شیشه محافظ جدید کورنینگ با نام Gorilla Glass Victus معرفی شد

شیشه محافظ جدید کورنینگ با نام Gorilla Glass Victus معرفی شد

شرکت کورنینگ دیروز از نسل جدید شیشه‌ها محافظ خود با نام Gorilla Glass Victus رونمایی کرد که سخت‌ترین محافظ نمایشگر این کمپانی نیز به حساب می‌آید. این شیشه نه تنها می‌‌تواند در برابر سقوط از ارتفاع دو متری مقاومت کند؛ بلکه برای اولین‌بار طی شش سال گذشته، به طور معناداری از دستگاه شما را در برابر خراش‌ها ناخواسته محافظت خواهد کرد. این یک واقعیت کمتر شناخته شده است؛ زیرا گوریلاگلس‌ها شرکت کورنینگ از سال 2014 و همزمان با معرفی نسل سوم (Gorilla Glass 3) بهبود چشمگیری در زمینه مقاومت در برابر خراش را از خود نشان نداده‌اند. در واقع آزمایش‌ها نشان می‌دهد Gorilla Glass 4 نه تنها نسبت به نسل قبل بهبود نداشته بلکه حتی دچار کاهش عملکرد شده است، Gorilla Glass 5 اندکی بهبود یافت اما Gorilla Glass 6 هیچ پیشرفتی را نشان نمی‌دهد. زیرا این شرکت امریکایی بیش از اینکه نگران خراشیدن شدن دستگاه شما باشد؛ به فکر سالم نگه داشتن آن از ارتفاع بوده است.

Victus نخستین شیشه محافظ کورنینگ طی 6 سال اخیر می‌باشد که به طور قابل ملاحظه‌ای مقاومت گوشی را در مقابل خراش و سقوط افزایش می‌دهد. کورنینگ ادعا می‌کند که این شیشه جدید قادر است از دستگاه هم در برابر خراش و هم در برابر سقوط محافظت کند. بدون اینکه هیچ نقصی در عملکرد هریک از آنها ایجاد کند. طبق اطلاعات منتشر شده توسط کورنینگ، این محافظ صفحه نمایش نسبت به Gorilla Glass 6 در مقابل خراشیده شدن دو برابر مقاوم‌تر است. این میزان در مقایسه با سایر شیشه‌ها به چهار برابر افزایش می‌یابد.

در تست‌ها انجام شده توسط این شرکت، دستگاه مجهز به Gorilla Glass Victus توانست از سقوط از ارتفاع دو متری (6.5 فوت) جان سالم به در ببرد. این درحالی است که Gorilla Glass 5 تنها می‌توانست تا ارتفاع 1.2 متری (3.9 فوت) از دستگاه شما در برابر سقوط محافظت کند. این مقدار در Gorilla Glass 6 به 1.6 متر افزایش یافت. کورنینگ ادعا می‌کند که شیشه‌‌هایی که با فناوری این شرکت ساخته نمی‌شوند، در اثر سقوط از ارتفاع 0.8 متری به طور کامل می‌شکنند. بهبودهایی که این شرکت به آن اشاره می‌کند، آنقدرها هم زیاد نیست. زیرا با توجه به اینکه از سال 2014 سه نسل جدید از این فناوری معرفی و عرضه شده‌ است؛ اما هنوز هم اگر کاربران هنگام صحبت گوشی هوشمند خود را بیاندازند، محافظ شیشه‌ای آن به طور کامل خرد می‌شود.

اما خوشبختانه میزان مقاومت Victus به گونه‌ای است که در صورت سقوط از ارتفاعی همسطح با سر شما نیز نمی‌شکند. بنابراین پس از سال‌ها تحقیق و توسعه بالاخره می‌توانید با اطمینان کامل به مکالمه با گوشی هوشمند خود بپردازید و هیچ نگرانی از بابت سقوط آن نداشته باشید. کورنینگ همچنین ادعا می‌کند میزان مقاومت Victus در مقابل افتادن‌ها متوالی نیز بهبود یافته و این شیشه جدید به طور متوسط 20 مرتبه در برابر سقوط از ارتفاع یک متری سالم خواهند ماند. این درحالی است که Gorilla Glass 6 قادر بود تنها 15 بار سقوط از این ارتفاع را تحمل کند.

شیشه محافظ جدید کورنینگ با نام Gorilla Glass Victus معرفی شد

اما ذکر این نکته ضروری است که میزان مقاومت دستگاه در برابر سقوط از ارتفاع و خراشیده شدن با نحوه استفاده شما رابطه مستقیم دارد و کورنینگ هرگز ادعا نکرده یک جلیقه ضدگلوله روی گوشی هوشمند شما قرار خواهد می‌دهد. قائم مقام کورنینک در گفتگو با ورج با صراحت تمام اعلام کرد، اگر موادی از قبیل شن و فلز که در قالب وسایلی مانند کلید و سکه در جیب قرار گرفته باشند، ممکن است سبب خراشیده شدن Victus شوند. او اظهار داشت:

من فکر می‌کنم این هشدارها در مورد هر ماده‌ای که در ساخت آن از شیشه استفاده شده است، وجود دارد. اما کاری که محافظ صفحه نمایش جدید ما برای شما انجام می‌دهد، این است که احتمال این اتفاق را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

قائم مقام کورنینک، Jaymin Amin،

استفاده از این فناوری به تصمیم تولیدکنندگان بستگی دارد. قائم مقام این شرکت گفت:” حداقل یک شرکت متوجه میزان بهود Victus نسبت به Gorilla Glass 6 شده است و در نظر دارد بجای حداکثر دوام تنها از لایه‌ی نازکی از آن در گوشی هوشمند جدید خود بهره ببرد.” کورنینگ در یکی از ویدیوها تبلیغاتی خود نشان می‌دهد که Victus به حدی خوب است که اگر سه یا چهار سال پیش یک گوشی هوشمند با این شیشه محافظ طراحی می‌شد، امکان نداشت در اثر سقوط روزانه بشکند. اما لازم به ذکر است که گوشی‌ها سه سال پیش ضخیم‌تر بودند. بنابراین نباید روی آن حساب باز کنید.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که چه زمانی تولیدکنندگان تصمیم به استفاده از Victus در پرچمدارها خود خواهند گرفت. سامسونگ اولین کمپانی بود که اعلام کرد در آینده‌ای نزدیک از این محافظ صفحه نمایش استفاده خواهد کرد. شرکت‌ها دیگر نیز در حال آماده‌سازی هستند تا پرچمدارها جدید خود را با Gorilla Glass Victus روانه بازار کنند. با این وجود، در حال حاضر هیچ اطلاعاتی از دستگاه‌هایی که قرار است با این محافظ عرضه شوند، در دسترس نیست. به طور کلی سال‌ها است که شیشه‌ها Gorilla Glass به عنوان استانداردی برای صنعت تلفن‌ها هوشمند محسوب می‌شوند.

ظاهرا Victus نسبت به Gorilla Glass 6 افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه نخواهد کرد. با این حال، به احتمال زیاد کورنیگ یک برچسب قیمت پریمیوم روی محافظ شیشه جدید خود قرار می‌دهد. این شرکت بیان می‌کند که خود تولیدکنندگان نیز در صورت استفاده از Victus سود می‌ببرند؛ زیرا بکارگیری این شیشه سبب می‌شود تعداد دستگاهی که بر اثر خراشیده شدن صفحه نمایش از چرخه تولید خارج می‌شوند، به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

همچنین بخوانید:

شیائومی Redmi K30 Pro Zoom از DxOMark امتیاز 120را دریافت کرد

مشخصات Galaxy Buds Live منتشر شد، باتری 4.5 ساعتی و قیمت 169 دلاری

مشخصات Galaxy Note 20 فاش شد، صفحه نمایش 60 هرتز و پنل پشتی پلاستیکی

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا