

خواه ناخواه پلتفرم DxOMark به یک وبسایت معیار برای سنجش و بنچمارک دوربین تلفن‌ها هوشمند تبدیل شده است. این موسسه دستگاه‌ها را در شرایط گوناگون و سناریوها مختلف عکسبرداری و فیلم‌برداری مورد آزمایش و بررسی قرار می‌دهد. البته هنوز عده‌ای هم نسبت به این پلتفرم انتقاداتی دارند. از آنجایی که بیشتر درآمد این شرکت از طریق فروش راهکارهایی به منظور بهبود عملکرد دوربین گوشی‌ها هوشمند می‌باشد، این شائبه بوجود می‌آید که DxOMark در مقابل تولیدکنندگانی که از متدها آن استفاده می‌کنند، انعطاف بیشتری از خود نشان می‌دهد. اما از آنجایی که این موسسه آزمایش‌ها خود را با وسواس تمام انجام می‌دهد و کلیه داده‌ها حاصل را نیز به اشتراک می‌گذارد؛ دیگر هیچ جای بحثی باقی نمی‌ماند.

اکنون این شرکت دوربین Redmi K30 Pro Zoom را مورد بررسی قرار داده است. پنل پشتی این گوشی هوشمند شامل جهار دوربین می‌باشد. در دوربین اول یک سنسور 64 مگاپیکسلی تعبیه شده است که برای ثبت تصویر از پیکسل‌هایی به ابعاد 0.8 میکرومتر استفاده می‌کند. همچنین به یک لنز واید با فاصله کانونی 26 میلی‌متری نیز مجهز شده است و از فوکوس خودکار و لرزشگیر الکترونیکی تصویر نیز بهره می‌برد. دوربین دوم از یک حسگر 8 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. لنز تله‌فوتو که روی این حسگر جای گرفته است نیز بزرگنمایی اپتیکال 3 برابر و دیجیتال 30 برابر را در اختیار کاربران قرار می‌‌دهد. به علاوه از فوکوس خودکار و لرزشگیر الکترونیکی تصویر نیز پشتیبانی خواهد کرد.

دوربین سوم نیز از یک حسگر 13 مگاپیکسلی و لنز اولتراواید با فاصله کانونی 13 میلی‌متری بهره می‌برد. سرانجام سنسور 2 مگاپیکسلی انتهایی نیز برای ثبت عمق تصویر بکار گرفته خواهد شد. در آزمایش‌ها انجام شده، Redmi K30 Pro Zoom موفق شد برای عکسبرداری امتیاز 129 و برای فیلم‌برداری امتیاز 101 را دریافت کند که این موضوع سبب شد در لیست این موسسه در رتبه دهم قرار بگیرد. این بدان معناست که از پرچمدارها هواوی، شیائومی Mi 10 Pro و سامسونگ Galaxy S20 Ultra عقب مانده است. اما نسبت به دستگاه‌هایی نظیر OnePlus 8 Pro، سامسونگ Galaxy S20 Plus و جدیدترین آیفون اپل (iPhone SE 2020) عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد که با توجه به برچسب قیمت باورنکردنی آن، خارق‌العاده به نظر می‌رسد. این پلتفرم این نکته را متذکر شد که Redmi K30 Pro Zoom با بازیکنان اصلی اختلاف چندانی ندارد و نسبت به بیشتر گوشی‌ها هوشمند هم‌قیمت، عملکردی بهتری از خود به نمایش می‌گذارد.

آزمایش‌ها DxOMark مشخص می‌کند، Redmi K30 Pro Zoom از سرعت فوکوس خودکار بالایی برخوردار است. این پلتفرم اظهار داشت، میزان روشنایی (exposure) ثبت شده در تصاویر عالی است. دوربین این دستگاه در محیط‌ها باز میزان قابل توجهی از جزییات ارائه می‌دهد که خارق‌‌العاده است. همچنین DxOMark افک‌هایی که گوشی مورد بحث ردمی روی پس‌زمینه ایجاد می‌کند را کم‌نظیر توصیف می‌کند. با این وجود در برخی شرایط از بین رفتن بافت، انحراف رنگ و عدم تعادل رنگ سفید در تصاویر ثبت شده توسط K30 Pro Zoom قابل رویت است.برخلاف تصاویر روباز، تصاویری که این گوشی در محیط بسته گرفته می‌شوند فاقد جزییات کافی می‌باشد. همچنین، پلتفرم مذکور از میزان جزییات و دامنه پویایی که در عکس‌ها دوربین اولتراواید به چشم می‌خورد، اظهار نارضایتی کرد.

Redmi K30 Pro Zoom توانست در بخش فیلمبرداری، امتیاز 101 را از DxOMark دریافت کند. این پلتفرم مواردی نظیر لرزشگیر، رندر رنگ‌ها، میزان نوردهی کلی، بافت و میران کم نویز را به عنوان نکات مثبت فیلم‌برداری این تلفن هوشمند بیان می‌کند. با این وجود، موسسه یاد شده اظهار داشت که دوربین K30 Pro Zoom در برخی موارد گستره پویا ضعیفی ارائه می‌دهد، سیستم فوکوس خودکارش بی‌ثبات است و سوژه‌ها دچار آرتیفکت می‌شوند. همچنین DxOMark پیشنهاد می‌کند که هنگام ضبط ویدیو با دوربین این دستگاه، جابجایی نداشته باشید. زیرا به محض شروع حرکت مشکالات ناشی از فوکوس، میزان نور (exposure) و لرزشگیر نمایان می‌شوند.

شیائومی Redmi K30 Pro Zoom از DxOMark امتیاز را 120دریافت کرد

DxOMark در پایان گزارش خود می‌نویسد:

اگر به دنبال عکاسی با کیفیت پرچمدارها موجود در بازار هستید، اما نمی‌خواهید به اندازه دستگاه‌ها پریمیوم هزینه کنید؛ شیائومی Redmi K30 Pro Zoom چیزها زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد.

شایان ذکر است که شیائومی، هنوز Redmi K30 Pro را وارد بازار جهانی نکرده است. این غول فناوری چینی در حال حاضر مدل استاندارد این دستگاه را به همراه Poco F2 Pro در خارج از چین عرضه می‌کند. Redmi K30 بجای یک دوربین تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال 3 برابر، از یک سنسور ماکرو 5 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

همچنین بخوانید:

مشخصات Galaxy Buds Live منتشر شد، باتری 4.5 ساعتی و قیمت 169 دلاری

مشخصات Galaxy Note 20 فاش شد، صفحه نمایش 60 هرتز و پنل پشتی پلاستیکی

لنوو Legion با شارژ سریع 90 وات و دوربین سلفی پاپ‌آپ کناری معرفی شد

منبع: androidauthority

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا