عکس‌ها و ویدئوهای محو شونده به واتساپ اضافه شدند

عکس‌ها و ویدئوهای محو شونده به واتساپ اضافه شدند

اکنون عکس‌ها و ویدئوهای محو شونده به واتساپ اضافه شدند و بدین ترتیب می‌توانید محتوای رسانه‌ای با قابلیت یکبار مشاهده ارسال کنید.

واتساپ اعلام کرده است که به زودی به کاربران این اجازه را می‌دهد تا عکس‌ها و ویدئوهای محو شونده ارسال کنند و از این هفته این ویژگی در دسترس همه کاربران قرار می‌گیرد. از این پس هر کسی که از اپلیکیشن پیام‌رسانی فیسبوک یعنی واتساپ استفاده می‌کند، می‌تواند عکس یا ویدیویی را در حالت “مشاهده یک بار”(View once) با دیگران به اشتراک بگذارد، و این قابلیت به کاربران این امکان را می‌دهد تا محتوای رسانه‌ای ارسال شده‌شان پس از یک بار مشاهده ناپدید شود.

واتساپ خاطر نشان می‌کند که این قابلیت قطعاً نمی‌تواند مانع اسکرین‌شات گرفتن از محتوای رسانه‌ای شما شود؛ بنابراین برای ارسال مواردی که از دیده شدنشان اِبا دارید از این قابلیت به عنوان نقطه اطمینان استفاده نکنید. واتساپ پیش‌تر به شما اجازه ارسال پیام‌های زودگذر را می‌داد؛ پیام‌هایی که پس از 7 روز ناپدید می‌شدند. این بار قابلیت مشابه آن ولی با اندکی تغییر برای کاربران رونمایی شده است.

فیسبوک می‌گوید این ویژگی جدید، گامی است برای “کنترل بیشتر حریم خصوصی کاربران”، نطقی که مارک زاکربرگ برای اولین بار در سال 2019 با عنوان “دیدگاه متمرکز بر حریم خصوصی”، آن را برای این شرکت هدف‌گذاری کرده است. از آن زمان تاکنون فیسبوک چند ویژگی را در این راستا ارائه کرده است که به افراد اجازه می‌دهد، کنترل حریم خصوصی خود را بیش از پیش در دست داشته باشند.

همچنین اهالی مِنلو پارک از ارائه سیستم رمزنگاری پایان-به-پایان برای تمام خدمات پیام‌رسانی خود صحبت می‌کنند که البته قصد دارند آن را برای آینده نزدیک عملی کنند. واتساپ از سال 2016 رمزگذاری پایان-به-پایان را به صورت پیش فرض فعال کرده است، اما برای مسنجر فیسبوک و دایرکت اینستاگرام، معیارهای خصوصی‌سازیِ حفظ حریم شخصی، سال‌هاست منقضی شده است.

برای دانلود واتساپ از لینک استفاده کنید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا