فروش کمتر از انتظار PS4 بعد از معرفی PS5

فروش کمتر از انتظار PS4 بعد از معرفی PS5

سونی در این هفته اعلام کرد که تعداد محموله‌های PS4 به 100 میلیون واحد صعود کرده است. اما 3.2 میلیون کنسول PS4 که سونی در سه ماه آوریل و ژوئن به بازار عرضه کرده بود، کمی پایین تر از انتظارات داخلی این شرکت به فروش رسیدند.

دلیل کاهش میزان فروش PS4؟

سونی اعلام کرد که این موضوع در درجه اول به دلیل اعلام این شرکت از نسل بعدی کنسول خود یعنی PlayStation 5 است. سونی هنوز کنسول نسل بعدی خود را به طور رسمی اعلام نکرده است، اما Mark Cerny، معمار PlayStation در اوایل سال جاری شروع به صحبت در مورد کنسول و برخی از مشخصات آن کرد. پس از آن سونی در طول یک جلسه کاری زمان عرضه کنسول را اعلام کرد.

فروش کمتر از انتظار PS4 بعد از معرفی PS5

این یک روند تاریخی در تجارت بازی ها است که وقتی یک کنسول جدید فاش شود، فروش سیستم قدیمی را کاهش می دهد و این موضوع به این علت است که افراد وقتی می دانند که یک مدل جدیدتر در حال آمدن است، از خرید مدل قبلی خودداری می کنند. به نظر می رسد این اتفاق برای فروش PS4 نیز افتاده است. در نتیجه فروش PS4 پایین تر از حد انتظار بود، سونی گفت که پیش بینی خود را در مورد فروش PS4 در طی سال مالی منتهی به مارس سال 2020 رو به پایین بازنگری کرده است. این شرکت پیش بینی های خود را 1 میلیون واحد کاهش می دهد و از 16 میلیون به 15 میلیون می رساند.15 میلیون هنوز هم یک تعداد عالی برای یک کنسول است که خیلی دیر وارد چرخه عمر خود شده است. سونی گفت این موفقیت مداوم نشان می دهد، که سیستم عامل PS4 هنوز هم پشتیبانی بسیاری از کاربران را بدست می آورد. سونی همچنین در حال برنامه ریزی برای رکود احتمالی در فروش بازی ها، در طول سال مالی جاری است. این شرکت برای داشتن سال های مالی متوازن، به جای افزایش قیمت بازی ها سوم شخص، قیمت ها را کاهش می دهد. درآمد کمتر از حد انتظار بازی های رایگان نیز در نظر گرفته نشده است. این ممکن است مربوط به Fortnite و سایر بازیهای battle royale باشد که در کسب درآمد کند می باشند. از طرف دیگر، سونی گفت که انتظار دارد از خدمات شبکه خود در سال مالی جاری درآمد بیشتری کسب کند. به طور کلی، سونی اظهار داشت یکی از زمینه های اصلی خود در طول این سال مالی، آماده سازی نسل جدید پلتفرم ها است که موجب افزایش تعداد کاربران نیز می شود. شایعه شده است که PlayStation 5 در تعطیلات 2020 راه اندازی می شود، آن هم زمانی که نسل بعدی سیستم Project Scarlett مایکروسافت منتشر می شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا