هدست واقعیت افزوده اپل

هدست واقعیت افزوده اپل، سال آینده عرضه می‌شود

هدست‌های هوشمند واقعیت افزوده یا هدست‌های AR مانند عینک‌های معمولی استفاده می‌شوند ولی اطلاعات مجازی را با اطلاعات فیزیکی در میدان دید کاربر ادغام می‌کنند. با خبری که این هفته در وبسایت‌ها و بلاگ‌های مختلف منتشر شد، بار دیگر نگاه‌ها به سمت آینده دستگاه‌های هوشمند، مخصوصاً AR و VR متمرکزتر شده است. “هدست واقعیت افزوده اپل، سال آینده عرضه خواهد شد” عنوانی است که در سال‌های بعد نیز بیشتر در مورد آن خواهید شنید.

با توجه به گزارش‌هایی که از هدست واقعیت افزوده اپل منتشر شده است؛ گویا کوپرتینویی‌ها قصد دارند اولین هدست واقعیت افزوده خود را با حداکثر کارایی و قابلیت به دنیا عرضه کنند تا در بازار به وجود آمده برای این گجت‌های پوشیدنی، سرآمد باشند؛ این موضوع به قدری پر رنگ بوده است که مینگ چی کو، تحلیلگر حوزه فناوری و افشاگر محصولات اپل، در مورد آن می‌گوید:” هدست واقعیت افزوده اپل در همان سطحی از قدرت محاسباتی عرضه خواهند شد که تراشه‌های M1 اپل به جهان معرفی شدند.”

بر اساس یادداشت تحقیقاتی مینگ چی کو که توسط MacRumors و 9to5Mac نیز مشاهده شده است، اولین هدست واقعیت افزوده اپل در سه ماهه چهارم سال 2022 عرضه خواهد شد. کو در ماه مارچ پیش‌بینی کرده بود که این هدست در سال آینده عرضه خواهد شد و اکنون اطلاعات فنی بیشتری در مورد این گجت ارائه می‌کند. به گفته کو، این هدست دارای دو تراشه خواهد بود، یک تراشه با “قدرت محاسباتی مشابه M1″ و تراشه دیگر، سطح پایین‌تری خواهد داشت که برای دریافت اطلاعات از حسگرهای مختلف استفاده می‌شود. به عنوان مثال، کو می‌گوید:” این هدست حداقل 6 تا 8 ماژول نوری دارد تا به‌طور هم‌زمان سرویس‌های ویدیویی واضح و مستمر AR را ارائه دهد.” همچنین گفته می‌شود این هدست دارای دو نمایشگر میکرو OLED 4K از سونی خواهد بود.

کو از «قدرت محاسباتی در سطح Mac (سطح PC)» این هدست، توانایی آن برای کارکردن بدون اتصالات با سیم و طیف وسیعی از اپلیکیشن‌هایی که با آنها جور می‌شوند، به عنوان مواردی که هدست واقعیت افزوده اپل را از سایر رقبا متمایز می‌کند، یاد کرده است. گزارش‌های مختلف در مورد اینکه آیا این گجت کاملاً مستقل خواهد بود یا به یک آیفون و یا جعبه پردازنده جداگانه، برای پخش محتوا متکی است، اختلاف نظر دارند.

به نظر می‌رسد، کو تقریباً متقاعد شده است که این هدست واقعیت افزوده یک پلتفرم و محصول مستقل خواهد بود؛ با این همه او در مورد این گجت این طور نوشته است:” اگر هدست AR تنها به عنوان یک وسیله جانبی برای مک یا آیفون تلقی شود، به رشد آن میسر نخواهد شد. [اما] یک هدست AR که به طور مستقل کار می‌کند به این معنی است که اکوسیستم خاص خود را خواهد داشت و کامل‌ترین و منعطف‌ترین تجربه کاربری را ارائه می‌دهد.”

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا