اندروید 11

فهرست کامل گوشی‌های هوشمندی که بروزرسانی اندروید 11 را دریافت کردند

پس از راه‌اندازی رسمی اندروید 11، تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند بلافاصله اقدام به عرضه بروزرسانی‌ رابط‌های کاربری خود بر مبنای نسخه آزمایشی بتا 2 یازدهمین سیستم عامل گوگل کردند.

گوگل طبق روال سالیان گذشته، در این موقع از سال اقدام به راه‌اندازی رسمی نسخه جدید سیستم عامل تلفن هوشمند خود کرده است. این غول فناوری امریکایی پس از عرضه چندین نسخه بتا سرانجام نسخه پایدار اندروید 11 را برای تلفن‌های هوشمند خود منتشر کرد. اما خوشبختاته تنها کاربران پیکسل این بروزرسانی را دریافت نمی‌کنند؛ بلکه طیف گستره‌ای از تولیدکنندگان اصلی (شامل وان پلاس، شیائومی، اوپو و …) نیز اعلام کرده‌اند این بروزرسانی جدید را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند و از آنجایی که اندروید یک سیستم عامل متن‌باز به حساب می‌آید، بدون شک توسعه‌دهندگان نیز بزودی از نسخه‌های سفارشی شده اپلیکیشن‌های خود برای اندروید 11 رونمایی خواهند کرد.

گوگل

یکی از برترین مزیت‌های خرید دستگاه‌های پیکسل ساخت گوگل، دسترسی سریع به آخرین بروزرسانی‌های اندروید می‌باشد. در حالیکه سایر تولیدکنندگان ابتدا باید رابط کاربری اختصاصی خود را با سیستم عامل جدید سازگار کنند. این اتفاق در سال 2020 نیز رخ داده و درحالی که تلفن‌های هوشمند سری پیکسل نسخه پایدار اندروید 11 را دریافت می‌کنند. کاربران سایر تولیدکنندگان تنها نسخه بتا 2 این سیستم عامل جدید دسترسی خواهند داشت. طبق روال گذشته، می‌توانید هنگام بروزرسانی دستگاه (در حال حاضر تنها پیکسل) خود به نسخه جدید سیستم عامل اندروید منتظر یک تجربه هیجان‌انگیز باشید. اندروید 11 به طور رسمی برای دستگاه‌های Pixel 4 XL ،Pixel 4 ،Pixel 3a XL ،Pixel 3a ،Pixel 3 XL ،Pixel 3، Pixel 2 XL Pixel 2 و Pixel 4a در دسترس خواهد بود.

دستگاهوضعیت بروزسانی اندروید 11آخرین وضعیت بروزشده
گوگل Pixel 2نسخه پایدار8 سپتامبر (18 شهریور)
گوگل Pixel 2 XLنسخه پایدار8 سپتامبر (18 شهریور)
گوگل Pixel 3نسخه پایدار8 سپتامبر (18 شهریور)
گوگل Pixel 3 XLنسخه پایدار8 سپتامبر (18 شهریور)
گوگل Pixel 3aنسخه پایدار8 سپتامبر (18 شهریور)
گوگل Pixel 3a XLنسخه پایدار8 سپتامبر (18 شهریور)
گوگل Pixel 4 نسخه پایدار8 سپتامبر (18 شهریور)
گوگل Pixel 4 XLنسخه پایدار8 سپتامبر (18 شهریور)
گوگل Pixel 4a نسخه پایدار8 سپتامبر (18 شهریور)

از تاریخ 8 سپتامبر (18 شهریور) بروزرسانی اندروید 11 برای تمام گوشی‌های هوشمند واجد شرایط گوگل ارائه شده است. اما دستگاه‌های قدیمی‌تر گوگل شامل پیکسل و نکسوس، بروزرسانی غیر رسمی سیستم عامل جدید را دریافت خواهند کرد.

وان پلاس

وان پلاس پس از همکاری با گوگل به منظور ارائه پیش‌نمایش برنامه توسعه‌دهنده اندروید 11، نسخه بتای باز (Open Beta) رابط کاربری اختصاصی OxygenOS 11 خود را که مبتنی بر یازدهمین سیستم عامل اندروید می‌باشد را نیز عرضه کرد – در نظر داشته باشید غول فناوری چینی با دو نسخه متفاوت رابط کاربری روانه بازار می‌شوند، HydrogenOS و OxygenOS. رابط کاربری HydrogenOS مخصوص تلفن‌های هوشمند وان پلاس در چین می‌باشد. این درحالی است که دستگاه‌هایی که در بازارهای جهانی عرضه می‌شوند، به رابط کاربری OxygenOS مجهز خواهند شد. OnePlus 8 و OnePlus 8 Pro اولین‌ گوشی‌های این تولیدکننده جینی خواهند بود که بروزرسانی اندروید 11 را دریافت می‌کنند. اما دارندگان سایر تلفن‌های این شرکت باید برای تجربه جدیدترین سیستم عامل اندروید گوگل اندکی بیشتر صبر کنند.

OnePlus 8نسخه آزمایشی Open Beta 1 با رابط کاربری OxygenOS 118 سپتامبر (18 شهریور)
OnePlus 8 Proنسخه آزمایشی Open Beta 1 با رابط کاربری OxygenOS 118 سپتامبر (18 شهریور)

از 8 سپتامبر (18 شهریور) تاکنون این تولیدکننده چینی هیچ بروزرسانی‌ای برای سایر دستگاه‌ها خود منتشر نکرده است؛ بنابراین OnePlus 8 و OnePlus 8 Pro تنها گوشی‌هایی از این شرکت می‌باشند که به اندروید 11 مجهز شده‌اند.

اوپو

اوپو نیز دیگر تولیدکننده چینی بود که اعلام کرد بروزرسانی اندروید 11 برای تعداد محدودی از دستگاه‌های خود منتشر می‌کند. سیستم عامل جدید گوگل مبتنی بر نسخه بتا ColorOS می‌باشد و تنها برای گوشی‌های اوپو Find X2 (نسخه چین و جهانی)، اوپو Find X2 Pro (نسخه چین و جهانی)، اوپو Ace2 (نسخه چین)، اوپو Reno3 4G (نسخه جهانی) و اوپو Reno3 Pro 4G (نسخه جهانی) عرضه خواهد شد. این شرکت اخیرا آزمایشگر‌های بتا استخدام کرده و قصد دارد نسخه جدید رابط کاربری اختصاصی ColorOS خود را که بر مبنای اندروید 11 توسعه یافته است را طی یک رویداد آنلاین در هفته آینده معرفی کند. ColorOS 7.2

دستگاهوضعیت بروزسانی اندروید 11آخرین وضعیت بروزشده
اوپو Find X2 نسخه آزمایش بتا 2 با رابط کاربری ColorOS 7.28 سپتامبر (18 شهریور)
اوپو Find X2 Proنسخه آزمایش بتا 2 با رابط کاربری ColorOS 7.28 سپتامبر (18 شهریور)
اوپو Reno 3 4Gنسخه آزمایش بتا 2 با رابط کاربری ColorOS 7.28 سپتامبر (18 شهریور)
اوپو Reno 3 Pro 4Gنسخه آزمایش بتا 2 با رابط کاربری ColorOS 7.28 سپتامبر (18 شهریور)
اوپو Ace 2نسخه آزمایش بتا 2 با رابط کاربری ColorOS 7.28 سپتامبر (18 شهریور)

صرف نظر از دستگاه‌ها ذکر شده، اوپو از تاریخ 8 سپتامبر (18 شهریور) رابط کاربری ColorOS مبتنی بر اندروید 11 را برای هیچ‌یک از تلفن‌های هوشمند خود ارائه نداده است. در حال حاضر تنها نسخه بتا ColorOS 7.2 در اختیار کاربران این شرکت قرار دارد. اما انتظار داریم نسخه بعدی رابط کاربری اختصاصی اوپو، با نام ColorOS 11 بزودی معرفی شود.

ریلمی

ریلمی یکی از دیگر از تولیدکنندگان چینی است که به تولید گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه شناخته می‌شود. این شرکت اخیرا بروزرسانی اندروید 11 مبتنی بر بتای Realme UI را برای دستگاه Realme X50 Pro (نسخه چین و جهانی) منتشر کرده است. به نظر می‌رسد رابط کاربری جدید ریلمی (Realme UI 1.0 یا Realme UI 2.0) به زودی عرضه و در دسترس کاربران این تولیدکننده چینی قرار خواهد گرفت.

ریلمی X50 Pro (RMX2071/RMX 2076)نسخه پیش‌نمایش اندروید 11 مبتنی بر Realme UI8 سپتامبر (18 شهریور)

ریلمی از تاریخ 8 سپتامبر (18 شهریور) تاکنون بروزرسانی اندروید 11 را برای هیچکدام از دستگاه‌های خود منتشر نکرده است. نسخه پیش نمایش جدیدترین سیستم عامل گوگل برای گوشی Realme X50 Pro در دسترس می‌باشد. اما بر مبنای نسخه قدیمی Realme UI توسعه یافته است. ریلمی به احتمال فراوان زمانی که اوپو نسخه جدید ColorOS را معرفی کرد از رابط کاربری جدید خود رونمایی می‌کند.

ایسوس

ایسوس نیز اخیرا انتشار نسخه آزمایشی و محدود اندروید 11 را برای تلفن‌های هوشمند خود آغاز کرده است. هرچند تنها ZenFone 6 (که با نام ASUS 6Z نیز شناخته می‌شود) این بروزرسانی را دریافت خواهد کرد.

ایسوس ZenFone 6در انتظار نسخه بتا21 سپتامبر (31 شهریور)

این تولیدکننده تایوانی از تاریخ 8 سپتامبر (18 شهریور) برای هیچ‌یک از دستگاه‌های خود نسخه پایدار رابط کاربری اختصاصی ZenUI مبتنی بر اندروید 11 را برای هیچ‌یک از دستگاه‌های خود منتشر نکرده است.

سامسونگ

سامسونگ از ماه اوت درحال توسعه بروزرسانی نسخه بتای اندروید 11 مبتنی بر رابط کاربری One UI 3.0 برای سری پرچمدار Galaxy S20 می‌باشد. این تولیدکننده تلفن هوشمند هنوز برنامه‌ریزی زمانی خود در مورد انتشار بروزرسانی اندروید 11 برای سایر دستگاه‌های خود را منتشر نکرده است. با این حال، به نظر می‌رسد سری‌های پرچمدار سامسونگ تا پیش از پایان سال جاری میلادی یازدهمین نسخه سیستم عامل گوگل را دریافت می‌کنند.

سامسونگ Galaxy S20 (x1s/x1q)توسعه‌دهنده نسخه بتا OneUI 3.09 سپتامبر (19 شهریور)
سامسونگ Galaxy S20+ (y2s/y2q)توسعه‌دهنده نسخه بتا OneUI 3.09 سپتامبر (19 شهریور)
سامسونگ S20 Ultra (z3s/z3q)توسعه‌دهنده نسخه بتا OneUI 3.09 سپتامبر (19 شهریور)

سامسونگ از تاریخ 9 سپتامبر (19 شهریور) بروزرسانی پایدار OneUI 3.0 مبتنی بر آخرین نسخه سیستم عامل اندروید گوگل را برای هیچ‌یک از تلفن‌های هوشمند خود منتشر نکرده است. این شرکت همچنین روند ثبت نام برنامه Dev Beta برای سری Galaxy S20 را در منطقه کره جنوبی آغاز کرده است.

شیائومی

شیائومی همچنان در حال آماده‌سازی بروزرسانی نهایی اندروید 11 می‌باشد. این تولیدکننده چینی نیز همانند اوپو یک برنامه آزمایشی بتا برای بروزرسانی MIUI 12 مبتنی بر اندروید 11 راه‌اندازی کرده است، Mi 10 و Mi 10 Pro (نسخه چین و جهانی) اولین دستگاه‌هایی بودند که این بروزرسانی را دریافت کردند. انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک شیائومی از رابط کاربری جدید MIUI 13 که بر مبنای اندروید 11 توسعه یافته است، رونمایی کند. اما در حال حاضر، نسخه بتای MIUI 12 که مبتنی بر جدیدترین سیستم عامل اندروید می‌باشد، تنها برای کاربران Mi 10 و Mi 10 Pro عرضه شده است.

شیائومی Mi 10 (umi)نسخه آزمایشی پایدار با رابط کاربری MIUI 128 سپتامبر (18 شهریور)
شیائومی Mi 10 Pro (cmi)نسخه آزمایشی پایدار با رابط کاربری MIUI 128 سپتامبر (18 شهریور)
شیائومی Redmi K30 Pro/POCO F2 Pro (lmi)نسخه آزمایشی پایدار با رابط کاربری MIUI 128 سپتامبر (18 شهریور)

از تاریخ 8 سپتامبر (18 شهریور) شیائومی بروزرسانی نسخه آزمایشی پایدار رابط کاربری MIUI 12 را برای هیچ‌یک از دستگاه‌های خود ارائه نداده است. نسخه‌ بتای پایدار اندروید 11 تنها در درسترس کاربران دستگاه‌های Mi 10 ,Mi 10 Pro و POCO F2 Pro/Redmi K30 Pro می‌باشد؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود نسخه نهایی یازدهمین سیستم عامل گوگل بزودی معرفی و در اختیار تمام تلفن‌های هوشمند این شرکت قرار بگیرد.

همچنین بخوانید:

بازی Gears Tactics با کنسول‌های نسل نهم مایکروسافت منتشرمی‌شود

سری جدید اپل واچ و آیپد طی یک رویداد آنلاین در تاریخ 25 شهریور رونمایی می‌شوند

بازی Call of Duty: Black Ops Cold War ویژگی کراس‌پلی خواهد داشت

منبع: xda-developers

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا