فاکس‌کان می‌خواهد کارخانه‌های جدید خود را در مکزیک تاسیس کند

فاکس‌کان می‌خواهد کارخانه‌های جدید خود را در مکزیک تاسیس کند

به گزارش رویترز، شماری از تولیدکنندگان عمده آسیایی شامل پگاترون، فاکس‌کان و Luxshare در نظر دارند به دلیل نگرانی‌های ناشی از افزایش تنش تجاری بین چین و ایالات متحده و همه‎‌گیری جهانی کووید_19 کارخانه‌های جدید خود را در مکزیک تاسیس کنند. به نقل از دو منبع رویترز، فاکسون در نظر دارد از این پس آیفون‌های جدید را در این کارخانه تولید کند. البته به نظر نمی‌رسد اپل در این زمان به طور مستقیم درگیر این جنگ اقتصادی شود.

اینطور تصور می‌شود که این اقدام فاکسون در جهت دور زدن تعرفه‌های اعمال شده بر کالاهای چینی و امریکایی می‌باشد. رویترز خاطرنشان می‌کند که تاسیس کارخانه در مکزیک می‌‌تواند به این شرکت اجازه دهد که از منافع توافقنامه تجاری ایالات متحده، کانادا و مکزیک که اخیرا تبیین شده است، بهره‌مند شود و به آنها اجازه می‌دهد که در شرایط خاص و بدون پرداخت تعرفه، کالاهای خود را به ایالات متحده صادر کنند. طبق گزارش‌های منتشر شده، ایجاد چنین طرح‌هایی به منظور تشویق تولیدکنندگان آسیایی برای تاسیس کارخانه‌های خود در امریکا اکنون مشروعیت سیاسی واشنگتن را نیز بدست آورده است.

انتظار می‌رود تصمیم‌گیری نهایی در مورد این موضوع تا پایان امسال صورت گیرد

البته این جابجایی هزینه‌هایی را نیز برای فاکس‌کان به همراه خواهد داشت. اما این شرکت اولین‌بار نیست که برای در امان ماندن از تعرفه‌های صادراتی کارخانه‌های خود را به یک کشور دیگر منتقل می‌کند. در ماه ژوئن (خرداد و تیر) رویترز گزارشی منتشر کرد و در آن از علاقه فاکس‌کان برای سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری در هند خبر داد. یک ماه بعد، وبسایت TechCrunch گزارش داد که برای نخستین‌بار مونتاژ تلفن‌های پرچمدار اپل در هند آغاز شده و این یعنی فاکس‌کان از پرداخت تعرفه‌های وارداتی 20 درصدی که ایالات متحده روی کالاهای الکترونیکی ساخت خارج اعمال می‌کند، رهایی یافته است. در ماه اوت (مرداد و شهریور) نیز مدیرعامل فاکس‌کان اظهار کرد، این شرکت در تلاش است دو زنجیره تامین متفاوت در پاسخ به افزایش تنش‌های تجاری بین ایالات متحده و چین ایجاد کند. وی به رویترز گفت:”کارخانه جهانی دیگر وجود نخواهد داشت”

رویترز خاطر نشان می‌کند تصمیم فاکس‌کان در مورد ایجاد کارخانه جدید خود در مکزیک در اواخر سال جاری نهایی خواهد شد. این روزنامه همچنین بیان می‌کند که ممکن است بسته به شرایط برنامه‌های این تولیدکننده تلفن هوشمند تغییر کند. به عنوان مثال پس از سرمایه‌گذاری کلان در وینسکانسین که در سال 2017 انجام شد، اینطور به نظر می‌رسد که فاکس‌کان برنامه‌های توسعه طلبانه خود را به طور قابل توجهی کاهش داده است که این موضوع می‌تواند تا حدودی به سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری این شرکت در هند نیز بستگی داشته باشد.

اینطور به نظر می‌رسد که همه‌گیری جهانی کووید_19 موازنه را به نفع رنجیره‌های تامین کوچتر به هم زده است و همچنان می‌تواند برای سرمایه‌گذاری فاکس‌کان در مکزیک مشکلاتی را ایجاد کند؛ زیرا این کشور بعد از ایالات متحده و برزیل، سومین کشور با بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید_19 می‌باشد. فایننشال تایمز نیز بیان می‌کند که آمار مرگ و میر این کشور از بدترین پیش‌بینی‌های انجام شده در ماه ژوئن (خرداد و تیر) نیز فراتر رفته است.

اپل و فاکس‌کان بلافاصله به درخواست رسانه ورج برای اظهار نظر در این مورد پاسخ منفی دادند. فاکس‌کان در بیانیه‌ای به رویترز اظهار داشت که عملیات جهانی خود را گسترش داده است و در حال حاضر به سرمایه‌گذاری در مکزیک علاقه‌ دارد. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که مکزیک هم‌اکنون میزبان 5 کارخانه این تولیدکننده تلفن هوشمند می‌باشد. فاکس‌کان افرود که فعلا برنامه‌ای برای افزایش تعداد خط تولید خود در این کشور ندارد. اپل و پگاترون از ارائه پاسخ در مورد این موضوع امتنا کردند. Luxshare نیز به درخواست‌ها مبنی بر اظهار نظر در این خصوص پاسخ منفی داد.

همچنین بخوانید:

نسخه iOS اپلیکیشن وردپرس بدون پرداخت‌های درون برنامه‌ای عرضه می‌شود

اینستاگرام بخش جدیدی با عنوان “پست‌های پیشنهادی” را به پلتفرم خود افزود

اپل تاکنون 2 تریلیون دلار در بازار سرمایه‌گذاری کرده است

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا