فناوری شارژ سریع 120 وات iQOO معرفی شد، 100 درصد شارژ تنها در 15 دقیقه

فناوری شارژ سریع 120 وات iQOO معرفی شد، 100 درصد شارژ تنها در 15 دقیقه

iQOO زیر شاخه‌ای گیمینگ از برند ویوو محسوب می‌شود. این شرکت امروز طی یک کنفرانس مطبوعاتی که در چین برگزار شد از فناوری شارژ سریع 120 وات خود با نام Super FlashCharge رونمایی کرد. به گفته مدیر اجرایی iQOO فناوری مذکور از ماه اوت 2020 (مرداد و شهریور 99) در تلفن‌ها هوشمند این شرکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گفته این مقام رسمی، فناوری شارژ سریع 120 وات می‌‌تواند یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی را تنها در عرض 15 دقیقه به طور کامل شارژ کند. تا پیش از معرفی Super FlashCharge، فناوری شارژ سریع 65 وات Oppo Find X2 Pro بیشترین میزان سرعت شارژ را به خود اختصاص داده بود. SuperVOOC 2.0 می‌تواند باتری 4000 میلی آمپر ساعتی را در 30 دقیقه شارژ کند.

فناوری شارژ سریع 120 وات iQOO معرفی شد، 100 درصد شارژ تنها در 15 دقیقه

کنفرانس iQOO

نکته جالب در مورد نحوه اجرایی کنفرانس است، جایی که در شروع مراسم یک نمونه اولیه در حال شارژ را مشاهده می‌کنید و در این بین مدیر اجرایی iQOO روی صفحه حاضر شد و در مورد فناوری جدید این شرکت توضیحاتی را ارائه داد. این رویداد تنها 15 دقیقه به طول انجامید و بلافاصله بعد از اینکه شارژ دستگاه از صفر به 100 رسید، پایان یافت. این روش جالب سبب شد که حاضران علاوه بر آشنایی با مشخصات این فناوری، نحوه عملکرد آن را نیز به طور کامل مشاهده کنند.

فناوری Super FlashCharge

در فناوری Super FlashCharge سلول‌ها باتری در یک آرایش خاص و جدید قرار می‌گیرند و به لطف این طراحی باتری‌ جدید می‌تواند طی مدت زمان 5 دقیقه از صفر تا 50 درصد برسد. همچنین یکی از بلاگرها ادعا می‌کند که فناوری مذکور می‌تواند در عرض 10 دقیقه میزان شارژ دستگاه را به 80 درصد برساند.

طبق اعلام مدیر اجرایی iQOO ، در این فناوری ولتاژ و شدت جریان از 20 ولت و 6 آمپر به 12 ولت و 10 آمپر تبدیل می‌شود. سپس دو مدار مجزا و کاملا مشابه با ولتاژ 12 ولت و جریان 5 آمپر 2،000 میلی آمپر ساعت از باتری را شارژ خواهند کرد. Super FlashCharge گرما زیادی ایجاد می‌کند، بنابراین تمام دستگاه‌ها مجهز به این فناوری با لایه‌ها اضافی گرافیت تقویت می‌شوند. در عین حال باید از برخی خنک کننده‌ها داخلی مایع نیز استفاده شود تا دما تلفن را پایین بیاورد و از آسیب به مادربورد جلوگیری کند.

فناوری شارژ سریع 120 وات iQOO معرفی شد، 100 درصد شارژ تنها در 15 دقیقه

این مقام ارشد iQOO ، از ارائه اطلاعات بیشتر در مورد اولین دستگاهی که قرار است در ماه آگوست (مرداد و شهریور) با فناوری Super FlashCharge رونمایی شود، خودداری کرد. اما با توجه به ماهیت برند iQOO می‌توان حدس زد که یک تلفن هوشمند مخصوص بازی باشد. همچنین این احتمال وجود دارد که این فناوری را زودتر از زمان وعده داده شده و در یکی از میان‌رده‌ها ویوو مشاهده کنیم.

همچنین بخوانید:

گواهینامه باتری سری iPhone 12 ثبت شد، منتظر فناوری شارژ سریع 20 وات باشید

وان پلاس Nord در پلتفرم GeekBench مشاهده شد

گوگل نسخه دوم بتا اندروید 11 را منتشر کرد، نسخه نهایی 18 شهریور در دسترس خواهد بود

منبع: gsmarena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا