ظاهراً سامسونگ روی اولین گوشی تاشو ارزان قیمت کار می‌کند

ظاهراً سامسونگ بر اولین گوشی تاشو ارزان قیمت کار می‌کند

آیا قرار است این گوشی تاشو، Galaxy Z Flip 2 نام بگیرد؟

سامسونگ رقابت چندانی در بازار گوشی‌های تاشو ندارد و سومین دستگاه سامسونگ در این زمینه با نام Galaxy Z Fold 2، ماه آینده به بازار عرضه می‌شود. با اینکه گوشی‌های تاشوی موجود در بازار مهیج هستند، اما سامسونگ با رونمایی و عرضه یک گوشی هوشمند تاشوی ارزان قیمت در آینده، می‌تواند توجه بسیاری را به این فناوری نوظهور جلب کند.

گزارشی از SamMobile نشان می‌دهد که سامسونگ ممکن است بر روی یک گوشی هوشمند تاشوی مقرون به صرفه به صورت انبوه برای عرضه در بازارهای جهانی کار کند و بدین شکل با گوشی‌های تاشوی گران قیمت بازار رقابت کند.

دستگاه در حال ساخت و توسعه، دارای شماره مدل SM-F415 است که با داشتن حرف F در این شماره، می‌توان انتظار داشت که این گوشی یک تلفن تاشو (foldable) باشد. با توجه به حرکت سامسونگ به نامگذاری جدید محصولاتش در سال 2020، احتمالاً این گوشی در سری Galaxy Z قرار بگیرد؛ اما نام نهایی این محصول هنوز مشخص نشده است.

Samsung Galaxy Z fold 2 render

یک گوشی تاشو ارزان‌ قیمت

در این گزارش آمده است که گوشی تاشو ارزان قیمت، حافظه ذخیره‌سازی‌ای معادل 64 گیگابایت، 128 گیگابایت و همچنین در رنگ‌های مشکی، سبز و آبی عرضه خواهد شد. نحوه باز و بسته شدن این گوشی می‌تواند مانند Galaxy Z Flip به صورت از بالا به پایین باشد و از این جهت با Galaxy Fold تفاوت داشته باشد. (در Galaxy Fold باز و بسته شدن به صورت چپ و راست است)

این اولین باری نیست که ما شاهد هستیم سامسونگ به دنبال تولید گوشی‌ تاشو ارزان قیمت است تا بتواند با جلب کاربران به این حوزه، در این فناوری پیشرو باشد و رهبری ایجاد کند. با اینکه اجزایی مانند لولا و شیشه بسیار نازک، گران هستند اما سامسونگ همچنان می‌تواند با انتخاب مشخصات بیشتری از رده‌های پایین‌تر در جهت کاهش هزینه‌های این گوشی پیش برود.

هنوز اطلاعات دقیقی در مورد قیمت این گوشی وجود ندارد، اما با توجه به اینکه Z Flip نزدیک به 1380 دلار / 1.300 پوند (در حدود 2،050 دلار استرالیا) قیمت دارد، انتظار داریم گوشی تاشوی “مقرون به صرفه” پایین‎تر از این رقم باشد.

Z Flip در بازار ایران از 21 میلیون تومان تا 28 میلیون تومان قیمت خورده است.

گوشی‌های هوشمند تاشو هنوز نوپا هستند و چندیدن سال تا مرحله بهره‌برداری گسترده و عرضه انبوه فاصله دارند. تعدادی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند شانس خود را در این بازار نوظهور امتحان کرده‌اند اما تنها تعدادی از آنها موفق شده‌اند. صرف نظر از همه اینها، سامسونگ پیشرفت‌های گسترده‌ای را در تنها یک نسل از خود نشان داده است؛ و این امر باعث افزایش اعتماد عمومی به محصولات سامسونگ و همچنین باور به این کمپانی به عنوان پیشرو در زمینه گوشی‌های هوشمند تاشو بوده است.

همچنین بخوانید:

منبع: techradar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا